Sultana007 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Hei Bestemte idag for å overklokke Intel E8500 cpu fra 3.16 ghz til 3.80 ghz og temperaturen er kjempe høy på cpu, lå på 64-68 grader og kjernene lå på 70-76 grader etter å ha teste med Prime95, jeg fikk egentlig ingen feilmeldinger .. Og det er med Vannkjøling fra Zalman Rearator V2 , har påført pasta også.. Under vanlig bruk så ligger temperaturen på cpu 35 grader og 42 grader på kjernene eneste jeg gjorde hva å sette opp mulitpler til 9.5 fsb til 400 fsb boottrap(noe sånt ) til 333 Resten hadde jeg på auto Økte ikke noe Spenning på noen av komponentene.. Noen som kan hjelpe ? Endret 7. januar 2009 av Sultana007 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hovedkort øker automatisk spenning til prosessor ved overklokking. Sett spenning selv! Så lav som over hode mulig, men selvfølgelig prime stabil. 70 grader under prime er da egentlig ikke noen krise, og du finner sikkert uansett ikke rett temp. Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Så lav som over hode mulig ?? Trodde, jo mer jeg overklokker, jo mer Spenning trenger jeg ? Endret 7. januar 2009 av Sultana007 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jo, men du kan jo uansett sette den så lav som mulig. Det er ikke noe poeng i å gi prosessor mer enn den trenger på en gitt hastighet. Selvfølgelig vet jeg ikke om du kan redusere den. Du må nesten prøve selv. Lenke til kommentar
haterlogins Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Det er riktig som Pastafarian sier.. Du øker fsb så langt det går med standard spenning på cpu, så når den ikke vil mer\du merker ustabilitet\feilmeldinger i prime95, øker du forsiktig på vcore til den surrer og går igjen. Hovedkortet øker automatisk vcore etter det den tror er riktig, men den tar tydeligvis alt for godt i. Overklokker man så stiller en som regel vcore selv, så har man bedre kontroll. Temperatur øker jo mer spenning du har. Balansen mellom spenning, temperatur og stabilitet er noe du må prøve deg frem til. edit: han var raskest på avtrekkeren... Endret 7. januar 2009 av haterlogins Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 kom meg til 3.66 ghz med 1,272 v På 60 grader med prime95 hva er grense ..Eller hvor mange grader tåler cpu'en jeg har ?? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Google: Intel Spec finder. Tempmålinger er uansett veildende da sensorene ikke akkurat er nøyaktige Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Vile holdt meg til max 70 under prime load Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Skal man se på Kjerne's tempratur eller vanlig cpu temperatur ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå