Gå til innhold

Systemdisk har navn H, og ikke C

Anbefalte innlegg

Jeg har reinstalert en HP pc. Den har innebygget et par minnekortlesere. Disse blir autmomatisk oppdaget som en egen enhet, selv om ingen kort er puttet inn. Problemet naa er at windows harddsiken er blitt registrert som H, fremfor C som er standard. Dette er i og for seg ikke noe problem. Men enkelte programmer prover automatisk aa instalere paa C. Mine gamle foreldre vil ikke forstaa dette. Saa, hvordan endrer jeg navnet til C?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke bare å endre bokstaven på stasjonen i behandle da?

Høgreklikk på min datamaskin - > Behandle/manage -> Lagring/storage - > Diskbehandling/disk management - > Høgreklikke på den aktuelle stasjonen og velge "change drive letters"

Lenke til kommentar
Er det ikke bare å endre bokstaven på stasjonen i behandle da?

Høgreklikk på min datamaskin - > Behandle/manage -> Lagring/storage - > Diskbehandling/disk management - > Høgreklikke på den aktuelle stasjonen og velge "change drive letters"

Dette kan ikke gjøres med system disker som systemet kjører på.

Den eneste måten å gjøre dette på er å boote opp fra xp cd'en, slette partisjonene. Lage 2 nye partisjoner, så reboote igjen og installere...de vil da får c og d....

Du kan jo også dekativere minnekort leserene før du rebooter. Men, du må reboote for at maskina skal få den til å gi den bokstav c.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...