Gå til innhold

Billigste fylledrikke i russetida

Anbefalte innlegg

Russetida nærmer seg, og jeg må finne meg noe billig og effektivt å bli full på. Hadde en bra kveld forrige russefest da jeg drakk 2 halvlitere, en halvliter 20% vodka og en flaske billig hvitvin for å holde moroa i gang i noen timer. Det kosta meg omtrent 200 kroner for drikket. Når vi har penger for skyss, inngangspenger og penger til fyllemat/potetgull, så kommer det fort opp i 500 kroner - og 500 er jævlig mye for en som ikke har jobb. Derfor må jeg finne på noe smart. Å lage hjemmebrent har jeg hørt at er vanskelig, og jeg er litt skeptisk til mulig innhold av metanol, så jeg vil helst kjøpe noe.

Da kommer vi til problemet. Jeg liker hverken Tuborg eller det "premium"-ølet til 9,50/flaske, så jeg har drukket Hansa. Men hansa er dyrt.

Så hjeeeeeelp. Det er nesten så ille at jeg kjøper det billigste ølet på remaen, og håper på at jeg får ned det. Hvis ingen har noen bedre forslag til meg? Er åpen for å prøve ALT.

-conflict

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt at "bare" fra grans skal være drikkende og billig, har ikke testet siden jeg kun drikker en type billig øl (MACK Pilsner) ellers går det kun i ekslusivt øl :p

Polvarer kan du forsåvid bare glemme :p

Eller du kan skaffe deg noen småjobber å ha litt ekstra kronasje i lomma :thumbup:

Endret av MaSo
Lenke til kommentar

Jobber som badevakt i blant. Da får jeg 100 kr/time. I blant når jeg trenger penger, så støvsuger jeg hjemme, og av og til vasker jeg badet og doen. Mtp at jeg bruker en time på å vaske og støvsuge, og at jeg får 300 for det, så er det egentlig en dritbra jobb. Men det er jo begrensa til omtrent 3-400/uke hvis jeg jobber så mye jeg kan. Er ikke akkurat mye.

Klarer jeg å lage øl selv?

Lenke til kommentar

Koster en del da. Noen som har prøvd å brygge sjøl? Er det fare for metanol ved brygging av øl? Hvor mye vil det koste meg totalt, jeg som ikke har noe utstyr(men kjøper og lager selv om mulig) å lage en "porsjon" øl? Kan jeg forvente at første porsjon er drikkbar?

Lenke til kommentar
God idé, Knewt. Kan jo f.eks starte med noen drinker eller noen halvlitere hansa(<3) og så fortsette med ekkelt billigøl etterpå. Er ikke sånne store 1,25L-flasker med øl skikkelig billige? Har også hørt at Seidel er billig? Er det drikkbart?

Seidel er drikkbart som bare det :) Hva med å bare kjøpe ei 0.33-flaske og teste?

Ellers er vel himkok billigste løsningen, vil jeg tro.

Endret av basskuk
Lenke til kommentar
God idé!:D Er det noen som kan gi meg link til hvordan jeg lager et enkelt hjemmebrent-apparat? :D

pass på så du ikke sprenger huset i lufta, og spør gjerne evt foreldre først :p

MIN erfaring med hjemlagd vin er crap. Du bør ha holdt på en stund for å få det til skikkelig.

Tuborg er billig.

Det er også billig å kjøpe hjembrent fra naboen,kompisen eller whatever.

Lenke til kommentar
God idé!:D Er det noen som kan gi meg link til hvordan jeg lager et enkelt hjemmebrent-apparat? :D

Du kan lage en plastbrenner. Enklere blir det ikke :)

Koster ca. 500 kr å lage den (med mindre du bruker litt "bedre" utstyr. Min kom på ca. 800 kr.) Nå tror jeg ikke at jeg kan skrive ned noen byggebeskrivelse her, men kan sende link på pm hvis det er interessant (en modifisert utgave av plastbrenneren gir forresten spirt på over 70%. Den originale ligger på ca 40%, men med små forandringer vil du kunne få 55%.)

Spiralbrenneren kan også være et alternativ, men hvis du reker mye frem og tilbake (til skolen o.l.) er den kanskje ikke så lur. Den gir imidlertid mye sterkere sprit (95%+).

Hjemmebrygga sprit på 45% koster forresten ca. 20 kr literen, så det kan være et greit alternativ :)

Lenke til kommentar

pass på så du ikke sprenger huset i lufta, og spør gjerne evt foreldre først :p

MIN erfaring med hjemlagd vin er crap. Du bør ha holdt på en stund for å få det til skikkelig.

Tuborg er billig.

Det er også billig å kjøpe hjembrent fra naboen,kompisen eller whatever.

Å lage hjembrent er ulovlig, vin og øl er dog lov :) . Skal ikke så mye kunnskap til for å lage grei hjembrent med f eks en plastbrenner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...