chris_83 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hei, Jeg søker noen som kan hjelpe til å skrive en plug-in for Boxee (bygget på XBMC). Slik at man kan få tilgangen til NRK sitt bibliotek av episoder-/serier etc. På Boxee. Vet det var skrevet et script for NRK for 2-3 år siden. Men dette finner jeg ikke kilde koden til, tror også det ikke fungerer lengre. www.boxee.tv Lenke til kommentar
Kerha Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hei, Jeg søker noen som kan hjelpe til å skrive en plug-in for Boxee (bygget på XBMC). Slik at man kan få tilgangen til NRK sitt bibliotek av episoder-/serier etc. På Boxee. Vet det var skrevet et script for NRK for 2-3 år siden. Men dette finner jeg ikke kilde koden til, tror også det ikke fungerer lengre. www.boxee.tv Hei. Jeg har tenkt på dette lenge. Er storbruker av XBMC på orginal XBOX, og har lest noen tutorials på dette. Scriptet du refererer til fungerer ikke lenger nei. Så vidt jeg har forstått så er det enklere å lage en plug-in enn et script, så det er jo bra Har ikke programmert i Python før, men har litt C++ og C#, kanskje det er håp da. Så, med litt hjelp så kan vi få det til, det er iallefall verdt å få det til med tanke på alt det som ligger på nrk sine sider! Se forøvrig her for tutorial: http://code.google.com/p/voinage-xbmc-plugins/downloads/list Lenke til kommentar
Federisco Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Støtter 100% idéen om å lage en Boxee-app for NRK! Har ventet på det lenge. Med den nye Boxee-boksen ute på markedet snart ser det ut som om Boxee er klare for å ta av, og da blir det bare flere av oss som ønsker apps for norske kanaler. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 NRK holder på med et API for NettTV, men det er uvisst hva man vil få tilgang til mtp rettigheter etc. TV2 benytter vel DRM på sine sendinger, så det er i utgangspunktet utelukket. Pluss at det er pay-for. Og TVNorge benytter vel Maxdome for sitt og der er det vel både DRM og payfor og det som værre er. NRK er ok, alle andre hjelper ikke før man får litt velvilje fra kanalene og leverandørene. -C- Lenke til kommentar
berland Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Det finnes GPL-lisensiert Python-plugin for XBMC, som kan lastes ned fra følgende URL: http://code.google.com/p/xbmc-addons/source/browse/trunk/plugins/video/NRK Har hørt i dag at NRK har sluppet ny versjon av Nett-tv, har ikke fått testet om det da brekker denne plugin'en. Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 En mulighet for å se på nrk i boxee er å bruke rss-feeds: NRK.no Web-TV in Boxee Lenke til kommentar
aok Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Heisann Blåse litt liv i denne.. Hvordan er det nå med NRK på Boxee ? Lenke til kommentar
Einar82 Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 RSS funker i allefall fint enda. Hadde jo vert meget kjekt med en app, der en fikk tilgang på biblioteket til NRK. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå