Gå til innhold

Hvordan slette absolutt alt på PC'n?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp skaffet meg en ny Acer 6350G bærbar og den gamle Dell Stasjonære skal på loftet og vekk. Jeg har tatt backup av alt som skal over til den bærbare. Så er det en måte å slette alt? Uten om å gå å slette hver enkelte fil?

Jeg finner dessverre ikke Windows Xp cdn (har Windows XP), så jeg kan vel ikke avinnstalere det da? Må jeg reformatere pcn? Har lest at ikke alt slettes da, men vil som sagt ha ALT vekk!

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt på disken forsvinner som nevnt. Backupen må du legge på en ekstern disk eller dvd-plate.

Kan dessverre ikke lage noen guide nå, da jeg ikke har platen for hånden nå. Bruker den på jobb.

Men du laster ned den gratis versjonen og brenner den på en cd-plate. Starter maskinen via platen og velger det øverste alternativet (bare den som vil fungere da den er gratis).

Ikke så fryktelig vanskelig egentlig, stort sett ganske godt forklart.

edit:

Om du vil ha maskinen slik som den var da du kjøpte den bruker du en recovery-plate som fulgte med maskinen. Noen produsenter har også en recovery-partisjon som du starter opp via oppstarten og som gjør den samme jobben.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...