Morjo Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hei jeg har kjøpt en mini pc til min datter til jul en Acer. Problemet er at hun skal på msn og chatte men det går ikke pga opprativsystemet er Linux.Er det noen som kan fortelle oss hva vi må gjøre for å få dette til? Vh Morten Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 du her flere alternativer til MS sin msn, hadde vært greit om du fortalte hvilket linux system som følgt med pc'n men pidgin fungerer og min personlige favoritt er amsn Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 http://kmess.org/ http://www.amsn-project.net/ Jeg har ikke erfaring med de, men du kan prøve aMSN som jeg har linket til. Den her jeg hørt mye om... Lenke til kommentar
Morjo Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Mange takk for svarene Morten Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 emesene er også en meget god msn-klient Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Skulle også til å anbefale Emesene, siden den både føles ut og ligner på Windows Live Messenger. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Skulle også til å anbefale Emesene, siden den både føles ut og ligner på Windows Live Messenger. Støttes, jenta vil nok føle seg meir "heime" med den Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Skulle også til å anbefale Emesene, siden den både føles ut og ligner på Windows Live Messenger. Enig, bruker altid emesene Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Emesene har vel ikke støtte for webcam? Hvis hun vil bruke det kan aMSN anbefales. Foretrekker selv Pidgin og Emesene. Endret 8. januar 2009 av qweac Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 SVN builds av Emesene skal visst ha eksperimentell støtte for webcam. Har ikke prøvd dette selv, men jeg har prøvd aMSN (som har det styggeste GUIet jeg noen gang har sett ). Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Kult! Er enig i at aMSN ser heslig ut! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Kult! Er enig i at aMSN ser heslig ut! Til og med utviklerene vet dette. Heldigvis er aMSN2 på vei! Et msn prosjekt som forøvrig virker veldig spennende. Eneste jeg ikke liker er at det fortsatt er skrevet i Tcl. "A big problem with the current aMSN is that its user interface is built with Tk, which is a toolkit so ugly that it really hurts your eyes....In aMSN2 we will finally really solve the problem, and kick Tk out." http://amsn.sourceforge.net/wiki/tiki-inde...ge=AMSN2+Basics EDIT: Kopete har forresten støtte for webcam, men har jo tonnevis av KDE deps. Endret 8. januar 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Eneste jeg ikke liker er at det fortsatt er skrevet i Tcl Såvidt jeg vet skrives aMSN2 i python med frontender i cocoa, gtk, efl, qt4, ncurses og muligens også en i xul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå