kjermy Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg har prøvd å lage server til Call of Duty 4, men har problemer med det... Tror kanskje at det er portene som ikke er åpne, og lurer på om noen vet om en guide for akkurat dette modemet? Jeg har dynamic ip, og jeg har sett på guider på portforward.com, men min router er ikke i listene der... Og sjekket noen andre routere, men funket ikke på samme måten som der jeg prøvde... Hos meg krevde de ip, noe som jeg ikke så de gjorde på andre routere...Clicky Hvis det har noe å si er det disse portene jeg skal åpne: UDP:28960 UDP:20800 UDP:20810 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 1: Åpne portforwarding (NAT) 2: Åpne portene i filtersettet (Netopiaens innebygde brannmur) Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Kan du forklare det litt mer? Er ikke så god på slikt Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg har aldri vært borti den routeren, men som nevnt så må du åpne porten "2 ganger" og ikke bare vanlig portforward. Skal du ha mere hjelp så vil sikkert ISP (NGT?) hjelpe. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Problemet mitt er at jeg trenger å skrive en IP-adresse... Men hvor finner jeg IP-adressen til port 28960 f. eks? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Ipadressen er trolig den til datamaskinen din. Porten skal jo forwardes til deg selv. Denne adressen finner du ved å gå i dosvindu på PC (start, kjør..., CMD<enter>) og skrive ipconfig<enter>. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Takk skal du ha ^^ Men nå er det et nytt problem. Nå er det det at når jeg lagrer endringene (etter å ha valgt hvilke porter som skal åpnes), så laster den i evigheter, uten å komme seg noe vei... Er det kanskje brannmur eller anti-virus som blokkerer? EDIT: Jeg prøvde på nytt, og trykket lagre endring, og så kom jeg til forsiden av endring.nextgentel.no Da trodde jeg at det gikk, men testet porten 28960 på denne siden her, men fikk denne meldingen: "84.49.193.196:28960 is Closed Reason Given: Connection timed out More about this error: This means that you are most likely behind a firewall, this error esentially says that you and your computer aren't there. You might also check to be sure that your ip is 84.49.193.196, if it is not then you are behind some sort of proxy." Har deaktivert brannmur og avslutta antivirus Endret 11. januar 2009 av Lolli Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hvis routeren er for komplisert så kan du be NGT om å få et moderne routermodem. Du må trolig betale frakt, men sikkert enklere enn å hacke denne steinalderboksen din Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Er ikke akkurat så gammel, fikk den i fjor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå