Gå til innhold

DS kjøpt, hva blir spillsamlingen? Del dine beste spill!

Core2Dude

Anbefalte innlegg

RPG? da gjelder det bare å få tak i final fantasy.

Er ikke helt fan av Final Fantasy spillene, men er det noe man bare kan hoppe rett inn i utenå vite story fra før? og trenger man noe forhold til det fra før av for at det skal bli gøy? syns bare det ser litt spesielt ut og at man må ha spillt forgjengere og fått et forhold til spillene....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er det som er så fint med FF-spillene - spillene har ingen sammenheng med hverandre, bortsett fra noen som er satt i samme verden (og de fleste av de er for spesielt interesserte).

FF IV til DS virker bra, mens III har fått kritikk for å være urettferdig vanskelig og ha veldig få lagrepunkter med tanke på at det er et håndholdt spill. Ellers kommer Chrono Trigger, som regnes som kanskje tidenes beste rollespill, til Europa i februar. Hvis du ikke vil vente så lenge har det allerede kommet ut i Japan og USA, og DS-spill er sonefrie.

Se på denne siden for spillene med best kritikk: http://www.gamestats.com/index/gs/nintendo-ds.html

Lenke til kommentar
RPG? da gjelder det bare å få tak i final fantasy.

Er ikke helt fan av Final Fantasy spillene, men er det noe man bare kan hoppe rett inn i utenå vite story fra før? og trenger man noe forhold til det fra før av for at det skal bli gøy? syns bare det ser litt spesielt ut og at man må ha spillt forgjengere og fått et forhold til spillene....

Alle FF spillene har sin egen story (unntatt FFX og X-2 *grøss*).

Anbefaler deg FFIV til DS.

Omtale http://www.youtube.com/watch?v=2iMdtLuOIQE

*Litt sein ser jeg ^^

Endret av chelatoth
Lenke til kommentar

Jeg så også på en side at det kom et rimelig heftig FPS shooting game som het C.O.R.E.

* Graffiti Entertainment

* NoWay Studio

* Sci-Fi First-Person...

* Release: Feb 24, 2009

* ESRB: Mature

Bilder

941646_20080131_screen002.jpg__941646_20070626_screen002.jpg

Ser veldig bra ut, akkurat som Moon :) Det er usikkert enda om WiFi blir integrert, men jeg håper da det. Er nesten et must nowadays.

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Contra 4 anbefales, riktig nok hvis du har tålmodighet, for dette er hardcore.

Samme med Bangai-O Spirits, morsomt spill det også. :green:

Men som sagt, Phoenix Wright-serien er spillene jeg har likt best på DS så langt.

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg kommet til en rimelig sikker fremtidsliste på spill. Regner med det havner inn iløpet av måneden ;D

- Mario Kart Racing (som noen sier, det er bare et must :p bra online og kan spille det med min lillebror)

- Ninja Gaiden (liker slike fighte spill der du må bruke forskjellige moves, og i tillegg styrer du alt med touchscreen noe jeg liker)

- Et RPG spill, blir enten Zelda Phantom Hourglass eller FF IV.

Andre høyt på listen blir C.O.R.E. og Moon. To gode FPS spill som kommer denne måneden. Men mulig jeg forandrer meninger xD finner alltid noe nytt vettu :p

Lenke til kommentar

"- Et RPG spill, blir enten Zelda Phantom Hourglass eller FF IV."

Bra du har bestemt deg, men du er klar over at disse spillene er veldig forskjellige? FF IV er et typisk JRPG hvor du har flere karakterer som blir bedre av å slass, karakterene og historien står i fokus (hvis det er som de senere spillene, jeg har ikke spilt IV) osv. Zelda er mer et action/adventure-spill enn RPG. En del gåteløsning, utstyret du får må du bruke for å komme videre, ganske mye utforskning, bosskamper med spesielle løsninger osv.

Lenke til kommentar

CoDWaW er vikelig et bra spill. Noen andre som har spillet i samlingen?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1063227&hl=

Men etter å ha lest litt ting så vil jeg faktisk først investere i en R4 "III" SDHC. Ikke for å laste ned spill og overføre, men for musikk, film og muligens en internettbrowser :) Sikker mye annet morro man kan finne på med en slik. Koster 14Euro på dealextreme :)

Lenke til kommentar

Guitar Hero er faktisk ganske bra til DS. Ser helt mongo ut. Men jeg har spilt mye Guitar hero på ps og ble positivt overasket over hvor bra det var på DS. Anbefales selvom det kanskje ikke er din stil. Koster bare 198,- på Game Stop.

Endret av Kuroi-Neko
Lenke til kommentar

Njaaa. Spørs hvor hardt du slår med plekteret på skjermen.

Selv har jeg ikke klart å ødelegge noen ting (har spilet det 24/7, man blir helt hekta) Men kjæresten lånte den i en liten time og han klarte å ødelegge en liten pixel. Så det spørs vl helt hvor hardt du har tenkt til å voldta den :p

Lenke til kommentar

Ja, det er sant. Men tror ikke jeg kommer til å kjøpe meg DSi bare fordi den er litt midre og tynneren (og har sikkert flere fordeler) når man ikke kan spille Guitar Hero og Game Boy spill på den.

Edit: Så nå at det også er kameraer i den. Kanskje jeg bør revurdere saken :hmm:

Endret av Kuroi-Neko
Lenke til kommentar

Fordelene med DSi:

DSiware gir deg muligheten til å laste ned spill til DSi(DSi har støtte for SD-kort).

Innebygd musikk-avspiller og Internet-browser.

Større skjerm.

2 kameraer(et på innsiden og et på utsiden)

Nytt operativsystem som gjør at man f. eks kan skifte DS-spill uten å slå av maskinen.

Nå ser det ut til at man kun får laste ned nye spill via DSiware, men muligheten for at vi også får se gameboy-spill er der.

Ulempene:

Batteritiden skal være litt mindre(1-2 timer)

GBA-inngangen er borte.

Det er totalt sett en stor forbedring fra DSlite selv om GBA-sloten vil bli savnet. Nå spørs det bare hvor mye Nintendo vil ta for den i Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...