Gå til innhold

Hvilken versjon DD-WRT til Linksys WRT54GS v/1.1

Anbefalte innlegg

Hei !

Som topic beskriver så har jeg en Linksys wrt54gs-eu versjon 1.1 som jeg for tiden har freeman 1.04 på, men jeg ønsker og bytte til dd-wrt, men det er så lenge siden jeg har drevet og rotet med routeren at jeg er blitt litt rusten, og håpte at noen her inne kan være behjelpelige med å dytte meg i rett retning til den beste firmwaren til routeren.

Det viktigste for meg med softwaren er muligheten til å styre båndbredden QOS etc.

mvh:

aaandy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei!

Joda, det er det vet du. Men du kan ikke forvente svar med en gang ;)

Jeg anbefaler heller Tomato firmware istedet for DD-WRT. Synes den er mye bedre, og mye lettere webinterface.

Den har selvfølgelig QoS, og har en rekke andre ting.

http://www.polarcloud.com/tomato

http://victek.is-a-geek.com/tomato.html

Sistnevnte er en mod av Tomato, som er enda bedre. Du kan sjekke siden hans, så ser du hva han har lagt til. Selv synes jeg IP/Mac båndbreddebegrensing er genialt. Du kan f.eks dele halvparten av båndbredden mellom pcene.

Lenke til kommentar
Hei hei!

Joda, det er det vet du. Men du kan ikke forvente svar med en gang ;)

Jeg anbefaler heller Tomato firmware istedet for DD-WRT. Synes den er mye bedre, og mye lettere webinterface.

Den har selvfølgelig QoS, og har en rekke andre ting.

http://www.polarcloud.com/tomato

http://victek.is-a-geek.com/tomato.html

Sistnevnte er en mod av Tomato, som er enda bedre. Du kan sjekke siden hans, så ser du hva han har lagt til. Selv synes jeg IP/Mac båndbreddebegrensing er genialt. Du kan f.eks dele halvparten av båndbredden mellom pcene.

Takk for svaret.

Hvordan er det å flashe denne inn på routeren, fant ingen fremgangsmåte, vet at det har vært litt forskjellige fremgangsmåter på forskjellige versjoner software\routere ??

aaandy

Lenke til kommentar
Det er bare å legge inn med webinterface, enklere blir det ikke...

Hei !

takk for svaret, har akkurat lagt den inn, la inn 1.23 versjonen og det gikk fint.

Et annet spørsmål er: jeg ønsker å sperre barnas pc fra å komme på internett etter 21:00 til 17:00 påfølgende dag, men kan ikke få dette til å fungere...., noen som kan hjelpe meg med dette ??

aaandy

Lenke til kommentar

Du går inn på Access Restriction.

Du kan gjerne bare bruke eksemplet som ligger der.

Her legger du inn tid, fra 21 til 17 som du ønsker. Du kan legge inn dager også. Om du ønsker at det skal gjelde alle dager, merker du boksen "Everyday".

Velg Normal Access Restriction.

Du skal velge hvilke maskiner dette skal gjelde, under "Applies To", "The Following"...

Her legger du inn MAC-adressen til maskinen, eller IP-adressen.

Jeg anbefaler MAC-adressen, siden IP-adressen kan forandre seg.

Er du i tvil hva MAC-adressen er, kan du finne denne under Device List så lenge maskinene står på.

Velg så "Block All Internet Access".

Så er det bare å lagre det hele. Lykke til :)

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Du går inn på Access Restriction.

Du kan gjerne bare bruke eksemplet som ligger der.

Her legger du inn tid, fra 21 til 17 som du ønsker. Du kan legge inn dager også. Om du ønsker at det skal gjelde alle dager, merker du boksen "Everyday".

Velg Normal Access Restriction.

Du skal velge hvilke maskiner dette skal gjelde, under "Applies To", "The Following"...

Her legger du inn MAC-adressen til maskinen, eller IP-adressen.

Jeg anbefaler MAC-adressen, siden IP-adressen kan forandre seg.

Er du i tvil hva MAC-adressen er, kan du finne denne under Device List så lenge maskinene står på.

Velg så "Block All Internet Access".

Så er det bare å lagre det hele. Lykke til :)

Heisann !

tror jeg har fått til det ovenforstående problemet nå, men så kom jeg på at de bruker It`s Learning i forbindelse med skolearbeid, er det mulig og sperre alle andre internettaktiviteter enn noen spesifikke nettsider innenfor det aktuelle tidsrom ?

aaandy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...