Gjest Guest_anonym_* Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 jeg og eks dama har vært sammen i 8 år med en sønn sammen som har fått kreft jeg har forsørget eksdama hele tiden og har kun levd på min inntekt i 5 år før vi fikk vår sønn og da fikk også ho litt penger i mnd. vi har gått fra hverandre nylig pga at ho var utro med en annen mann som hun er sammen med nå jeg skal få en betydelig sum penger fra forsikringen anng kreften siden jeg har forsikret han og krangler derfor om pengene hun vil sette alle penger inn på en sparekonto til barnet til han er 18 jeg vil dele pengene 50/50 mellom meg og ho føler at jeg vil ha en økonomisk kompensasjon siden ho har levd på meg så lenge og fordi hun var utro og har gått over til ny mann hva synest dere? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg syntes at dere burde legge vekk de pengene, også heller bruke på det barnet. Det ville også barnet ha nytte av, uten at jeg skal si det konkret. Men at foreldre skal bruke opp feks, penger på seg selv som EGENTLIG er til barnet syntes jeg ikke noe om. Kun et lite innspill fra meg :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 jeg synes det er egoistisk av deg å ville ha halvparten av pengene. grunnen er at de er utbetalt pga barnet deres og burde dermed også gå til han. nå vet ikke hvilken kreftform han har, men synes pengene burde brukes på han istedet for dit/deres personlige ønsker. beklager at det kanskje er litt rotete. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg ville uansett holdt ekskjæresten din sine dårlige beslutninger utenfor beslutningen. Gjør det som er best for barnet, uavhengig hva moren har gjort eller ikke gjort. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Petter_* Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Skjønner det slikt at du er eier av forsikringen. Da tilfaller også pengene til deg. Mor har ingen krav på pengene. Pengene i slike tilfeller står opp til deg selv å forvalte. Et tips kan være å bruke en del av pengene på utstyr, medisinering evt ombygging av din bolig. Jeg ville i hvertfall ha brukt det på klær, møbler, ferier osv. til barnet når det er hos deg. Grunnen er at slike du ikke får noen støtte fra det offentlige og du får i hvertfall ikke noe bidrag til slikt når moren har omsorgen. Antar du betaler bidrag. Det er din andel av alle utgifter som mor har til barnet. I tillegg får hun støtte fra det offentlige. Du vil trenge alle penger du har for å kunne ha barnet på besøk hos deg og ferier. Og du får 0 i støtte og bidrag. Ikke gjør den samme feilen som mange andre fedre. Bruk pengene på barnet når det er hos deg. Hun er ansvarlig for sitt eget liv nå. Har dere derimot blitt formelt separert (skjønner dere har vært gift) etter at pengene ble utbetalt kan mor muligens ha krav på en del av pengene siden skifte ikke er gjennomført. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 hei i gjen og takk for svar vi var ikke gift og jeg står som eier av forsikring dette er et utrolig vanskelig valg jeg må gjøre og er ganske fortvilet for det jeg betaler bidrag og ho får støtte anng kreften kreften er en mild form som var i et tidlig stadie, og forventet helbredelsestid er 6 mnd hadde vært gøy å bygge omm soverommene sån at jeg kan ha ungene 50/50 muligens er utrolig fortvilet over hva jeg skal gjøre og ønsker egentlig at forsikringa er trege med utbetaling sånn at jeg får tengt litt Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg tror jeg hadde fått inn en advokat som kunne få frem en avtale om at alle pengene skulle settes inn på en konto, hvor dere hadde delt kontroll, men alt som tok ut skulle drøftes dere i mellom osv. Det er viktig at alt ender opp hos barnet! Jeg tror at en konto dere kan tappe ut ifra når dere trenger penger til noe er fint å ha. Merk deg - når dere trenger! Ikke vær kjipe å ta ut når han skal ha ny sykkel, nye ski, nye sko, ny dør osv. kun når du MÅ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå