aremidtb Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Hei. Jeg skal nå for første gang få min drøm om egen stasjonær gaming-pc! Og det jeg er ute etter er rett og slett det beste du kan få tak i for opptil 19000kr! Det som er viktig er at den kommer til å være rask, og at den bare blir fet! Og det blir viktig med god luftgjennomstrømning.. Jeg vet sånn ca hva jeg skal kjøpe, men bare tenkte å høre med andre entusiaster om hva deres meninger om pc til den prisen kunne være! Og andre forslag enn det jeg selv har satt opp.. Det jeg har tenkt på er: Skjerm: Samsung 22" LCD Tower: Antec Nine Hundred Hovedkort: XFX X58 Socket-1366 CPU: Intel Core i7 Quad Processor i7-920 @ 2,66Ghz Ram: 6GB OCZ Platinum DDR3 @ 1333MHz GPU: Radeon HD4870x2 2GB GDDR5 PSU: Corsair Powersupply 750W Harddisk 1: WD Raptor 10000Rpm @ 74GB Harddisk 2: Seagate Barracuda 7200Rpm @ 500 GB På forhånd takk! Endret 7. januar 2009 av dxspulse Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Kjøp 24" skjerm om du skal ha en "fet" pc, da får du 1920*1200 oppløsning (full HD). -Men kjøp gjerne samsung skjerm, de lager gode skjermer. En blueray spiller kan også være greit... (koster ca 900kr). PS Husk at du må ha 64bit OS for å utnytte 6GB ram. Endret 7. januar 2009 av Kong Basse Lenke til kommentar
aremidtb Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 ja, har tenkt på det med 24" skjerm... Bluray spiller vet jeg ikke om jeg gidder å kjøpe før enn jeg skal oppgradere med et et lydkort, og eventuelt et skjermkort til, alt ettersom hva slags kort som blir kjøpt nå først. Og 64bit OS, er jeg fullt klar over! Men takk anyways! Lenke til kommentar
vcx Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Hva med noe sånt? Endret 7. januar 2009 av Howen Lenke til kommentar
aremidtb Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Mye positivt utenom harddisken! Det kommer ikke til å bli kjøpt noe 1TB disk til SYS disk! Det er også viktig at jeg kan få kjøpt alt fra samme forhandler! Så jeg slipper å sitte igjen med 2000kr i frakt avgifter! Lenke til kommentar
Frostie Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hei Den raptoren du har valgt er vel ganske utdatert på ytelse sammenlignet selv med de nyeste 7200 rpm diskene? Correct me if I'm wrong. Ville kanskje isåfall ha satset på en Velociraptor, når du likevel skal kline til. Frostie Lenke til kommentar
Peleton Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Litt off topic, men hva betyr 1080p Hva står "p" for!?!?!? xD Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Litt off topic, men hva betyr 1080p Hva står "p" for!?!?!? xD Progressive Scan... Google er raskt og lettvint vettu. Lenke til kommentar
aremidtb Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Det kan godt hende du har rett med den raptoren. Fordi jeg vet godt at det ikke er det som kanskje er best på markedet nå om dagen. Og Velocisraptor diskene er jo selvsagt bedre, større og igjen det som ikke er mulig å komme i fra, nemlig: dyrere! Grunnen til at jeg valgte Raptor 74Gb var fordi at jeg tenkte som så at jeg ikke trenge så kjempe mye plass på en system disk, siden denne også sikkert skal formateres ørten ganger o.l. Så derfor blir det heller større og flere disker som fil-disker, og en mindre og raskere som SYS-disk. Kan vel kanskje hende jeg går for 150 Gb Velociraptor disk i steden. Men det vil tiden vise om en måned, når jeg får jobbet inn nok penger for å fullføre prosjektet! Takk frostie;) Endret 7. januar 2009 av dxspulse Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Raptoren har 10 000rpm, dette gjør at søketiden er kortere enn på 7200rpm disker, dette gjør at Raptor er veldig godt egnet til system disk, selv om enkelte andre svære disker er like rask på overføring av store filer. Men som skrevet over, Raptoren er noe gammel, RaptorX er nyere, mens den nyeste i serien heter VelociRaptor. Sjekk testen: http://www.hardware.no/artikler/hitachi_de...00_1_tb/40591/5 En VelociRaptor koster fra kr 1600 (150GB) mens Raptor koster fra 1100kr (74GB) (1400 for 150GB). RaptorX koster hele 1700kr (150GB). For pengene det koster for en raptor spørs det desverre om det lønnerseg, det er tross alt mye annet man kan kjøpe for den summen. https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=min_price En annet alternativ er å kjøpe SSD. En 30GB OCZ koster 700kr, en 60GB 1400kr. https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=min_price Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå