Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Zepto.no - Problemer med å få tak i dem


Anbefalte innlegg

Virker som Zepto har kommet i svarmodus? Kanskje jeg skal drøye å sende e-post til TV 2 hjelper deg og forbrukerrådet? (Ja, jeg har fortsatt ikke sendt.. )

 

Må si meg enig med tomatsuppa. Hvis zepto får navnet sitt på forbrukerrådet og tv2 så vil de kanskje tenke seg om to ganger før de nedprioriterer kundeservicen. Så send i vei!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E-post ble sendt tidligere i dag. ;) Ble 1400 ord og en hel drøss datooppramsinger.

 

Jeg skulle gjerne likt å vite hvor mange ord jeg som har skrevet som et resultat av det at jeg er misfornøyd med Zepto, det begynner å bli mange - tør ikke tenke på alle timene jeg har brukt på dette heller ;)

Lenke til kommentar

Har hatt samme problem som så mange andre her. Maskinen er fucked, har kontaktet netshop og ble videresendt til zepto. Men som de fleste her har det ikke vært mulig å komme gjennom på telefon. Men så forsøkte jeg å bruke livechat'en på hjemmesiden til zepto,

og da fikk jeg svar etter 1 min. Fikk beskjed om å sende inn maskinen til de, skulle også

opplyse dem om navn, adresse, serienummer på maskinen osv, så skulle de betale frakten.

 

Ser ut som Zepto og potensielt kjøpere av Zepto-PC-er i problemer.

http://www.crn.dk/nyheder/Aktionaer_Zepto_...konkurs-1.21867

 

Regner ikke med at dette gjør sakene våre lettere om det er tilfelle.

 

Jeg nevnte dette til han jeg snakket med på livechat'en, og han svarte meg med at de ikke var på vei mot konkurs, og ga meg følgende link:

http://borsen.dk/invester/nyhed/150245/newsfeeds_rss/

 

Så jeg kommer nok til å ta sjansen på at dette er greit, og sender maskinen inn.

Skal prøve å lage en skriftelig avtale på mail der jeg er garantert å få maskinen tilbake

fikset eller ikke dersom det skulle skje noe.

 

Så for de som ikke har kommet gjennom til zepto vil jeg anbefale å bruke deres livechat.

Men er jo fullt mulig at de akkurat nå har begynt å få drift på det igjen...

Lenke til kommentar

Endelig kom jeg selv gjennom på deres Live chat!

 

Jeg fikk beskjed om at min seneste e-post som jeg sendte til [email protected] var sendt feil og derfor mest sannsynlig svart på. Dette synes jeg er merkerlig - om den er sendt feil burde det være automatikk i å videresende til riktig avdeling. Om mottaker for eksempel har vanskelig med å forstå e-posten kunne han sendt svar om det og. Dessuten valgte jeg jo å sende til .dk nettopp fordi jeg ikke fikk svar på alle e-postene jeg sendte fra den norske siden tidligere.

 

Videre fortalte jeg at jeg og hadde sendt e-poster fra den norske siden 11. november, 26. november og 3. desember uten å få svar, på slutten av samtalen svarte han at dette måtte ha med å gjøre med at de gikk bort fra deres tidligere kontaktskjema og eTrackNr. Veldig uprofesjonelt mener jeg, at de gikk over til nytt system i desember forsvarer ikke at jeg aldri fikk svar på de e-postene fra november og autosvarene som ble sendt lovet svar innen x antall dager. Det bør da være automatikk i at de overfører e-poster fra et gammelt system til det nye, slik at de og kan holde kontroll på tidligere e-poster og sørge for å svare på dem.

 

Uantsett; de gode nyhetene. Kundebehandleren sendte meg UPS-etikettlevering og sa at hvis feilen jeg rapporterte ble bekreftet av dem kunne jeg få pengene tilbake! Nå gjør jeg hvert fall klar til levering og håper jeg finner alle fakturaer som er helt nødvendige(?) å sende med.

Lenke til kommentar

Har hatt problemer med min Zepto 6625WD de siste dagene, fryser rett som det er og skrur seg av pga. overoppheting. Så tenkte jeg kansje skulle skru opp PCen og se etter støv o.l. Før jeg gjorde dette sendte jeg en mail til Netshop for å spørre hvor lang garantien var, fikk svar om at denen var på 12 mnd. Så tenkte det bare var å kjøre på siden den ble kjøpt for ca 1,5 år siden. Skrudde opp, og fikk ut bittelitt støv inne ved RAM. Prøvde også å ta av hele understellet på PCen, men dette fikk jeg ikke av å ga opp før jeg visste noe galt ville skje. Satt inn igjen alle skruer og skulle slå på pcen. PCen starter men skjermen er kun svart. Får heller ikke kontakt med eksterne skjermer. Eneste jeg gjorde da jeg åpnet maskinen var å ta ut RAM-brikken og sette den inn igjen. Ingenting skal ha gått galt da jeg gjorde dette. Så regner med at den må sendes inn, siden jeg ikke vet hva problemet er. Men er litt skeptisk til dette etter å ha lest tråden. Hva mener dere jeg skal gjøre?

 

Litt OT: Ingen som vet hva feilen kan være, slik at jeg kan få fikset feilen selv? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bra at det ordnet seg for deg TSP. Slike ting er sure, og hvis du skal ha det igjennom Forbrukerråd mølla så tar det også lang tid.
Jepp. Det ordnet seg skikkelig og. Fikk melding for noen dager siden om at de hadde mottatt PC-en og kunne bekrefte feilen. Feilen var en defekt harddisk og jeg skulle få pengene tilbake.

 

I dag er jeg 10000 kroner rikere og ute på PC-jakt igjen :)

Endret av TSP
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bra at det ordnet seg for deg TSP. Slike ting er sure, og hvis du skal ha det igjennom Forbrukerråd mølla så tar det også lang tid.
Jepp. Det ordnet seg skikkelig og. Fikk melding for noen dager siden om at de hadde mottatt PC-en og kunne bekrefte feilen. Feilen var en defekt harddisk og jeg skulle få pengene tilbake.

 

I dag er jeg 10000 kroner rikere og ute på PC-jakt igjen :)

 

 

Så bra! :)

 

Har ikke ordna seg helt for meg enda. Fikk beskjed om at jeg skulle få meg en ny Nox A14, men den fikk de ikke inn på lager før om 3 uker til. Jeg fikk dermed tilbud om å få en Nox15, mythos eller noe, men disse blir for store igjen.

 

Siden jeg har forsikring, kunne jeg også kontakte forsikringsselskapet direkte å be om pengene utbetalt, men de sa at dette ikke lot seg gjøre. Zepto har heller ikke hjulpet meg noe særlig etter det, så får se hvordan det vil gå fremover. Håper på det beste snart!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...