Gå til innhold

[Løst]Kompis sin PC slår seg av

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har en PC som er litt rar. Pcn slår seg av når den er komt på, noen som vet hva jeg skal gjøre for å hjelpe han? Tenkte han kanskje skulle installere Windows XP på nytt eller Reparere elns.

Noen ideer?

Han rekker knapt å skru den på vist den ikke er på "sikker modus" da rekker han å t CCleaner

Takker for all hjelp, skal inn til han på Søndag

- Kai-Morten

Endret av mini097
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den skrur seg av, sånn at den blir komplett "død" uten forvarsel eller andre tegn. Bare rett og slett "pang, off" som i røske ut kontakt/batteri, så høres det ut som noe jeg hadde på laptopen min i fjor.

Da var det hovedkortet som hadde en feil og kortsluttet. Fikk byttet prosessor og hovedkort (på garantien) og har ikke hatt noe tull etter det. Læppissen min står på 24/7 og har gjordt det mer eller mindre konstant i snart halvannet år, bortsett fra når jeg har den med på fly/reise.

Læppissen min var under 4 mnd da den var suicidal ;) så det var nok en fabrikasjonsbøgg tenker jeg. (Kassa har nå, siden siste flytur, stått på 24/7 i 5 uker, til og med uten warmboot).

Lenke til kommentar
Nei, den slår seg sånn poff av.

Men den holder seg lengre i sikker modus

Slik som jeg beskriver "pang, off" eller "poff, av, svart skjerm".

Tror du må få sjekket prosessoren/hovedkortet.

Hvis den holder lengere i sikker modus, kommer det ntakelig av at det er mye færre prosesser oppe og kjører og da går det ingen rutiner igjennom den kretsen som lager kvalm.

Læppissen min holdt alt mellom 1 min og 2 timer..

Lenke til kommentar
Nei, den slår seg sånn poff av.

Men den holder seg lengre i sikker modus

Slik som jeg beskriver "pang, off" eller "poff, av, svart skjerm".

Tror du må få sjekket prosessoren/hovedkortet.

Hvis den holder lengere i sikker modus, kommer det ntakelig av at det er mye færre prosesser oppe og kjører og da går det ingen rutiner igjennom den kretsen som lager kvalm.

Læppissen min holdt alt mellom 1 min og 2 timer..

ja. Fikk ikke satt ord på sikkerhetsmodus tingen jeg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...