Hans_Henrik Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) EDIT: løst. hvis noen andre er intresert: http://www.phpbb.com/community/viewtopic.p...398215#p8331885 hei, først av alt: er noob i php! [no blame me for really really stupid questions plx] jeg trenger en php som vill lage brukerkontoer via URL (med mindre jeg finner en bedre løsning på og kombinere phpBB3/Nicaw AAC bruker kontoer på) som fex: /registeraccount.php?Username=test&user_password=testpass = ny bruker "test" med passord "testpass" mens vanlig registrering er fjernet (og/eller) disablet her fant jeg ett interessant eksempel // In this example, the $data array should contain the validated input fields for // username, password, email, timezone (tz) and the user’s chosen language (lang). $user_row = array( 'username' => $data['username'], 'user_password' => phpbb_hash($data['password']), 'user_email' => $data['email'], 'group_id' => 2, // by default, the REGISTERED user group is id 2 'user_timezone' => (float) $data['tz'], 'user_lang' => $data['lang'], 'user_type' => USER_NORMAL, 'user_ip' => $user->ip, 'user_regdate' => time(), ); // Register user... $user_id = user_add($user_row); men hvordan jeg klarer og sette dette in i en funksjon, og få alle variablene satt ved ".php?user="~ og så kjøre funksjonen... beats me kan jeg få litt hjelp her? (trenger ikke og være en funksjon heller, bare det virker) også kunne trenge en lignende funksjon for og delete kontoer men.. trengs ikke enda EDIT: her er mitt forsøk, men virker ikke... <?php //define(’IN_PHPBB’, true); include('./includes/function_user.php'); $username = $_GET['username']; $password = $_GET['password']; $email = $_GET['email']; $lang = "english"; aac(); function aac() { // In this example, the $data array should contain the validated input fields for // username, password, email, timezone (tz) and the user’s chosen language (lang). $user_row = array( 'username' => $username, 'user_password' => phpbb_hash($password), 'user_email' => $email, 'group_id' => 2, // by default, the REGISTERED user group is id 2 'user_timezone' => (float) $data['tz'], 'user_lang' => $data['lang'], 'user_type' => USER_NORMAL, 'user_ip' => $user->ip, 'user_regdate' => time(), ); /* // this is what the example was like... ^ does not work $user_row = array( 'username' => $data['username'], 'user_password' => phpbb_hash($data['password']), 'user_email' => $data['email'], 'group_id' => 2, // by default, the REGISTERED user group is id 2 'user_timezone' => (float) $data['tz'], 'user_lang' => $data['lang'], 'user_type' => USER_NORMAL, 'user_ip' => $user->ip, 'user_regdate' => time(), ); */ // Register user... $user_id = user_add($user_row); } ?> Endret 9. januar 2009 av Hans_Henrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå