ToMaTsSuPpA Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Zepto får man ikke tak i. Skal gjøre min historie kort: Jeg kjøpte en Zepto 6214w for litt over 2 år siden fra Netshop med 3 års forsikring. Forsikringen funka 2 ganger hvor jeg har reparert diverse ting, fikk ny lader osv. Men 30 september sendte jeg den inn igjen, sølt cola over tastaturet og den kortslutta. Fikk da beskjed om at det var 0 problem, og Netshop sa jeg skulle sende dataen direkte til Zepto, og ikke via dem. Det ville bare ta lengre tid, + jeg måtte betale 2x for frakt. Så jeg sendte den direkte til Zepto Danmark. FØrste måneden hadde jeg kontakt med en i Zepto, med navn Mads Reksten. Jeg fikk et RMA nummer så jeg kunne søke på reperasjonen på hjemmesiden dems. Først sto det at den var ankommet og avventet service. Etter 3 uker eller no skiftet status til ''venter på svar fra forsikringsselskapet''. Men rett før jul, så ble RMA nummeret mitt slettet. I tillegg svarte ikke Zepto på noen mail eller tok telefonen. Sendt sikkert 10 mails, og ringt utallinge ganger uten å få svar fra dem. Ene gangen sto jeg i 1 1/2 time i kø i telefonen, uten svar. Etter å ha ventet i 4 mnd, og med RMA nummeret mitt slettet, tok jeg kontakt med netshop for å spørre hva som var galt. Så lenge jeg har kjøpt produktet av Netshop, + forsikringen, så er de ansvarlige. Men de mente at de hadde 0 ting med dette å gjøre, å at jeg bare måtte fortsette å prøve å ta kontakt med Zepto selv. Men jeg har ingen ting å spille på. Dermed tok jeg turen til Politiet, og anmeldte Netshop og Zepto for svindel og underdragelse. Siden RMA nummeret mitt er slettet, og servicen ute av livet, vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre. Jeg satser å få noe igjen på innbo forsikringen, men jeg får lite tilbake pga avskrivninger, egenandel etc. Jeg har også kontaktet forbrukerrådet og Tv2 hjelper deg. Jeg kjenner bare hvor irritert jeg blir når Netshop driver slik de driver det. Jeg håper vertfall at dette blir satt i søkelys, og jeg skal ALDRI mere handle fra Netshop, uansett pris eller hva, for servicen der stinker. Prata en del med en på Netshop retur avdeling, med navnet Jul, men han tar heller ikke ansvar, og bryr seg ikke en plass. Så håper jeg at politiet muligens vil ta saken videre, da det er flere som sliter med samme problemene med netshop og zepto. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Å nekte å handle fra Netshop blir i drøyeste laget mener jeg. Det kan være like frustrerende for dem, om det er slik at Zepto er vanskelige å få tak i. Nå vet ikke jeg hvordan det er med lover og rett på hvem som har det egentlige ansvaret - men tror ikke det er Netshop. Zepto kjøpte jo tilbake sin avdeling i Norge. Etter hva jeg har blitt informert om gjør det at Netshop ikke er lenger ansvarlig for de PC-ene som er solgt via dem, de vil bare fungere som en mellomkontakt mellom dem uantsett. Å klage på på den som uantsett ikke kan bedre enn å videreformidle klager og krav blir å angripe feil selskap, det er bedre å angripe for eksempel Gilde for dårlige pølser enn Rimi. Men igjen; jeg har ikke helt peiling. Du sier forresten du har tatt kontakt med TV 2 hjelper deg og forbrukerrådet, er det lenge siden? Har de svart? Jeg tenker jeg selv skal ta kontakt med dem, om jeg evt. kan henvise til en e-post du har sendt og - kan jo det være en fordel. Slik at det blir et lite samarbeid. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Netshop vil alltid være ansvarlig for de maskinene de har solgt. De kan ikke si at noen andre har tatt over det ansvaret, siden kunden kun trenger å forholde seg til selger. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Netshop vil som hovedregel være ansvarlig for de maskinene de har solgt ja. Lenke til kommentar
ToMaTsSuPpA Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Å nekte å handle fra Netshop blir i drøyeste laget mener jeg. Det kan være like frustrerende for dem, om det er slik at Zepto er vanskelige å få tak i. Nå vet ikke jeg hvordan det er med lover og rett på hvem som har det egentlige ansvaret - men tror ikke det er Netshop. Zepto kjøpte jo tilbake sin avdeling i Norge. Etter hva jeg har blitt informert om gjør det at Netshop ikke er lenger ansvarlig for de PC-ene som er solgt via dem, de vil bare fungere som en mellomkontakt mellom dem uantsett. Å klage på på den som uantsett ikke kan bedre enn å videreformidle klager og krav blir å angripe feil selskap, det er bedre å angripe for eksempel Gilde for dårlige pølser enn Rimi. Men igjen; jeg har ikke helt peiling. Du sier forresten du har tatt kontakt med TV 2 hjelper deg og forbrukerrådet, er det lenge siden? Har de svart? Jeg tenker jeg selv skal ta kontakt med dem, om jeg evt. kan henvise til en e-post du har sendt og - kan jo det være en fordel. Slik at det blir et lite samarbeid. Her er det også Netshop som har ansvaret. Selv Zepto er solgt til Danmark osv, så er det netshop jeg har kvitteringen hos. SÅ lenge de solgte meg produktet, er de ansvarlige for det. Er det slik at de ikke får tak i Zepto i Danmark, er det de som blir stilt ansvarlige. F.eks hvis jeg har en internet shop, og selger deg en samsung tv. Men plutselig så slutter jeg å selge dem, så er jeg alikevel ansvarlig ovenfor salget jeg gjorde til deg. Skal sende deg en PM med mailen jeg har sendt. Lenke til kommentar
Weedeed Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hei Jeg har også dette problemet. Sendte inn min zepto i slutten av november til Netshop, for å reparere noen varmeproblemer. De sier også selv at de har problemer me å få kontakt med Zepto Danmark, og viss det ville ta mye lengre tid så ville jeg få tilbude om en ny maskin med minst like gode spesifikasjoner. Er det et godt tilbud eller har jeg rett til å få hevet kjøpet? Lenke til kommentar
ToMaTsSuPpA Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hei Jeg har også dette problemet. Sendte inn min zepto i slutten av november til Netshop, for å reparere noen varmeproblemer. De sier også selv at de har problemer me å få kontakt med Zepto Danmark, og viss det ville ta mye lengre tid så ville jeg få tilbude om en ny maskin med minst like gode spesifikasjoner. Er det et godt tilbud eller har jeg rett til å få hevet kjøpet? Er vel et godt tilbud det. Kan du velge, ville jeg vertfall valgt noe annet enn zepto;) Hvem snakket du da med i netshop? Lenke til kommentar
Weedeed Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Snakket med en som heter Jul Andre. Har ikke hørt noe mer fra de, selv om jeg har sendt dem 2-3 mailer.. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Av personlig erfaring er det best å ringe dem, da jeg har merket selv (for flere år siden) at de ikke svarte særlig kjapt på epost. Lenke til kommentar
Lomaxz Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Min zepto 6214w har også tatt kvelden nå. ringte netshop, men de viste meg videre til zepto. Har prøvd i to forbanna uker å få tak i de nå , men kommer ikke gjennom har prøvd flere ganger på tlf i lang lang tid i kø. til og med rett etter de åpner telefonene. Har også prøvd livechat, men kommer ikke gjennom der uansett om jeg står som nr 1 i kø.. har også sendt 2 mailer nå, men ikke fått noe svar.. Hva skal jeg gjøre? Zepto er et drittselskap! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Vil ikke Netshop være drittselskapet her, siden de ikke håndterer sakene de er lovpålagt å ta? Lenke til kommentar
Lomaxz Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Ringte netshop nå, og de sa at de også hadde problemer med å få tak i zepto (og at mange andre hadde det), og at jeg skulle sende in laptopen til de.. Får satse på at det ordner seg. men vil definitivt si at zepto er drittselskapet i denne sammenhengen. netshop tar ihvertfall telefonen... Det blir jo litt som noen sa at pølsene på rimi ikke er rimi sitt ansvar men gildes, men hvis gilde er umulig å få tak i, så må jo nesten rimi gjøre noe.. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Netshop har ikke anledning til å bruke problemer med Zepto som unnskyldning. De er ansvarlig overfor sine kunder. Hvordan de løser det i etterkant med Zepto er irrelevant for kunden. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Uheldigvis(?) har ikke jeg Netshop som mellomledd, da jeg er kunde direkte med Zepto. Så for meg blir det vel desto vanskeligere å få det til. Skal få sendt e-post til forbrukerrådet og Tv 2 hjelper deg i dag. Lenke til kommentar
Lomaxz Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hmm. nå fikk jeg plutselig svar fra zepto mer RMA nr, og insending. Men er nesten litt skeptisk til å sende inn pcen. vil jeg noensinne få den tilbake? burde jeg ringe netshop å høre? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jaha. Hvor lang tid og hvor mange e-poster tok det før de kontaktet deg? Lenke til kommentar
Lomaxz Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Ca to uker.. Har bare sendt 2 e-poster. Men i e-posten jeg fikk fra de, står det bare Hei, du har fått ett RMA nr ...... og så er det en videresendt mail fra UPS. Ingen av spørsmålene angående maskinen osv blir besvart i mailen. Er derfor litt (les, veldig) skeptisk til å sende inn maskinen til zepto (også på grunn av det folk skriver her på forumet, og det faktum at hvis jeg ikke hører noe fra maskinen igjen har jeg ingen måte å kontakte de på). Ringte netshop nå, og de ble også veldig overasket over at jeg hadde fått svar fra zepto.. Lenke til kommentar
ToMaTsSuPpA Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Fortsatt ikke fått svar på den e-posten jeg sendte for 7-8 dager siden til Zepto. Kanskje jeg skal følge ditt tips grusisalaten. [email protected] har forøvrig vært den jeg har vært i kontakt med i alle sakene - og han er ikke alltid like flink til å svare alltid gitt. Om jeg ikke sender til noen av de e-postadressene, hva bør jeg gjøre nå? Sende e-post til forbrukerrådet kanskje? Jeg fikk svar i går! Dagen etter at jeg kjøpte meg ny pc, fikk jeg svar om at jeg får meg en ny Zepto NOX A14. Typisk at jeg får beskjed om det dagen etter at jeg kjøpte meg ny, men men. Har vertfall tatt alt for lang tid, og serivcen er det værste jeg har vært borti! Får nå bare håpe at jeg virkelig får maskinen som Mads Reksten har lovet meg. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Virker som Zepto har kommet i svarmodus? Kanskje jeg skal drøye å sende e-post til TV 2 hjelper deg og forbrukerrådet? (Ja, jeg har fortsatt ikke sendt.. ) Lenke til kommentar
ToMaTsSuPpA Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Virker som Zepto har kommet i svarmodus? Kanskje jeg skal drøye å sende e-post til TV 2 hjelper deg og forbrukerrådet? (Ja, jeg har fortsatt ikke sendt.. ) Kansje, kansje ikke.. Bare send du. Tror de trenger litt oppmerksomhet i rampelyset for å skjønne at de på ta kundebehandling og service på alvor! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå