Core2Dude Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Skal ha en Hvit DS Lite og tenker jeg vil ta et par spill med nå i starten. Jeg er stor fan av FPS spill og lurer på hvilke av dem som har best gameplay/grafikk. CoD4 CoD5 Prime ett eller annet? Flere kjenner jeg ikke til atm, men kanskje dere gjør? hvilke er verdt å kjøpe? Tar også imot inspill på andre genres som racing, rpg og action (liker ikke anime og mario ting....) håper på mange gode forslag! skriv gjerne litt kort om det eller link til ett eller annet ;D Endret 14. januar 2009 av Core2Dude Lenke til kommentar
Plankehaug Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Syns COD 5 funker veldig bra på DS. Lenke til kommentar
Allsider Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 hmm, skjønner ikke poenget med å spille på DS i steden for pc. Syns at DS er mer som en trend "cool-gadget" ikke mer. Skal du spille, virkelig SPILLE, så bør det gjøres på pc Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Syns COD 5 funker veldig bra på DS. JEg vet, så noen youtube videoer og liker ideen med touchen som musematte ;D grafikken så helt grei ut også Men tenker jeg skal ha et FPS spill og et Bilspill, er pro street det beste da? eller det nye need for speed? eller GRID? btw, online gameplay er forholdsvis viktig. hmm, skjønner ikke poenget med å spille på DS i steden for pc. Syns at DS er mer som en trend "cool-gadget" ikke mer. Skal du spille, virkelig SPILLE, så bør det gjøres på pc DS er mye mer bærbart, det er en vesentlig forskjell fra PC. pluss touch screen som åpner uendelig med nye muligheter for spillutviklere. Microfonen tar også i bruk noen kule ting Endret 7. januar 2009 av Core2Dude Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 bedre å ta med ds på fly enn pc:) Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Når jeg tenker meg om så vil jeg gjøre DS'en til noe annet enn PC'en her hjemme. Da tenker jeg på valg av spill. Det jeg ikke har av pc spill er sport, rpg og adventure osv. Derfor tenkte jeg at for å få lyst til å spille DS må jeg ha noen litt kule DS sertifiserte spill Jeg har kikket litt på Ninja Gaiden og syntes det så fett ut. (noen kommentarer?) Ellers, hvis det er noen gode RPG's til DS så tar jeg gjerne imot! Slike spill man må bygge seg opp litt og som tar litt tid og som man må sette seg inn i tror jeg at jeg kan like bare jeg begynner med det Noen ideer her? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Phoenix Wright-serien passer perfekt til DS. Det er mange gode RPG-spill. Zelda, Final Fantasy-spillene, Children of Mana osv. Så er det mange andre spill som man "må ha" som f.eks New Super Mario Bros Lenke til kommentar
Plankehaug Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 et must til DS: Zelda Phantom Hourglass Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 bra fps spill: cod 4, cod waw, metroid prime, brothers in arms. ikke sammenlign det å spille på DS med pc, jeg sitter å spiler cod 5 når jeg er på dass liksom, gidder ikke ta med PCen inn for å gjøre det as. Lenke til kommentar
Allsider Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 bra fps spill: cod 4, cod waw, metroid prime, brothers in arms.ikke sammenlign det å spille på DS med pc, jeg sitter å spiler cod 5 når jeg er på dass liksom, gidder ikke ta med PCen inn for å gjøre det as. Det er kanskje ikke det du bør konsentrere deg for på dass Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 bra fps spill: cod 4, cod waw, metroid prime, brothers in arms.ikke sammenlign det å spille på DS med pc, jeg sitter å spiler cod 5 når jeg er på dass liksom, gidder ikke ta med PCen inn for å gjøre det as. Det er kanskje ikke det du bør konsentrere deg for på dass Må man konsentrere seg så mye på dass uansett da? er ikke akkurat vansklig :!: Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Har ikkje prøvd CoD5 på DS men eg har CoD4 på DS. Egentlig så egner DS'en seg dårleg til FPS spel, kontrollen var veldig kronglete slik at du blei fort sliten av å spele, vanskelig å finne en behagelig og avslappa måte å spele på. Kontrollen gjorde det også treigt å spele, dobbeltklikking for å få opp sikte gjekk sakte, ofte med dårlig respons. Sprinting og å gå ned i kneståande var også kronglete funksjonar som blei lite brukt då fienden var så dumme at du berre stafer fram og tilbake rundt hjørner for å drepe fienden. I tillegg så var det ofte at handa di dekkte til deler av skjermen, faktisk hadde spelet vært betre om du såg handlinga på den øverste skjermen og hadde knappar, kart og musematte på den nederste. Størrste problemet eg hadde var at spelet ikkje var mogleg å spele f.eks på buss. Vibrasjonane frå bussen gjorde at det var vanskelig å sikte og at du med uhell dobbeltklikka på skjermen når du ikkje skulle gjere det. Gameplayet var heit greit når du sat i sofaen med DS'en men ikkje når du er på reise. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 syns kontrollene var helt supre på cod 4 jeg as. sterkt anbefales. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 et must til DS: Zelda Phantom Hourglass Dæsken, så faktisk litt bra ut jo Touchen så ut til å være mye i bruk og det liker vi. Det var også 3D vs andre 2D aktige RPG spill Er dette det nyeste Zelda til DS? Lenke til kommentar
Plankehaug Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 stemmer det, er det nyeste Zelda spillet, og det eneste til DS. løp å kjøp. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 hmm, skjønner ikke poenget med å spille på DS i steden for pc. Syns at DS er mer som en trend "cool-gadget" ikke mer. Skal du spille, virkelig SPILLE, så bør det gjøres på pc PCen min dominerer i datarommet og er koblet opp mto stereo og hele pakken. Den er perfekt for å se film, høre på musikk, jobbe, spille og alt det der, men det sier seg selv at den ikke er flyttbar. DSen derimot er perfekt for casual spilling da jeg kan slenge meg ned på sofaen og spille en stund om jeg vil, spille på hytte, på stranda og hvor som helst. Når det gjelder spill er jeg hekta på Dragon Quest IV Remaken og Mario & Luigi: Partners in Time. Nå er det vel neppe det trådstarter ba om, men likevel. Alle andre kan kose seg med dem. Ellers har vi Sonic: The Dark Brotherhood. Jeg sliter litt med kontrollene, men ellers er det ikke så verst. Grafisk ser det meget bra ut, og kontrollene er meget bra når de funker. At det er et rollespill og laget av BioWare gjør heller ikke noe... Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Moon har fått 8.5/10 i score av IGN. Spillet fikk spesielt mye skryt for å pushe hardwaren, men også for å ha gode kontroller og bra gameplay. Det er et fps-spill med adventure-elementer. Det er hyggelig å se at små utviklere som Renegade Kid kan blomstre på DS-platformen. Vi får håpe at spillet selger nok til å rettferdiggjøre en oppfølger. Jeg skal iallefall støtte dem. Link Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Moon har fått 8.5/10 i score av IGN. Spillet fikk spesielt mye skryt for å pushe hardwaren, men også for å ha gode kontroller og bra gameplay. Det er et fps-spill med adventure-elementer. Det er hyggelig å se at små utviklere som Renegade Kid kan blomstre på DS-platformen. Vi får håpe at spillet selger nok til å rettferdiggjøre en oppfølger. Jeg skal iallefall støtte dem. Link Det så ut til å være bra ja! Takk for tipset. Sitter foreløpig med CoD5 og storkoser meg med touchpaden som musematte å greier Veldig fint spill. Tenker jeg vil skaffe et Racing spill, kanskje litt mer fps, som moon, og vil også være på utkikk etter gode RPG spill, og der var det Zelda spillet ganske kult! Jeg har også kikket på Ninja Gaiden, og tror det også blir kjøpt etterhvert! Meget fint visuelt og kult gameplay med nye styremoves på touchen. me like! Fortsatt bare å poste gode titler i denne tråden så ser vi hva lommeboka tar seg til etterhvert! takk for tips hittil. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 RPG? da gjelder det bare å få tak i final fantasy. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Har ikkje prøvd CoD5 på DS men eg har CoD4 på DS. Egentlig så egner DS'en seg dårleg til FPS spel, kontrollen var veldig kronglete slik at du blei fort sliten av å spele, vanskelig å finne en behagelig og avslappa måte å spele på. Kontrollen gjorde det også treigt å spele, dobbeltklikking for å få opp sikte gjekk sakte, ofte med dårlig respons. Sprinting og å gå ned i kneståande var også kronglete funksjonar som blei lite brukt då fienden var så dumme at du berre stafer fram og tilbake rundt hjørner for å drepe fienden. I tillegg så var det ofte at handa di dekkte til deler av skjermen, faktisk hadde spelet vært betre om du såg handlinga på den øverste skjermen og hadde knappar, kart og musematte på den nederste. Størrste problemet eg hadde var at spelet ikkje var mogleg å spele f.eks på buss. Vibrasjonane frå bussen gjorde at det var vanskelig å sikte og at du med uhell dobbeltklikka på skjermen når du ikkje skulle gjere det. Gameplayet var heit greit når du sat i sofaen med DS'en men ikkje når du er på reise. Da er CoD5 en god del andersledes. Handlingen skjer på den øverste skjermen og touchen brukes som "musematte" og der finner du også knapper for sikte, bytte våpen/lade våpen og granat. Ingen dobbelklikking nødvendig der, og styringen fungerer utmerket. Dessuten skal man da ikke spille DS'en mer enn en time eller slikt, så da trenger ikke komforen være på topp. Men online her helt hysterisk morro, det å vite at man pwner andre reelle folk der ute med DS'en er fun ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå