Bister Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Går nå 2 året dataelektronikk. Er jo snart påtide og søke videre, så da lurer jeg på, får jeg studiekopetanse etter å ha gått grunnkurs og 2 år dataelektronikk? Eller må jeg da ta påbyggning? Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du må nok gå 3. året for å skaffe deg studiekompetanse... Lenke til kommentar
Bister Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Tredje året elektro eller det tredje året som påbygning? Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Tredje året elektro eller det tredje året som påbygning? Som påbygning, i følge vilbli.no... Du kan velge å gå "dataelektronikerfaget" eller ta "pågyning til generell studiekompetanse"... Lenke til kommentar
Bister Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Så altså ingen mulighet for å få studiekompetanse ved å gå 3 året elektro da? =/ Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Så altså ingen mulighet for å få studiekompetanse ved å gå 3 året elektro da? =/ Se på dataelektronikerfaget eller generell studiekompetanse for å få mer info om linjene... Du kan også se oversikten her... Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 om du tenker NTNU neste år kan du benytte deg av Y-veien. Det forutsetter at du har vært lærling da. Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 om du tenker NTNU neste år kan du benytte deg av Y-veien. Det forutsetter at du har vært lærling da. Jeg tror ikke NTNU praktiserer y-veien. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Y-veien er ikke så utbredt enda. Du må nok ta generell studiekompetanse på allmenn påbygg. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Når er det best å ta studiekompetansen da? Før eller etter lærlingtiden? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Prøv å ta noen fag vedsiden av lærlingtiden. Hvis det ikke er aktuelt så hadde jeg tatt den etter. Endret 10. januar 2009 av Rosemount Lenke til kommentar
Bister Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Er da ikke så intresert i å jobbe videre med det vi gjør på dataelektronikk. Så vil studiekompetanse hjelpe meg noe etter skolen med tanke på jobb o.l. Er ikke så veldig intresert i å gå mer på skole etter tre år på videregående. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Er da ikke så intresert i å jobbe videre med det vi gjør på dataelektronikk. Så vil studiekompetanse hjelpe meg noe etter skolen med tanke på jobb o.l. Er ikke så veldig intresert i å gå mer på skole etter tre år på videregående. 3.året med generell studiekompetanse gir deg ikke mer muligheter utenfor enn det som utdanningen din allerede har...Generell studiekompetanse er etter som jeg har skjønt, bare en nøkkel for videre utdanning...ikke for noe anna... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå