Tilsynsmannen Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Trainspotting Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Den rolige og vakre musikken, sammen med de grusomme scenene i Cannibal Holocaust ga hvertfall meg gåsehud. Lenke til kommentar
Rajah Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Hum.. Noen nevnte den allerede, Løvenes Konge. Den er jo egentlig en slags musikal, men instrumentalmusikken utenom, som vant en velfortjent Oscar, er helt fantastisk. Musikken i King Arthur er også utrolig genial. Jupp, jeg har Hans Zimmer som #1. Favorittkomponist. Edit; Kan også legge til at LotR, The Fountain og Braveheart har et fantastisk soundtrack ^^ Endret 16. februar 2009 av Rajah Lenke til kommentar
Nash Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Mine favoritter er nevnt her, blant annet Gattaca og Sunshine. - Men en film som er verdt å nevne er District B13. Se filmen hos Youtube Av Da Octopusss. Ikke bli skremt av navnet Endret 14. juli 2009 av Nash Lenke til kommentar
salamiking Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Goodfellas. Uten noen som helst tvil. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Støtter absolutt den, salamiking. Liker spesielt scenene akkompagnert av Rolling Stones (Gimme Shelter og Monkey Man), George Harrison (What is Life) og Harry Nilsson (Jump into the Fire). Lenke til kommentar
salamiking Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Ja, hele den sekvensen er har mesterlig bruk av musikk og klipping. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Selv syns jeg lutten av goodfellas med Sid Vicious sin versjon av my way er en perfekt slutt på den filmen Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Syntes Transformers har et helt rått lydspor. Støtter den. Kan også nevne Sunshine, Aronofsky filmene (minus The wrestler), Road to Perdition og Black Hawk Down. Lenke til kommentar
Hamburgesmauet Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Synes musikken i Watchmen passer ypperlig inn. Må også nevne The Boondock Saints, hvor musikken ikke bare er nydelig, men også tøff. Løfter en allerede god film høyt opp. Lenke til kommentar
2cool Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Twilight, utrolig at ingen har nevnt den. En av de bedre filmene etter min mening... Lenke til kommentar
Speik Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Husk trådtittelen folk, beste bruken av musikk, ikke beste musikk. Morvern Callar har jo et helt rått bruk av musikk. Selve soundtracket, eller mixtapen i dette tilfellet, spiller jo en nærmest direkte rolle, og musikken er ikke et bakgrunselement, men snarere i fokus. Mixtapen er forøvrig nydelig, og anbefaler alle å sjekke den ut! Her har Badering funnet fasiten Sammen med Kieslowskis Blå. Og bruken av Supertramps klassiker "The Logical Song" i bar-sekvensen med Donnie i Magnolia er jo bare out-of-this-world bra. Sangteksten er jo direkte knyttet til Donnies livshistorie. Genialt av PTA. Endret 20. juli 2009 av Speik Lenke til kommentar
Kruuger Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Rart ingen har nevnt Forest Gump! fantastiske sanger, og veldig bra brukt er den og. Veldig passende til årstallene : D F.eks Creedence clearwater revival med Fortunate son når de viser helikoptere over Vietnam! Fantastisk Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Synes musikken i Watchmen passer ypperlig inn. That's definitely a first. Det er kanskje den eneste filmen jeg kommer på i farta hvor musikken faktisk trekker ned opptil flere karakterer. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Er ikke en film, men syns det fortjener å bli nevnt, Lost. Elsker soundtracket! Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Syns det er rart at ikke The Fountain har blitt nevnt mer. Favoritten min når det kommer til filmmusikk. Umulig og ikke kose seg til musikken i The good, the bad and the ugly og Edit: Når jeg ser på mitt eget avatar så må jeg si at musikken til One Piece ikke er dårlig heller. Har gitt meg utallige gåsehuder og nestentårer^^ Endret 21. juli 2009 av Aleksmy! Lenke til kommentar
afirm Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 The Good, The Bad and the Ugly har nok det beste soundtracket viss ein ser på heile filmen. Men eg elskar tittelsporet på Blazing Saddles, kvar gong eg ser den filmen syng eg på tittelsporet i fleire dagar etterpå. Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Transformers, The last samurai, Lord of the rings. Lenke til kommentar
Fromp Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Musikken fra skogen i "Miller's crossing" økte i hvert fall filmopplevelsen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå