Gå til innhold

Billigste fylledrikke i russetida

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skulle heller fyrt opp en skikkelig "vannkoker". koster ikke all verden å lage, og spriten(som selvfølgelig er kjøpt på polet) blir utsøkt, pm meg hvis du vil ha info. Men skal du har billig fyll, så lag vin, koster ikke mer enn noen kr for literen å lage ;)

Lenke til kommentar
skulle heller fyrt opp en skikkelig "vannkoker". koster ikke all verden å lage, og spriten(som selvfølgelig er kjøpt på polet) blir utsøkt, pm meg hvis du vil ha info. Men skal du har billig fyll, så lag vin, koster ikke mer enn noen kr for literen å lage ;)

Nå ble jeg interessert her. Det er ikke en slik med kasserolle og rør, vel? :p

Finnes selvsagt bedre løsninger enn plastbrenneren, men fordelen er jo at apparatet passer på seg selv. Fyll i sats, sett på dyppvarmeren, vent et par dager, tapp ut spriten. Med modifikasjoner kan man få ut 75%. Med enkel modifikasjon får man ut 55%. Dessuten holder spriten høy kvalitet etter kullrensing (kan med letthet forveksles med polsprit. Kan til og med bli bedre fordi man ikke trenger å tenke så mye på penger).

Det kan ikke være spiralisen du snakker om? Uten tvil et bra apparat i forhold til pris, og enkel å lage (tipper du ikke snakker om kolonne, for det krever en del sveisekunnskaper)...

Lenke til kommentar

Pappa er ikke særlig kul. Som oftest er han bare sint :p Men en sjelden gang i blant slår han til, og virkelig kommer igjennom.

Jeg har fått meg jobb, og pengene er forhåpentligvis på konto om en måneds tid. Jeg har også 400 kroner på vei til meg innen de nærmeste dagene. Skal bli moro å kunne oppgradere systemet mitt :D

EDIT: For andre "frelste", så se på denne siden. Her står det masse bra om byggings- og bryggingsprosessen.

http://www.amazingstill.com/no/delene.html

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Nå ble jeg interessert her. Det er ikke en slik med kasserolle og rør, vel? :p

Finnes selvsagt bedre løsninger enn plastbrenneren, men fordelen er jo at apparatet passer på seg selv. Fyll i sats, sett på dyppvarmeren, vent et par dager, tapp ut spriten. Med modifikasjoner kan man få ut 75%. Med enkel modifikasjon får man ut 55%. Dessuten holder spriten høy kvalitet etter kullrensing (kan med letthet forveksles med polsprit. Kan til og med bli bedre fordi man ikke trenger å tenke så mye på penger).

Det kan ikke være spiralisen du snakker om? Uten tvil et bra apparat i forhold til pris, og enkel å lage (tipper du ikke snakker om kolonne, for det krever en del sveisekunnskaper)...

Snakker om kolonne blant annet, og et stormkjøkken som kokte 55%. trenger ikke noe mer enn en kompis som har gått mekken og et sveiseapparatur. stormkjøkkenet ble forresten laget av silikon på tube, 60cm kobberrør og ei brusflaske. plastbrenneren fungerer på samme måte som et vanlig apparat, bare at den har lavere varme og ikke har kjøling. en kolonne er samme opplegget bare at det er mer effektivt. Alt dette har jeg såklart erfart på ferie i Hellas der dette er lovlig :p Det er også litt stas å drikke noe man har laget selv. Bare vær forsiktig, blir ofte litt brutal fyll til man får feelingen med det, da det er enklere å drikke sånt enn det tullet som heter vodka på polet.

Endret av Gridset
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Et OT-innlegg og samtlige kommentarer på dette er fjernet fra tråden.

(Ikke kommenter dette innlegget, reaksjoner på moderering taes via PM)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest alle postene men:

why ikke dra til tyskland:P jeg bor i østfold å kjører til Tyskland på litt under 7 timer.

et brett ( 24 stk) sterk øl får du til under 40kr brette. få med deg flere og kjør ned.

Eneste er om dere blir tatt i tollen på vei til klovne norge da:)

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest alle postene men:

why ikke dra til tyskland:P jeg bor i østfold å kjører til Tyskland på litt under 7 timer.

et brett ( 24 stk) sterk øl får du til under 40kr brette. få med deg flere og kjør ned.

Eneste er om dere blir tatt i tollen på vei til klovne norge da:)

må ha en ganske stor bil hvis det skal lønne seg når man tenker på bensinpenger og tiden man bruker på det.

Lenke til kommentar

Siden jeg stod opp mot en tulling som trolla i tråden her, var jeg så heldig at jeg ble utestengt i 10 dager. Nå er jeg da tilbake, og har rapporter på hjemmebrenten.

Fredag var en relativt rolig kveld, der jeg, dama og ei venninne av dama mi dro på byen og dansa litt. Da drakk jeg to relativt sterke drinker med Tropicana Appelsinjuice(en av de beste og dyreste på markedet) og såklart hjemmebrent. Tropicana og heimkok smakte veldig metallisk, men gikk ned. Dagen etter hadde jeg litt hodepine og litt vondt i magen, men var frisk nok til jobb klokka 10. Var mindre fyllesjuk enn vanlig.

Lørdag ble litt vill, og diverse ting ble prøvd i litt for store mengder. Hjemmebrent, Jack Daniels og diverse anna moro passer tydeligvis ikke så bra sammen, så jeg endte opp med tre harde spyturer, og ble henta av dama mi klokka halv 11. Da skulle vi egentlig på en skikkelig bra fest, men jeg var faktisk så dårlig at det ikke var noen god idé. Føler meg faktisk litt rar i hodet enda. Hjemmebrenten smakte forøvrig som kjøpesprit, både når det var blanda med tropicana, og når det var blanda med cola(æsj).

Så konklusjonen blir at jeg kjøper ei pakke med gjær og noen kilo med sukker til, så blir det moro utover våren også :)

Lenke til kommentar
Siden jeg stod opp mot en tulling som trolla i tråden her, var jeg så heldig at jeg ble utestengt i 10 dager. Nå er jeg da tilbake, og har rapporter på hjemmebrenten.

Fredag var en relativt rolig kveld, der jeg, dama og ei venninne av dama mi dro på byen og dansa litt. Da drakk jeg to relativt sterke drinker med Tropicana Appelsinjuice(en av de beste og dyreste på markedet) og såklart hjemmebrent. Tropicana og heimkok smakte veldig metallisk, men gikk ned. Dagen etter hadde jeg litt hodepine og litt vondt i magen, men var frisk nok til jobb klokka 10. Var mindre fyllesjuk enn vanlig.

Lørdag ble litt vill, og diverse ting ble prøvd i litt for store mengder. Hjemmebrent, Jack Daniels og diverse anna moro passer tydeligvis ikke så bra sammen, så jeg endte opp med tre harde spyturer, og ble henta av dama mi klokka halv 11. Da skulle vi egentlig på en skikkelig bra fest, men jeg var faktisk så dårlig at det ikke var noen god idé. Føler meg faktisk litt rar i hodet enda. Hjemmebrenten smakte forøvrig som kjøpesprit, både når det var blanda med tropicana, og når det var blanda med cola(æsj).

Så konklusjonen blir at jeg kjøper ei pakke med gjær og noen kilo med sukker til, så blir det moro utover våren også :)

Da funket det, da :D

Du har ikke oppgradert brenneren enda? :p

Lenke til kommentar
Da funket det, da :D

Du har ikke oppgradert brenneren enda? :p

Eneste oppgradering jeg har gjort er å montere dyppvarmeren i siden på 10L-bøtta.

Så fort jeg får igjen telefonen min fra rep., skal jeg poste noen bilder av vidunderet.

Hjemmelaget sterkvin er nok en vinner :D

Ikke ulovlig så lenge det ikke selges . kan få utrolig mye drikke for pengene

http://no.wikipedia.org/wiki/Hjemmebrent

Les under "Lovregulering".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...