Gå til innhold

Trådløst nettverk: Vista får ikke kontakt, fungerer på XP. Thomson ST780

Anbefalte innlegg

Emnet sier i grunn det meste. Jeg har fjernet alt av passordanordninger og restriksjoner på routeren; nettverket er helt åpent. På PC-en med XP Pro SP 2 er det bare å trykke "koble til" fra "trådløs nettverkstilkobling" og alt fungerer fint øyeblikkelig.

Ikke så på Vista-maskinen. For det første har den en hel masse idiotiske programmer som gjør det de kan for å forhindre meg i å koble til gjennom Vista-grensesnittet. Bare å aktivere trådløskortet er vanskelig, da bryteren starter et eller annet program som gjør lite annet enn å låse seg. Men det hender jeg finner nettverket, og det står at det er åpent, men når jeg forsøker koble til skjer dette:

- Tilkobling til nettverket tar lenger tid enn vanlig.

- Tilkobling mislyktes.

- Hvis du kobler til en trådløs sone må du kanskje åpne en webleser for å fullføre tilkoblingen.

Jeg trykker så på "Diagnostiser problemet.

- Nettverkskortet Trådløs nettverkstilkobling er ikke riktig konfigurert for å bruke IP-protokollen.

- Prøv å flytte datamaskinen til et annet sted for å eliminere alle mulige støykilder.

- Nettverkskortet blablabla har problemer relatert til driver eller maskinvare.

- Kontroller at internettprotokollbindingene er korrekte.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Unngå gjerne så langt det er mulig komplisert "dataspråk"; dette er ikke akkurat mitt fagområde. Og med marerittet om hvor vanskelig det var å sette opp routeren til å begynne med ser jeg helst at løsningen ikke involverer en nullstilling av routeren.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å gå inn på start, i søkefeltet skriver du "cmd".

Åpne programmet.

Skriv "ipconfig /release" etterpå skriver du "ipconfig /renew"

Ikke ha med ""

Det har hjulpet meg de gangene jeg har hatt maskinen på andre trådløse nett, og jeg da har hatt problem med å koble den på mitt eget nett etterpå.

Håper det hjelper.

Lenke til kommentar

Jeg har dobbeltsjekket at jeg kjører som administrator, men jeg får likefullt beskjed om at "den forespurte operasjonen krever forhøying". Huff, Vista ...

Edit: Og >ipconfig gav kun dette:

Ethernet-kort Bluetooth-nettverkstilkobling

Skal ikke alle nettverkskortene dukke opp?

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Ting å prøve:

* Deaktiver det trådløse kortet - forså og aktivere det igjen. (du finner muligheten for dette inne i nettverksenteret i margen en plass, sitter på XP nå så husker ikke helt)

* Start - Kjør - CMD - "ipconfig /release" , så "ipconfig /flushdns", så "ipconfig /renew"

* Har du faktisk restartet pcen ? ikke bare lukket laptop lokket og åpnet det igjen, men restart eller skru helt av ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...