Gå til innhold

BK: Fugl i New York

bechen

Anbefalte innlegg

Hei! jeg er en amatør fotograf som lurer på hva dere der ute i Norge synes om dette bilde jeg tok i sommer.

Jeg har cropet det, og redigert det litt i Aperture.

Jeg har tatt bilde med Canon 350D, og objektiv er sigma 18-200 mm.

EXIF informasjon:

1/160 lukkertid

Iso 200

Blenderåpning f 11.

post-149968-1231352951_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ivertfall et litt utradisjonelt bilde av "fugl på kraftlinje" :)

Jeg liker utsnittet og croppen, det er en fin siluett. Det jeg ikke

blir helt fortrolig med er at det ikke er noen detaljer eller dramatikk i himmelen. Altså totalt sett blir det kansje litt vel lite hvis du skjønner hva jeg mener ? altså litt kjedelig med så mye hvit bakgrunn, men tror som sagt ikke det blir bedre av en annen crop heller.... Men hadde det vært en soloppgang eller nedgangs himmel med dramatisk fargspill tror jeg dette hadde vært helt knall.

Lenke til kommentar
ivertfall et litt utradisjonelt bilde av "fugl på kraftlinje" :)

Jeg liker utsnittet og croppen, det er en fin siluett. Det jeg ikke

blir helt fortrolig med er at det ikke er noen detaljer eller dramatikk i himmelen. Altså totalt sett blir det kansje litt vel lite hvis du skjønner hva jeg mener ? altså litt kjedelig med så mye hvit bakgrunn, men tror som sagt ikke det blir bedre av en annen crop heller.... Men hadde det vært en soloppgang eller nedgangs himmel med dramatisk fargspill tror jeg dette hadde vært helt knall.

Takk:) Det skal jeg huske på :D

Lenke til kommentar
vet ikke om jeg stider i mot noen regler med å si min mening her men vill bare si det jeg ener her:

jeg har sett bedere bilder i paint.exe

Dette var konstruktivt! Av en eller annen grunn kan jeg lett se for meg deg med en ytterst sur mine der du står og hutrer fordi en venn av deg nettop dro deg med for å få med en runde av NM i langrenn, Live. Akkurat idet målmannen bryter repet, proklarer du uhøytidlig: "vet ikke om jeg stider i mot noen regler med å si min mening her men vill bare si det jeg ener her:

jeg har sett raskere motorsykler på TV".

---------------------------------------------------------------------

Bildet traff meg ganske godt. Jeg er glad i siluetter, og med mindre øynene mine svikter pga. overdose av norskpensumet jeg har prøve i på fredaget, så ser det ut som om du tok det ovenifra. Fett.

Eneste jeg lurer på, er hvor: "New York", kom inn i bildet. Bokstavelig talt. Titler er noe herk :wee:

Lenke til kommentar

Dette bildet likte jeg kjempegodt. En så tydelig siluett, den ser rent stilisert ut, selv en ikke-fuglekjenner som meg, ser særtrekkene som kjennetegner arten :) . Jeg synes også komposisjonen treffer helt, ingen cropping spør du meg. Vil du ha mer fugl og mindre himmel synes jeg du skal ta veeldig lite, og uansett beholde forholdet i formatet. Og beholde forholdsvis mye himmel bak og under fuglen. Altså, det gir mer å ha bildet uendret, vil jeg tro. Jeg synes også det er en fordel at den stiliserte fuglen ikke har noe annet enn en "tam" himmel å betraktes mot.

Lenke til kommentar

Dette gjør seg utrolig bra i stor størrelse på litt avstand. Faktisk reiste jeg meg og gikk ett par meter bakover og betraktet det. Det er tøft.

Bildefilen er forøvrig ett lite hakk for stort for BK. Selv om det er ett lite regelbrudd tilfører det noe til bildet i dette tilfellet. I full størrelse på en 30" er det fremdeles skarpt og tøft, det er noe jeg kunne sett for meg hengende på en vegg i A3-størrelse. Minimalt, tøft.

Lenke til kommentar

Takk folkens!

ja, å lage overskrifter er noe herk, men men, jeg fant på noe teit noe... personlig så liker jeg ikke at bilder skal settes navn på...

Sorry med stort bilde, men jeg har mac som jeg har nettop kjøpt, og er ikke spesielt god på den, og den guiden for å gjøre bilde mindre fungerte bare for windows... er ikke lett:P

vet ikke om jeg stider i mot noen regler med å si min mening her men vill bare si det jeg ener her:

jeg har sett bedere bilder i paint.exe

Ja vel, men kan du forklare hvorfor du ikke liker det?

Bildet traff meg ganske godt. Jeg er glad i siluetter, og med mindre øynene mine svikter pga. overdose av norskpensumet jeg har prøve i på fredaget, så ser det ut som om du tok det ovenifra. Fett.

Du har nok lest litt for mye norsk, for jeg pekte kamereraet oppover:D

jeg la merke til en liten ting som plager meg: da jeg så bilde litt fra, var det litt fargeforskjell i bakgrunnen, litt mørk "kladd" øverste halvdel. den burde jeg kanskje fjerne? :S

Endret av bechen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...