dan83 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Noen flere arts bilder fra meg. Kanskje litt for mye gjenskinn fra blitsen på skorpionen etter noens smak!? fujifilm s6500fd + raynox dcr-250 makro linse Endret 7. januar 2009 av dan83 Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Nå er jeg ingen ekspert på denne typen bilder. Men sånn umiddelbart så "hopper" de ikke akkurat ut av skjermen og mot meg. Har sett bedre og mye værre før. Dette kan kansje være fordi artene skiller seg litt dårlig ut ifra bakgrunnen, og er kansje en anelse uskarpe. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 vill ikke si at det er noe galt med skarpheten, utenom kanskje litt på bilde av den sorte edderkoppen Skjønner ikke helt det du sier med bakgrunnen heller, de er i sitt naturlig miljø og bakgrunnen er jo ikke forstyrrende på noen av bildene....er kanskje litt "mye" bakgrunn på bilde av den sorte edderkoppen, men det er i slikt miljø den lever. Mulig tittelen ble litt feil!? Men takk for tilbakemeldingen Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Greie artsbilder, men ikke noe mer. Bildene lider av manglende skarphet, rotete bakgrunn (spesielt på bilde nr. to) og komposisjon/vinkel er uspennende. Bedre lykke neste gang Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 som nevnt er jeg ingen ekspert på arts bilder så godt mulig dette er innenfor "korrekte" arts bilder standard. Jeg komenterer bare hva jeg ser og det er lissom ikke først og fremst arten Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Greie artsbilder, men ikke noe mer. Bildene lider av manglende skarphet, rotete bakgrunn (spesielt på bilde nr. to) og komposisjon/vinkel er uspennende. Bedre lykke neste gang hmm...bildene er skarpe på min skjerm, mulig jeg burde ha postet større bilder slik at det "syntes" bedre, hvis ikke , så har jeg vell en veldig bra skjerm da OK, absolutt ALT er ikke i fokus,det kan jeg være enig i!! Når de gjelder vinkel/komposisjon så kan det diskuteres, men tror kanskje disse bildene er mer interessante for folk som er mer interessert i slike kryp....var egentlig lite poeng i å poste dem her!? uansett, takk for tilbakemeldingen!! Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Dette er jo "bildekritikken", vet du. Antar at det er tilbakmelding på hvordan andre oppfatter bildene dine du vil ha og ikke bare "et klapp på skulderen"? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hardt lys. Fokus sitter ikke 100% på rett plass. Skygge etter blitsen i skorpionbildet. Komposisjon virker tilfeldig. Skarpheten i bilde 1 er vel grei, men overkomprimering av bildefilen gjør det vanskelig å si noe mer enn det. De andre bærer og preg av overkomprimering og bildefilene kunne gjerne vært ett par hakk større. BK tillater opp til 1280 på lengste side, og du bruker knapt halvparten av dette. Over til bildene enkeltvis. 1: Ikke så ille komposisjon, kansje det hadde hjulpet å komme lenger ned. Fjern de sjenerende skyggene og det blir bra. Lyset er det lite å gjøre med når man bruker blits, men alikevel synes jeg dette hører hjemme i BK. 2: Hører mer hjemme i feriealbumet enn i BK. Ville du finne på å presentere en modell bakfra? Evt. ville du framstilt noen bakfra om du skulle postet ett candid-portrett? 3: Fokus sitter ikke der den skal være. Den ligger vel på de nærmeste bena ett sted. Når fokus ikke er i nærheten av godt nok til at det fungerer selv i ministørrelse som du presenterer her så hører vel ikke dette heller hjemme i BK-en. Husk at det er bedre å vise av 1 bra bilde enn 10 middelmådige. Her hadde det faktisk vært bedre om du kun hadde presentert bilde nr. 1 i BK-en. Bilde nr. 1 står bedre alene enn sammen med de to andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå