Gå til innhold

Alle sier forskjellig, trenger klart svar:)

Anbefalte innlegg

Hei

syntes det ble enda mer forvirrende jeg, av å lese hvor mye forskjellig folk tenker.

Jeg trenger litt tips å råd for å gå ned i vekt, så leste litt forskjellige tråder her.

Har gått på bailine før og snakket masse med en venn som gikk på gret roede.Alle de så spis

mange små måltider og hold deg unna for mye brød, ris, pasta osv( dere har sikkert hørt om hele regla før)

Men samboern min kom nå å sa at nei bare les på forumet, de sier at man kan godt spise 1 gang vis det tilsvarer det

du skal ha i deg i løpet av dagen.

Og at man like godt kan spise loff i steden for knekkebrød.

Jeg syntes jeg har vært flikn og byttet all brød med knekkebrød, men spiser ikke like masse knekkebrød som

jeg spiste brød.

Hva skal man gjøre egentlig?

Har sett at jeg må forbrenne mer enn inntaket så den er grei.

men etter å ha lest her så så lenge jeg bare holder kcal nede kan jeg spise hva jeg vil?

Hvorfor nevner hverken bailine eller grete roede osv ikke det?

Er bare litt forvirret og trenger ett klart svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor utfylle det så veldig mye??! Hva du spiser i mellom hovedmåltidene (frokost - middag - kveldsmat) kan du bestemme selv...:) Om du bare tar en brødskive, et knekkebrød eller et par loffskiver så holder mer enn nok...;) Spiser 1-2 ganger mellom hovedmåltidene så er du på god vei...;) Var et slikt tips jeg fikk av helsesøster på skolen...:)

Lenke til kommentar

Spis mindre enn du svetter ut, verre er det ikke.

-Spis kylling (eller annet kjøtt med lite kalorier i forhold til proteiner). Da får du fortere en metthetsfølelse, og trenger ikke spise like mye

-Spis børd/knekkebrød med mye fiber og lite kalorier utenom middag. Fiber gir og metthetsfølelse.

-Spis sakte. Det tar tid før du merker at du er mett

-Ikke spis deg mer enn mett. Ikke stapp i deg fori det er godt, eller du kjeder deg.

-Spis frukt og grønnskaer, men husk at du får i deg fruktsukker (kalorier) av dette og.

-Tell alle kaloriene du får i deg. Mindre er bedre.

- Gå til og fra skole/jobb, ikke ta heiser, rulletrapper, etc, men gå i trappene i stedet.

-Trening er og bra, men skal du få en varig vektnedgang, er det kun kostholds og livsstilsendringer som hjelper. Panikktrening i et halvår for å se bra ut til badesesongen er det ingen hjelp i. (På lengre sikt). Ikke tren mer enn du har tenkt å fortsette med i årevis, ellers får du bare en jojo-effekt.

red: Og vikitg: Ikke forvent at det skal gå fort. Å komme i bedre form/vekt tar tid. Hvis du halvsulter deg for å gå ned fortere, ender du bare opp med en diett du ikke klarer å holde, og så sprekker du. Dietter er en dårlig ide. Et konstant, sunt kosthold, og konstant mengde mosjon er det eneste du trenger.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Må jeg gjenta det OZ-Racing sier? KaloriUNDERSKUDD.

Der er ikke noe mer komplisert enn det. ;)

words..

hvorfor slankeguruer ikke nevner dette? fordi de har "vidunder" produkter de gjerne vil selge... kcal underskudd er det eneste som funker, du kan knaske så mye vitaminer og grovt brød som du bare hæler ligger du i kcal overskudd så kommer du til å fortsette å gå opp i vekt, uansett hvor "sunt" du eter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...