Lord Britishface Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Emnet sier i grunn det meste. Jeg har fjernet alt av passordanordninger og restriksjoner på routeren; nettverket er helt åpent. På PC-en med XP Pro SP 2 er det bare å trykke "koble til" fra "trådløs nettverkstilkobling" og alt fungerer fint øyeblikkelig. Ikke så på Vista-maskinen. For det første har den en hel masse idiotiske programmer som gjør det de kan for å forhindre meg i å koble til gjennom Vista-grensesnittet. Bare å aktivere trådløskortet er vanskelig, da bryteren starter et eller annet program som gjør lite annet enn å låse seg. Men det hender jeg finner nettverket, og det står at det er åpent, men når jeg forsøker koble til skjer dette: - Tilkobling til nettverket tar lenger tid enn vanlig. - Tilkobling mislyktes. - Hvis du kobler til en trådløs sone må du kanskje åpne en webleser for å fullføre tilkoblingen. Jeg trykker så på "Diagnostiser problemet. - Nettverkskortet Trådløs nettverkstilkobling er ikke riktig konfigurert for å bruke IP-protokollen. - Prøv å flytte datamaskinen til et annet sted for å eliminere alle mulige støykilder. - Nettverkskortet blablabla har problemer relatert til driver eller maskinvare. - Kontroller at internettprotokollbindingene er korrekte. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Unngå gjerne så langt det er mulig komplisert "dataspråk"; dette er ikke akkurat mitt fagområde. Og med marerittet om hvor vanskelig det var å sette opp routeren til å begynne med ser jeg helst at løsningen ikke involverer en nullstilling av routeren. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Det skal også nevnes at routeren har fungert på den samme maskinen tidligere, alt med samme oppsett. Problemet oppstod etter at etter at vi kom hjem fra ferie, og strømmen hadde vært borte. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Prøv å legg inn programvaren til trådløskortet på nytt. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Jeg har nå prøvd med tre forskjellige drivere med samme resultat. Forresten, om jeg kobler til med programvaren som fulgte med PC-en istedet for gjennom Vista ser det ut til at det hele stanser ved dette punktet: - Venter på IP-konfigurasjon Endret 9. januar 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Eg veit ikkje om det er Windows Zero Configuration på Vista, men om det er det, så skal kanskje dette hjelpa: Run -> skriv: services.msc -> Finn "Windows Zero Configuration" -> Trykk start Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Ingen forandring, er jeg redd. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Du kan prøve å gå inn på start, i søkefeltet skriver du "cmd". Åpne programmet. Skriv "ipconfig /release" etterpå skriver du "ipconfig /renew" Ikke ha med "" Det har hjulpet meg de gangene jeg har hatt maskinen på andre trådløse nett, og jeg da har hatt problem med å koble den på mitt eget nett etterpå. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jeg har dobbeltsjekket at jeg kjører som administrator, men jeg får likefullt beskjed om at "den forespurte operasjonen krever forhøying". Huff, Vista ... Edit: Og >ipconfig gav kun dette: Ethernet-kort Bluetooth-nettverkstilkobling Skal ikke alle nettverkskortene dukke opp? Endret 10. januar 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Skal ikke alle nettverkskortene dukke opp? Jo, de skal det. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Det må da gjøre det lettere å identifisere problemet? Jeg finner i alle fall nettverkskortet under enhetsbehandling, og det står at det er aktivert. Og jeg kan søke opp nettverk, jeg får bare ikke koblet til. "Begrenset eller ingen forbindelse", er det vel de kaller det. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Ting å prøve: * Deaktiver det trådløse kortet - forså og aktivere det igjen. (du finner muligheten for dette inne i nettverksenteret i margen en plass, sitter på XP nå så husker ikke helt) * Start - Kjør - CMD - "ipconfig /release" , så "ipconfig /flushdns", så "ipconfig /renew" * Har du faktisk restartet pcen ? ikke bare lukket laptop lokket og åpnet det igjen, men restart eller skru helt av ? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Alt det har jeg prøvd opptil flere ganger. Men nå begynner det å bli for sent for å få gjort noe; jeg reiser herifra om noen få timer, og mine foreldre er ikke datakyndige nok til å fikse med slikt selv, så det ender nok med at PC-en ender opp hos en reperatør. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Er det forseint? Har du statisk eller dynamisk ip? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 PC-en har nå vært hos reperatørmannen, men han klarte heller ikke finne feilen, og ble nødt til å reformatere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå