Gå til innhold

Kjedelig jobbsitasjon, hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at for noen dager siden søkte jeg på rema, siden er dritlei burgerking, det kan også nevnes at jeg ikke har fortalt sjefen min på burgerking at jeg vurderer andre jobber, uansett. På søknaden skrev jeg at jeg kunne slutte på dagen (siden jeg ikke har skrevet under på kontrakten min) og at jeg ønsket remajobben siden det var langt nermere. i går ble jeg innkaldt til intervju på rema og i dag var jeg på intervju. På slutten av intervjuet på rema spurte min "potensielle" nye arbeidsgiver om nummeret til sjefen min på burgerking (hun skulle spørre hvordan jeg var osv). Jeg sa at hun skulle få nummeret i løpet av morgendagen. Da lurer jeg på hva i h"""""" jeg skal gjøre? Sjefen min vil vel lure hvis sjefen på rema tusen avd D""""""""""" ringer å spør hvordan jeg arbeider, væremåten min osv er. Hun vil naturligvis forstå at jeg har søkt på en annen jobb. Jeg er redd for å si dette til sjefen min på burgerking, i fare for å miste jobben. Hvis jeg også ikke blir akseptert hos rema, sliter jeg veldig. Hva skal jeg gjøre? Takker for all hjelp.

PS: vet jeg har skrevet på en mindre begavet måte, beklager dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt normalt i arbeidslivet og gjøre slikt. Om din nåværende sjef faktisk tar dette hardt, er det noe galt med han.

Din nåværende jobb står tvilsomt i fare, men du burde sagt i fra til sjefen din.

Prøv å snakk med han om det og få gjort det klart at du vil fortsette å jobbe om du ikke får jobb på Rema, det går nok sikkert fint.

Endret av frinder
Lenke til kommentar

Vær ærlig å si at du har vurdert andre jobber som er nærmere der du bor. De fleste normale mennesker forstår det. I tillegg er det også slik at de type jobber du har/vurderer byttes ofte.

En slik telefon kalles en referanse, og er også helt vanlig. Spør sjefen din om det er greit at hun stiller opp som referanse for deg - hun bør vite om det før hun får telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...