Gå til innhold

Zepto.no - Problemer med å få tak i dem

Anbefalte innlegg

Noen andre enn meg som har problemer med å få tak i Zepto for tiden?

Kjøpte en znote 6214w for et par år siden som jeg fikk knust skjermen på nylig. Ingen problem, reiseforsikringen dekker det. Det eneste jeg trenger er et prisoverslag på hvor mye det vil koste å fikse.

Problemet er at jeg tok kontakt med netshop som jeg kjøpte maskinen av, men fikk beskjed om at de hadde ikke reperasjon på zepto lenger, så jeg kunne ikke sende maskinen til dem for et prisoverslag. Så jeg gikk på zepto.no, fant telefonnummeret dems og forsøkte ringe. Det som skjer er at jeg får 1 ring, så er det en telefonsvarer som sier "velkommen til zepto computers, vennligst vent" og poff hører jeg grusom musikk på øret. Jeg har på det lengste ventet 30 min, men ingenting skjer.

Jeg har ringt dem flere ganger før jul, i romjula og nå etter nyttår. Jeg sendte også mail før jul, men har ikke fått svar fra dem der heller. De har også en "live chat" funksjon på websiden dems, men denne har vært offline siden før jul.

Så jeg bare lurer på om det er andre enn meg som har problemer med å få tak i dem. Jeg får liksom ikke gjort noe med laptopen min før jeg får tak i dem..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står dette på forsiden deres:

Grundet oppdatering av telefonsystem vil det ikke være mulig å ringe inn onsdag 10/12-08. Det vil være mulig å kontakte oss via våres nye Live Chat system.

Kanskje det kan være grunnen, ellers tror jeg at jeg ville prøvd å kontakte Zepto i Danmark å høre hva som skjer med den Norske avdelingen, siden de ikke svarer.

Lenke til kommentar
Grundet oppdatering av telefonsystem vil det ikke være mulig å ringe inn onsdag 10/12-08. Det vil være mulig å kontakte oss via våres nye Live Chat system.

Joda, men som jeg sa så har live chat systemet dems vært nede siden før jul. Dessuten er det snakk om en dag, ikke over 1 mnd.

Kanskje det kan være grunnen, ellers tror jeg at jeg ville prøvd å kontakte Zepto i Danmark å høre hva som skjer med den Norske avdelingen, siden de ikke svarer.

God ide faktisk, takker for tipset :)

Lenke til kommentar

Et lite sidepoeng er at så lenge du er innenfor reklamasjonstiden på 5 år OG butikken fortsatt eksisterer så er de PÅLAGT gjennom forbrukerkjøpsloven å ta slike saker uansett om de ikke forhandler merket lenger.

Men i de aller fleste tilfeller går det mye raskere å ta kontakt med produsent/servicested selv, men Netshop kan ikke nekte deg å ta reparasjonen gjennom dem. De vil sikkert hevde at siden feilen er skyldt av deg som bruker så har de inget ansvar, og det er korrekt, men hvis det hadde vært en reklamasjonssak så hadde de vært nødt til å ta saken så da må de ha et system for å ta seg av disse gamle sakene. (Noen som skjønte noe av den siste lange setningen?)

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Et lite sidepoeng er at så lenge du er innenfor reklamasjonstiden på 5 år OG butikken fortsatt eksisterer så er de PÅLAGT gjennom forbrukerkjøpsloven å ta slike saker uansett om de ikke forhandler merket lenger.

Du kunne jo lest førsteposten, hvor han skriver at han har knust skjermen.

Lenke til kommentar

Mulig jeg forklarte meg litt dårlig da.

Jeg mente at siden de er PÅLAGT å ta imot reklamasjonssaker på produkter de har solgt så MÅ de ha et system på plass som kan ta seg av dette. De burde kunne hjelpe kunden, gjennom dette systemet, selv om de ikke har skyld i saken. Alle kostnader bæres selvfølgelig av kunden i så tilfelle. Det var poenget mitt.

Lenke til kommentar
Jeg mente at siden de er PÅLAGT å ta imot reklamasjonssaker på produkter de har solgt så MÅ de ha et system på plass som kan ta seg av dette. De burde kunne hjelpe kunden, gjennom dette systemet, selv om de ikke har skyld i saken. Alle kostnader bæres selvfølgelig av kunden i så tilfelle. Det var poenget mitt.

De kan ha et system for å ta seg av gratisreparasjoner, men ikke for å gi priser.

Jeg har f.eks. mulighet til å tilby gratis reparasjoner og nye PCer til kunder, men jeg har ikke mulighet til å sjekke hva en reparasjon vil koste deg eller hva du må betale selv for produktene jeg kan gi bort.

Lenke til kommentar

Men da har du sikkert også muligheten til å foreta reparasjon for kunden, mot at dere fakturerer han kostnadene med påslag? Det var denne servicen jeg etterlyste. Det ville nok blitt både dyrere og tatt lenger tid enn om han hadde gjort det selv, men det er ikke alle som vil ta denne jobben selv.

Lenke til kommentar
Men da har du sikkert også muligheten til å foreta reparasjon for kunden, mot at dere fakturerer han kostnadene med påslag? Det var denne servicen jeg etterlyste. Det ville nok blitt både dyrere og tatt lenger tid enn om han hadde gjort det selv, men det er ikke alle som vil ta denne jobben selv.

Nei, den muligheten finnes ikke siden reparasjon og delebestillinger utføres av tredjepart, ikke butikken eller produsenten direkte. Reparasjoner som dekkes av garanti/reklamasjon faktureres til produsenten på avtalte fastpriser, mens verkstedet selv utarbeider prisoverslag for deler+arbeid på betalbare reparasjoner og fakturerer kunden direkte.

Lenke til kommentar

Vel kansje zepto er brukbare maskiner

men prøv å kontakt Zepto viss problemer

må dsa ha verdens beste tid for å sitte å høre på mysikk i timesvis

har en Zepto Znote 6625WD med ødelagt skjerm men ser ut til att det bare blir å hive maskina

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som har problemer med å få tak i Zepto for tiden?

Kjøpte en znote 6214w for et par år siden som jeg fikk knust skjermen på nylig. Ingen problem, reiseforsikringen dekker det. Det eneste jeg trenger er et prisoverslag på hvor mye det vil koste å fikse.

Problemet er at jeg tok kontakt med netshop som jeg kjøpte maskinen av, men fikk beskjed om at de hadde ikke reperasjon på zepto lenger, så jeg kunne ikke sende maskinen til dem for et prisoverslag. Så jeg gikk på zepto.no, fant telefonnummeret dems og forsøkte ringe. Det som skjer er at jeg får 1 ring, så er det en telefonsvarer som sier "velkommen til zepto computers, vennligst vent" og poff hører jeg grusom musikk på øret. Jeg har på det lengste ventet 30 min, men ingenting skjer.

Jeg har ringt dem flere ganger før jul, i romjula og nå etter nyttår. Jeg sendte også mail før jul, men har ikke fått svar fra dem der heller. De har også en "live chat" funksjon på websiden dems, men denne har vært offline siden før jul.

Så jeg bare lurer på om det er andre enn meg som har problemer med å få tak i dem. Jeg får liksom ikke gjort noe med laptopen min før jeg får tak i dem..

Har em bærbar Zepto Znote 6625WD me knust skjerm og er nå på andre dagen i forsøk på å få tak i ny skjerm probleme er å komme i kontakt med zopto

Har noen timer på telefon og hort på musikk

blir vel til att maskina blir stående ubrukt

så anbefaler ingen å kjøpe septo

Lenke til kommentar
Hvordan er supporten til zepto? Altså da tenker jeg på om en totalt noob har lyst på en zepto. Normalt anbefaler jeg dem rett til dell/hp og prakker på dem max supportavtale.

Du får prøve å kontakte dem

har prøvd i to dager uten hell. Har sittet og hørt på ventemusikk i 6 og en halv time.

Ingen maskin er bedre enn den suporten servicen som er bak så etter min mening er da zepto verdiløs som maskin.

trenger ny sjerm den er øderlagt har en Zepto Znote 6625WD

noen som vet andre plasser en kan få tak i skjerm?

Lenke til kommentar

Med andre ord: Support er no dritt med zepto = ikke anbefal dette til mor, far, søster og bror, og nabolaget med mindre man liker å løse andre sine problemer - noe jeg hater.

Når skal HW bry seg mer med hvor god support er hos de forskjellige leverandører?

I utgangspunktet sitter HW og reklamerer for andre bedrifter. Et produkt som får god kritikk vil føre til at noen faktisk velger å kjøpe produktet med bakgrunn i HW sine artikler.

Om supporten er på bunn så er det ganske tragisk.

Vi forbrukere har ingen reell makt om ikke HW tar opp slike ting. Support er en naturlig ting i HW verdenen. Alle på forumet har ymse erfaringer med det.

Om HW og andre begynner å bry seg med dette så vil det faktisk bli en endring. For om artikelen sier at produktet er bra men supporten suger, så vil i det minste jeg kunne gjøre en avveining om jeg da gidder å kjøpe.

Greit at flere av oss som henger her er i stand til å bedrive egen support, men selv jeg når en grense en gang for hvor mye tid og kunnskap jeg har til å supportere meg selv. Samt at om jeg har kommet til det punktet at produktet må returneres/repareres så er det svært negativt om bedriften bruker flere dager på å svare og telefonen er i praksis død.

Altfor mange bedrifter kutter kostnader i support/retur/reperasjon for å konkurrere med de store. Men selv hos Dell kan jeg velge nivå på supporten og spare penger evt. Da er det et valg jeg tar.

Lenke til kommentar

Jeg støtter opp det dere sier om kundeservicen. Den er dårlig (etter min erfaring), det blir for mye å ramse opp hele min situasjon og erfaring. Det har jeg gjort i en egen tråd om mitt forhold til Zepto. Men for å kjapt summere opp det som og er skrevet opp der har jeg sendt mange e-poster til Zepto - og jeg har prøvd å ringe dem. Deres norske kundetelefon er hvertfall helt umulig å nå gjennom på - da er den danske bedre. Men der forstår de ikke norsk godt nok og jeg klarer rett og slett ikke forklare hele min situasjon godt nok til dansker på engelsk over telefon. Det er vanskelig nok for meg å summere opp på norsk.

Nå den siste perioden har jeg for eksempel sendt e-post til dem 10. november, 11. november, 26. november og 3. desember. Jeg har ikke fått noe som helst annet svar fra Zepto enn deres autosvar. Dette er etter at min nyeste (min andre Zepto-PC) kom tilbake fra reperasjon etter at den ble sendt dit til reperasjon 1-2 uker etter jeg fikk den.

Det er rett og slett helt tragisk. Jeg prøver forgjeves å bryte opp med Zepto - jeg skulle aldri, aldri akseptert tilbudet deres om en ny PC - etter at min forrige hadde vært på reperasjon. I etterkant så jeg at det ikke var noe spesielt godt tilbud heller. Nei, jeg vil helst ikke ha noe mer med Zepto å gjøre. Jeg har gått i fellen to ganger - jeg vil ikke gjøre det en tredje gang.

Dere aner ikke hvor mange setninger og avsnitt jeg har skrevet til eller om Zepto - og det blir sikkert ikke de siste.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Jeg har flyttet over 4 innlegg fra artikkeltråden Test: Zepto Nox A15 - dette gjelder de siste 3 innleggene i tråden - før dette. I tillegg til Jonkr sitt innlegg 09:55.

Reaksjoner på moderering gjøres på PM, ikke i tråden.

--

Hva om vi prøver å rette medienes søkelys mot Zepto, eventuelt ta kontakt med forbrukerombudet el. i fellesskap?

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Nei. Prøvde selv denne chatten, mens jeg lette etter en e-postadresse eller e-postmal det gikk an å sende fra på siden deres, men det fant jeg ikke. Gikk derfor inn tidlig i dag når chatten deres var offline og sendte dem en ny e-post til [email protected] . (Jeg sender til den danske avdelingen i håp om å få raskere svar)

Sendte der igjen melding om at jeg ønsker å heve kjøpet. Rett og slett fordi jeg mener verken jeg eller Zepto er tjent med en såpass misfornøyd kunde som jeg er, pluss at jeg oppsummerte situasjonen min igjen. Sendte og ved tre tidligere e-poster jeg tidligere sendte dem 11. november, 26. november og 3. desember.

Jeg lurer virkerlig på hvor mange ord jeg har skrevet bare om denne maskinen. Kunne vært artig å vite, jeg har brukt ufattelig lang tid til å forfatte e-poster til Zepto, vente i telefon- og chatkøer og spurt om hjelp på forum (dette og et engelsk). I forkant av den første reperasjonen (som var mislykket) sendte jeg dem all mulig informasjon jeg kunne finne relevant for å løse problemet. Jeg har rett og slett kastet bort ufattelig mye tid på Zepto - som jeg aldri kommer til å få igjen.

Lenke til kommentar

Legger til to epost-adresser som jeg har fått svar fra tidligere. Kanskje hvis det sendes direkte til dem så slipper dere at mailene ligger i ventekøen i systemet. Litt sleipt kanskje, men spør du meg så fortjener Zepto å bli hamret litt på.

lign at zepto.dk

mr at zepto.no

Endret av grusisalaten
Lenke til kommentar

Fortsatt ikke fått svar på den e-posten jeg sendte for 7-8 dager siden til Zepto. Kanskje jeg skal følge ditt tips grusisalaten. [email protected] har forøvrig vært den jeg har vært i kontakt med i alle sakene - og han er ikke alltid like flink til å svare alltid gitt.

Om jeg ikke sender til noen av de e-postadressene, hva bør jeg gjøre nå? Sende e-post til forbrukerrådet kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...