Gå til innhold

Red Alert2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SC er bra, det er ikke RA2

 

- balansen mellom rasene i SC er perfeksjonert. I ra2 har enkelte units klare overtak (terrordrones og demo trucks f.eks)

 

- RA2 er bare et oppkok av akkurat det samme westwood har holdt på med siden C&C.

 

- SC går fort. en game kan være over på 5min, men kan vare ei god stund. i RA2 tar det år og dag før det skjer noe.

 

om du ikke liker unit'ene i SC så er ikke det noen grunn til å spille RA2 som stinker uansett. Real War burde jo være et alternativ (selv om jeg ikke har spillt det så mye, virker i alle fall mye bedre enn RA2)

 

det eneste som er kult med RA2 er lydene til russerne

Lenke til kommentar

ja det kan være mulig. men noen som en skrev i et annet innlegg. så er det STOR forskjell på å spille RA2 mot COM. og på internett mot andre. et spill i RA2 trenger ikke å vare liengre en i et par minutter der heller.

OG det er MASSE som er bedre med RA2, bedre grafikk, mer sansynlige våpen...osv... det gjør spillet mye morsommere... :smile:

 

og man må også huske på at det er forskjell på hva folk liker... noen liker å skyte hjenen ut av monstre, andre strategi, noen kliker kabal og andre liker Snake2...

Lenke til kommentar

Når det gjelder balansen mellom units i RA2 er den perfekt, men hvis man ikke kan spillet så blir det litt verre. Det hele går jo bare ut på mottiltak, det dere ikke tar med her er at man må lære seg spillet, hvordan forsvare/angripe, hvilke units som veier opp mot andres. I SC er det jo bare å bygge masse, så vinner man :razz: (lære seg etpar shortkeys) SC er gammelt, utgått og alt for enkelt. Skulle likt å se noen av dere SC fans mot noen som VIRKELIG kan RA2. :razz: Men egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor dere gidder å diskutere dette om og om igjen, det er og blir en smakssak uansett. Men jeg er en av de som liker både SC og RA2, men SC er jeg lei nå.

Gameon!

 

Mera :smile:

 

Ps. Jeg spiller ikke RA2 online lengere, må jo nesten følge tråden her :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Merathio på 2002-01-23 11:26 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-23 11:25, Merathio skrev:

Når det gjelder balansen mellom units i RA2 er den perfekt, men hvis man ikke kan spillet så blir det litt verre. Det hele går jo bare ut på mottiltak, det dere ikke tar med her er at man må lære seg spillet, hvordan forsvare/angripe, hvilke units som veier opp mot andres. I SC er det jo bare å bygge masse, så vinner man :razz: (lære seg etpar shortkeys) SC er gammelt, utgått og alt for enkelt. Skulle likt å se noen av dere SC fans mot noen som VIRKELIG kan RA2. :razz: Men egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor dere gidder å diskutere dette om og om igjen, det er og blir en smakssak uansett. Men jeg er en av de som liker både SC og RA2, men SC er jeg lei nå.

Gameon!


Mera :smile:


Ps. Jeg spiller ikke RA2 online lengere, må jo nesten følge tråden her :smile:


[ Denne Melding var redigert av: Merathio på 2002-01-23 11:26 ]


 

...følge hva?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-23 14:16, thebutcher skrev:

RA2 er kult, men enern er bedre :razz:..

fuck SC!!!


 

hvorfor det? ...jeg var ikke helt super begeistret for RA2 når jeg for føreste gang prøve det, etter å ha digget RA1... men etter 30min med RA2 bare lo jeg av RA1

...RA1 er mye mer likt SC en RA2...

Lenke til kommentar

moridin, du har 100% rett. sc er revolusjonerende spill som trenger litt skill. jeg kunne knekt alle her i sc fordi jeg vet at alle bare ville valgt terran rasen så laget mye forsvar mens jeg ville expandet og laget styrker. så når jeg har 4 baser og de er tomme for mineraler og jeg har 10ganger mere folk enn dere så begynner dere og whine og syte over at defenset er for dårlig og at spillet suger osv fordi dere suger sånn idet.

alle her stinker i sc, og ingen burde uttale seg om sc som er et offensivt intenst spill som ikke passer for sarte sjeler som ikke tør og attacke/expande osv.

hvis noen er uenig kan vi jo ta en kamp.

høres ut som om du eunaas har gf3ti500 og snur spillesken og bedømmer spill etter grafikken. grafikken stinker i ra2, den er "barnslig" og "myk"

Lenke til kommentar

Quote:


Når det gjelder balansen mellom units i RA2 er den perfekt


tull...

 

Quote:


I SC er det jo bare å bygge masse, så vinner man :razz: (lære seg etpar shortkeys) SC er gammelt, utgått og alt for enkelt.


HEH, mest tragiske utsagnet jeg noengang har hørt. Det har skjedd meg mange ganger at jeg har hatt langt flere units enn motstanderen men likevel tapt (som oftest med Zerg). Hvorfor ? pga. drops, bedre micromanagement, counterattacks osv.

 

hvis du påstår at SC er alt for enkelt burde du f.eks ta deg en tur på TG og se finalen, se på de som spiller der så skjønner du muligens hvor perfeksjonert spillet til noen av de som er gode er.

Lenke til kommentar

stemmer mordidn, jeg liker fortsatt ra1, spiller det litt på lan men mest sc seff. alle som er litt gode i sc vet det er best. men når man bygger defense og taper så skjønner jeg godt newbiene ikke liker det.

det som irriterer er at de sier sc er så dårlig og kommer med haugevis med dårlige grunner til at ra2 er bedre osv.

sc er best, lær dere det eller hold kjeft :smile:

Lenke til kommentar

Javel, men istedefor å svare "tull" kan du ikke gi meg noen gode konkrete eksempel på hva som gjør RA2 så ubalansert?? Selvfølgelig har gutta som er verdensmestere perfeksjonert gamet sitt (de er jo verdensmestere :razz: ), slik er det med alle spill, SC er jo ikke noe unntak eller mer spesielt enn andre spill. Det er et strategispill på linje med alle de andre som finnes der ute, se hva blizzard selv mener om spillet. De sier det er veldigt likt warcraft, med nye units, grafikk og 3 raser istedefor 2. Og warcraft er ihvertfall likt alt annet på strategi markedet. At man kan angripe med en gang, eller spiller offensivt.. er jo noe som er opp til de som spiller, uansett spill. kan jo bygge masse forsvar i SC også da.

 

Mera :smile:

Lenke til kommentar

Det som gjør SC så bra er at de 3 rasene er FORSKJELLIGE. Ingen andre rts jeg har spillt har klart noe som ligger i nærheten. Det er veldig ofte som i C&C-serien 1 til 2 spesialunits.

 

I ra* har du russerne og de allierte, de er ikke like, men de er heller ikke så grunnleggende forskjellige som Protoss, Terran og Zerg. Begge "raser" i ra* produserer bl.a. units likt.

 

når det gjelder hva jeg synes gjør ra2 ubalansert sa jeg det tidl, men jeg kan si det igjen:

 

Terrordrones, brukes disse på en glup måte kan du lett utslette Harvesteren til motstanderen, og siden harvestere er dyre og ikke så lette å passe på siden den ikke er glup nok til alltid å ta de nærmeste mineralene kan game't være over når motstanderen bruker disse mot deg.

 

Demolition Trucks, om motstanderen angriper og er heldig nok til å få et par demotrucks inn mot conyard'n din er du i deep shit. Ofte har du ikke techa høyt nok til å få servicedepot (eller du holder på å bygge det).

 

de nuke-folkene som gjør bakken radioaktiv, Om du velger å gå for et tidlig rush i RA2 og motstanderen din har et par slike er det umulig å komme gjennom.

 

motforestillingene mot SC er ofte at spillet er gammelt, og at grafikken er dårlig. Jeg mener det blir alt for mye fokusert på grafikken i nyere spill. Jeg har sett MANGE spill med nydelig grafikk hvor gameplayet stinker brutalt.

 

at SC er gammelt er en av grunnene til at det er så bra. For hver patch som kommer gjør blizzard forandringer for å balansere game't i forhold til nye strats og builds som har avdekket svakheter siden forrige patch. Balansen er det viktigste i et RTS, om den ene siden er klart bedre enn den andre vil det ikke være gøy å spille, man vet man enten vil tape eller vinne på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...