Gå til innhold

Mulig å bytte hovedkort uten å måtte reinstallere systemet?

Zappza

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en server jeg har snekret sammen selv, og hovedkortet har tatt kvelden, så jeg må oppgradere nå.

Spørsmålet jeg har er om det er mulig å bytte hovedkort uten å måtte reinstallere Windows sålenge de to brikkesettene er de samme? Grunnen til at jeg spør er at dette ikke er ment å være en varig løsning, og at jeg skal kjøpe nytt hovedkort senere, som har samme brikkesett, men har litt andre funksjoner og er av en annen produsent.

Min tidligere erfaring med Windows Server er at dette sannsynligvis blir å funke, da jeg klarte å bytte hovedkort på en tidligere server med to ulike produsenter, og til å med nedgradere fra AMD64 til den gamle AMD sokkelen og at det fremdeles virket.

Operativ systemet det er snakk i er server 2008.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det vil virke på Linux, men med Windows har jeg ganske dårlig erfaring med å skifte hovedkort. Du kan prøve å installere driverne til det nye kortet (inn i system32 eller hvor de driverne ligger) og fjerne de du bruker nå. Nestegang du starter systemet tror jeg at han vil søke pånytt etter driverne slik at de nye vil bli valgt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...