Gå til innhold

[Løst]Skal selge Panasonic TH-42PD60U, hva er en alright pris?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du ga 14000,- for den for to år siden så gjorde du ikke et fantastisk godt kjøp dessverre :(.

Kjøpte den sommeren 2006, syns ikke det var så ille kjøp jeg, var ikke like mye å velge mellom da, og den tven har jeg vært veldig fornøyd med, men nå trenger jeg HD tv hehe, hvis ikke hadde jeg beholdt den noen år til

Lenke til kommentar
Om du ga 14000,- for den for to år siden så gjorde du ikke et fantastisk godt kjøp dessverre :(.

Kjøpte den sommeren 2006, syns ikke det var så ille kjøp jeg, var ikke like mye å velge mellom da, og den tven har jeg vært veldig fornøyd med, men nå trenger jeg HD tv hehe, hvis ikke hadde jeg beholdt den noen år til

kunne ha vært interessant å vite hvilken grunn du har lagt i at du MÅ ha hd tv nå siden tven din bare et 21/2 år gammel.

Lenke til kommentar

kunne ha vært interessant å vite hvilken grunn du har lagt i at du MÅ ha hd tv nå siden tven din bare et 21/2 år gammel.

Må og må fru Blom, men har veldig lyst på det, og når det dukker opp så bra tilbud som dette er det lett å falle for fristelsen, pluss at kjerringa vil ha en tv på rommet. Jeg hadde nok overlevd med 42" ett par år til, men det hadde vært med nød og neppe, hehe.

En annen grunn er jo at jeg har villet bytte til LCD en stund også, da dette er lettere å kombinere med pc bruk osv.

Lenke til kommentar

Er i samme kategori som trådstarter. Kjøpte min Panasonic 42" også i 2006. I januar 2006 hadde de supertilbud på 42" plasma som ikke var HD-ready. Betalte 15.000.- dengang noe som faktisk da var billig. Mener å huske det ikke var så mange flat-tv å velge mellom da og de som fantes var svært dyre. Dengang var HDTV noe som lå laaangt fremme i tid og det jeg tenkte minst på da var faktisk HDTV. Jeg har denne uken kjøpt meg en 50" Panasonic, kun HD-ready og vil ikke gjøre samme tabben igjen. Ønsket ikke å betale skjorta av meg for en tv som er gammel i morgen. I elektronikkverden finnes det ikke noe tidsperpektiv og det som er nytt i dag er gammelt i morgen. Jeg er også i den situasjon at jeg taper penger på min tv, og det er så det monner. Man kan jo si at jeg taper hele 13.000.- og har derfor valgt å plassere min gammel-tv på hytta.

Jeg ler litt av og til her på forumet og etter å ha jobbet mange år på Elkjøp kan jeg forstå tilfredstillelsen når gutta får seg ny tv (lenge siden jeg sluttet der). Heldigvis har jeg klart å oppnå samme tilfredstillelse med å kjøpe en tv til 9000.- som når jeg kjøper en til 20.000.-

Men samtidig forstår jeg disse gutta som velger Pioneer til 20-30.000.

Den søte kløe oppnår man den dagen man kjøper tv`n, men den sure svie kommer garantert den dagen man forsøker å selge den. Dette er ingen kritikk av de som kjøper slike tv apparater, men heller en forståelse av det! Og også en stor beundring for de som klarer seg med en billigere tv og er fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Er i samme kategori som trådstarter. Kjøpte min Panasonic 42" også i 2006. I januar 2006 hadde de supertilbud på 42" plasma som ikke var HD-ready. Betalte 15.000.- dengang noe som faktisk da var billig. Mener å huske det ikke var så mange flat-tv å velge mellom da og de som fantes var svært dyre. Dengang var HDTV noe som lå laaangt fremme i tid og det jeg tenkte minst på da var faktisk HDTV. Jeg har denne uken kjøpt meg en 50" Panasonic, kun HD-ready og vil ikke gjøre samme tabben igjen. Ønsket ikke å betale skjorta av meg for en tv som er gammel i morgen. I elektronikkverden finnes det ikke noe tidsperpektiv og det som er nytt i dag er gammelt i morgen. Jeg er også i den situasjon at jeg taper penger på min tv, og det er så det monner. Man kan jo si at jeg taper hele 13.000.- og har derfor valgt å plassere min gammel-tv på hytta.

Jeg ler litt av og til her på forumet og etter å ha jobbet mange år på Elkjøp kan jeg forstå tilfredstillelsen når gutta får seg ny tv (lenge siden jeg sluttet der). Heldigvis har jeg klart å oppnå samme tilfredstillelse med å kjøpe en tv til 9000.- som når jeg kjøper en til 20.000.-

Men samtidig forstår jeg disse gutta som velger Pioneer til 20-30.000.

Den søte kløe oppnår man den dagen man kjøper tv`n, men den sure svie kommer garantert den dagen man forsøker å selge den. Dette er ingen kritikk av de som kjøper slike tv apparater, men heller en forståelse av det! Og også en stor beundring for de som klarer seg med en billigere tv og er fornøyd med det!

Hehe, hadde gjort det jeg og hadde jeg hatt hytte eller peistue. men blir litt drøyt med 42" på 12 kvadrat soverom, og hvis noen jeg kjenner kan få nytte av den og jeg får igjen litt så er jo det bra. Kjøpte den samsung pakken med 46" og 19" og tror denne kommer til å tilfredstille mine behov i flere år enn panasonicen da denne kan brukes til litt mer som pc o.l.

Hadde forøvrig akkurat samme syn som deg når jeg kjøpte tven i 2006... Lenge til HD blir aktuelt, alle tvkanalene må bytte alt utstyr osv osv. Men nå nærmer det seg jo, så når jeg fant dette tilbudet bestemte jeg meg for å kline til.

Spiller også en del ps3 og har lyst på bedre kvalitet enn det panasonicen gir meg akkurat nå.

Den sliter litt med mørke bilder, blir litt grønnskjær, og ansiktstonene i ansikter i bevegelse har en tendens til å "henge igjen" litt når det er nærbilder og bevegelse... småting som irriterer med andre ord hehe.

Lenke til kommentar

det som ofte er ulempen med å kjøpe noe som er dyrt i dag (selv om det kan vær på tilbud) er at i morgen kommer det noe bedre . er man da ikke påpasselig så angrer man seg

uansett så er det ikke så lurt å kjøpe noe veldig dyr da det fort taper seg i verdi når nnye modeller kommer

Lenke til kommentar
det som ofte er ulempen med å kjøpe noe som er dyrt i dag (selv om det kan vær på tilbud) er at i morgen kommer det noe bedre . er man da ikke påpasselig så angrer man seg

uansett så er det ikke så lurt å kjøpe noe veldig dyr da det fort taper seg i verdi når nnye modeller kommer

15000 for 2 bra tver er da ikke veldig dyrt, tape seg gjør det jo uansett og jeg er ute etter en tv som jeg får maks ut av til mitt bruk.

Denne har full HD, er stor nok og kommer til å dekke mine behov en del år framover. Det vil uansett komme "noe bedre", men så lenge man da er fornøyde med det man har er ikke det en problemstilling. Selvom jeg betalte 14000 for den forrige tven og bare har hatt den i 2 år, er jeg faktisk veldig fornøyd med det kjøpet, og er sikker på at jeg ikke kommer til å angre på dette heller. Verre å kanskje slenge 9000 på bordet og ikke være helt fornøyd.

Også har man jo 30 dager fri retur på elkjøp så man er på en måte dekket :)

Lenke til kommentar

dyr eller ikke. noen synes at 15-20 tusen for ny tv er dyrt mens andre mener at det er greit ( om ikke også billig ) .

personlig synes jeg at det er fryktelig dumt å kjøpe ny tv hver 2-3 år. mann må da tåle utviklingen lit lengre før en kvitter seg med en tv .

det jeg var redd for var at noen oppfattet det som at måtte kjøpe seg nytt tv på grunn av motepresset ( siste nytt hele tiden ) eller at man måtte ha hd tv for ikke å muste kanaler.

det er forresten sagt at man kan forsatt se hd kanaler via scarkabelen selv om signalet er litt redusert.

stemmer det ?

at man da bruker scartkabelen er fordi tv-en ikke er hd men dekoderen er det.

Lenke til kommentar
dyr eller ikke. noen synes at 15-20 tusen for ny tv er dyrt mens andre mener at det er greit ( om ikke også billig ) .

personlig synes jeg at det er fryktelig dumt å kjøpe ny tv hver 2-3 år. mann må da tåle utviklingen lit lengre før en kvitter seg med en tv .

det jeg var redd for var at noen oppfattet det som at måtte kjøpe seg nytt tv på grunn av motepresset ( siste nytt hele tiden ) eller at man måtte ha hd tv for ikke å muste kanaler.

det er forresten sagt at man kan forsatt se hd kanaler via scarkabelen selv om signalet er litt redusert.

stemmer det ?

at man da bruker scartkabelen er fordi tv-en ikke er hd men dekoderen er det.

Det vet jeg ikke, men jeg har en kanal som heter CAnal pluss HD film eller noe, og der har jeg svart bilde, men lyd,

Men har sett en del hockeymatcher fra en amerikansk kanal der HD logoen er oppe i hjørnet.

ANer ikke med andre ord.. hehe

Lenke til kommentar

Prisfallet på tv-er i dag er formidabelt. Som regel synker de mye bare få måneder etter at de er lansert. Jeg husker at folk kjøpte 5 år gamle Loewe tv-er til halv pris og det er ikke så mange år siden. I dag kjøper du en tv og har du den i to år så kan du like gjerne gi den, eller selge den billig til noen som gidder å bære den ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...