tbsn1rd Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Kjøpte her om dagen en Jensen Air:Link 85300 USB-adapter til min stasjonære PC da jeg har flyttet til et nytt sted hvor kun trådløst er tilgjengelig. Jeg har også en Acer Aspire 5920 laptop med trådløst nettverkskort. Problemet mitt er at USB-adapteren har elendig signal på det nettverket som er i leiligheten jeg bor. Den plukker opp signaler meget bra fra andre nettverk som befinner seg rundt, men det som er her i leiligheten ligger jeg stort sett på signalstyrke 1. Men min laptop derimot har alltid bra signaler fra rommet mitt. Så hva kan være galt da min laptop har bra signaler, USB adapteren finner nettverk med tilnærmet 100% signalstyrke mens det som er i min leilighet op ca. 20%. Laptopen og den stasjonære PCn er plassert ca. 30cm fra hverandre med totalt forskjellig signalstyrke. Routeren er ca. 3 m fra rommet mitt og USB-adapteren skal vist være "en av de beste på markedet" til 500,-. Har bytta den en gang allerede så er neppe noe feil fysisk på adapteren da begge to gir lik signalstyrke. Noen som har opplevd liknende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå