kvamzi Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg mottok et tilsynelatende Sapphire Radeon 9700 Atlantis Pro skjermkort fra Komplett Data i dag. Det første jeg stusset på når jeg rev av papiret på pakken var at esken til skjermkortet ikke var forseglet med plastikk og at esken så ut som om den hadde vært åpnet. Men det var ”Sapphire” klistermerker over åpningene... Når jeg drar frem skjermkortet får jeg nesten :o og - det er et slikt: http://mirror.ati.com/designpartners/media/pc/ Altså et vanlig ATI Radeon 9700 Pro og ikke et slikt: http://www.sapphiretech.com/vga/9700proatl.asp Har noen av dere mottatt noe lignende, er dette rett? Har Sapphire begynt å ta i bruk ATI referanse vifter? Jeg tror ikke at det skjermkort jeg har mottatt er et som er produsert av Sapphire..[/i][/url] Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Kortet mitt var likt ditt så jeg tror ikke det er noe "feil". Fikk mitt fra Mpx, men har sendt det i retur og bestilt 9800 PRO :wink: Lenke til kommentar
kvamzi Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 I følge denne siden skal også nyere versjoner av kortet ha svart PCB. Kan noen bekrefte/avkrefte dette? http://www.3dvelocity.com/reviews/r9700_shoot/04.htm Grunnene for at jeg i utgangspunktet valgte Sapphire var at de har kommet bedre ut i tester mot andre Radeon 9700 Pro kort, selvfølgelig med små marginer, med tanke på ytelse og kjøling. Mulig jeg gjør som RansoM og bestiller et 9800 istedenfor Lenke til kommentar
kvamzi Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Har snakket med Komplett (Butikk) og de sier at alle produsenter nå benytter seg av ATI referanse kortet, til og med Hercules... Ja, jeg er skuffet Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 jeg fikk oxo sånn referanse vifte men jeg trodde det skulle være et ati merke på pcbn? (bestilte fra mpx) Lenke til kommentar
kvamzi Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Jeg fikk svar fra Komplett (nett) og de sier at kortet skal se ut som bildet de har på webshoppen, hvis ikke har man mottatt feil kort. Da har jeg vel ikke kortet tilbake før 9800 er i butikkene, hmm.. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Er det ikke slik at aTi produserer alle kortene og resten av leverandørene utstyrer de med egen kjøleløsning? Er bare Hercules som prodeserer egne kort. Lenke til kommentar
Zealo Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 jepp for all del.. dem prodESERER... nej ? Sapphire, Crucial og Hercules lager egne kort.. Connect3D er jeg ikke sikker paa, men tror dem ogsaa gj0r det.. De fleste er lik foruten kj0lel0sningen fordi de velger og produsere etter ATi sitt referansekort. Kanskje de likte l0sningen som ATi hadde brukt ? eller rett aa slett ikke gadd aa "redesigne" egne... Lenke til kommentar
kvamzi Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 Sapphire leverer 2 utgaver av Radeon 9700 Atlantis Pro; PN: 1024-xxxx-xx-AT (ATI Vifte, rød PCB) PN: 1024-xxxx-xx-SA (Sapphire Vifte, nyere utgaver har svart PCB) Sapphiretech sier: No difference in performance just different PCB colour and fan. Ingen vits for meg å bytte da jeg har tenkt å installere en Zalman ZM80A-HP Chipsetkjøler :wink: Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Hva er forskjellen på Radeon 9700 Atlantis Pro og Radeon 9700 Pro? Lenke til kommentar
kvamzi Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 Atlantis er navnet på Sapphire sin serie av Radeon 9700 kort, som f.eks 3D Prophet som er navnet på Hercules sin serie. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Hva er forskjellen på Radeon 9700 Atlantis Pro og Radeon 9700 Pro? navnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå