morgenutgaven Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 - Dette er en historisk dag for verdens forbrukere, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon i en pressemelding. Les mer Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Klart de er fornøyd. De har jo kjempet for dette. Med rette. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Da ble Iphone plutselig et alternativ, men jeg venter nok til jeg ut av esken slipper å forholde meg til Itunes. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Fantastiske nyheter - nå ble "verstingen" itunes plutselig et alternativ, fryd og glede Lenke til kommentar
ku7 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 På tide ;D -kommer nok ikke til å begynne å bruke apple produkter av den grunn tho' Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Men i hvilke formater får man iTunes-kjøpt musikk? De fleste her syns vel det ikke har noe å si, men om jeg kjøper musikk, så gidder jeg ikke tvinges mot begrensinger hva gjelder kvalitet eller formater. Gode gamle CD-platene er vel eneste "gode" muligheten her enda? Eller fins det steder der du får kjøpt album digitalt som en bildefil(iso ol.)? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Gode nyheter! Håper det blir bløtkake, sjampanje eller tilsvarende feiring på kontoret til forbrukerombudet. Fordi han og hans medarbeidere fortjener virkelig det! Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Apple har fått mye kritikk for sin DRM-politikk, men det har aldri kommet virkelig frem hvem som har ivret for den. Apple eller platebransjen. Mener dette kommer ganske klart fram her: Thoughts on music - Steve Jobs Lenke til kommentar
BazeLaze Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Men er ikke majoriteten av filene .aac? Hvis det er tilfellet så er jeg like langt med min gamle sony HD5 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Good news everyone. Kanskje jeg skal ta en titt til på itunes utover våren, men jeg kommer ikke til å bruke det til avspilling eller organisering av musikk. Nå har jeg jo en Ipod nano fra før, men det er faktisk PC'n jeg hører mest musikk på. Når det var snakk om format og kvalitet, så mener jeg på at jeg leste 256kbit AAC, og det er jo god nok kvalitet. Man kan jo bruke konverteringsprogrammer hvis man vil ha det til andre formater. Lenke til kommentar
ku7 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Man kan jo bruke konverteringsprogrammer hvis man vil ha det til andre formater. Er vel ikke slik at det er mulig å øke kvaliteten på noe med dårlig kvalitet? Da må man jo i såfall redigitalisere det originale analoge. Hvis du siktet til konvertering mht kvalitet that is. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hvordan vet jeg om sangene jeg kjøper i Itunes er uten DRM da? Gamble? Lenke til kommentar
Newton Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hvordan vet jeg om sangene jeg kjøper i Itunes er uten DRM da? Gamble? Sangene eller albumet er merket med "iTunes Plus". Disse er i 256kbps AAC-format uten DRM. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 ... No flac, no fun. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Så nå trenger man ikke iTunes for å kjøpe/laste ned musikk lenger? Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg er totalt i mot DRM musikk forstå meg rett men: betyr ikke det at det er fritt frem for piratbransjen? "Ctrl + C" x 1.000.000.000 Men må jo også si meg enig. Mye bedre å kunne synke musikken til mobil, andre pc'er osv i stedefor bare iPod Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Så nå trenger man ikke iTunes for å kjøpe/laste ned musikk lenger? Man har da aldri trengt itunes for å kjøpe/laste ned musikk? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Veldig glad for at Apple endelig har gitt slipp på DRMen sin, men tror ikke jeg kommer til å handle noe gjennom dem før jeg selv kan velge format. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg er totalt i mot DRM musikk forstå meg rett men: betyr ikke det at det er fritt frem for piratbransjen? "Ctrl + C" x 1.000.000.000 Du må ikke glemme Ctrl+V da. Men det mener jeg platebransjen får leve med. Alternativet har vist seg å være ekstremt forbrukerfiendtlig, med sterke begrensninger på hvilken programvare og enheter man kan spille av musikken på, pluss at det er ikke garantert at du fortsatt kan spille av musikken du har kjøpt lovlig x antall år frem i tid. Det var vel flere som gav ut musikk med DRM-begrensninger, for så å stenge ned DRM-serverne etter noen år så det ble umulig å spille av musikken. Dette ga selvsagt ekstrem frustrasjon for forbrukerne. Og piratene vil heller ikke gi seg. Det vil alltid finnes måter å piratkopiere musikk, uansett hvor vanskelig de gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå