Pseudonymt Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hei. Jeg har et spørsmål jeg tviler på at noen her kan svare konkret på, men kanskje noen har opplevd noe lignende. For noen dager siden trente jeg overkroppen med vekter uten å bruke tyngre vekter enn jeg pleier, men jeg tok flere varierte øvelser. I noen dager etter merket jeg at jeg var øm da jeg klemte på leddet der kravebeinet møter det andre benet (husker ikke navnet på dette) - helt ytterst på venstre skulder. Jeg tenkte at jeg kanskje hadde overbelastet litt, og venter derfor noen dager før neste treningsøkt. I går trente jeg igjen overkroppen. Senere på kvelden merket jeg at jeg hadde litt mer vondt da jeg klemte på det samme stedet. I dag tidlig ser jeg at benet nå stikker litt opp i forhold til hvordan det ser ut på høyre side hvor alt er normalt. Legen var usikker på hva det kunne være, og konkluderte at det neppe er et brudd. Legen tror det kan være at en sene har røket (jeg vil tro jeg hadde følt mer smerte av det, nå merker jeg ingen ting når jeg sitter stille, kun når jeg klemmer på stedet). Han foreslo også et tretthetsbrudd, men som sagt har jeg minimalt med smerter, så jeg tviler også på dette. Er det noen som har opplevd noe lignende, og om dette f.eks. kan være en hevelse i leddet som gjør at benet stikker høyere opp enn vanlig? Jeg skal tilbake til legen neste uke for å se om det har bedret seg. Lenke til kommentar
Pseudonymt Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Nå har jeg søkt litt med google og funnet ut at det er et leddbånd i AC-leddet som har røket. Noen som vet om leddbånd bygges opp etter å ha røket? Link om skaden under: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...ocumentid=14045 Lenke til kommentar
DMN Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Vel, først av alt ville jeg ikke oppsøkt en lege, dette høres ut som en jobb for en kiropraktor eller fysoterapaut (helst sist nevnte). Hva leger vet om muskler, ledd og sener er minimalt i forhold til hva en fysoterapaut vet. Lenke til kommentar
Pseudonymt Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Det kan hende. Jeg skal ringe legen i dag for å kreve røntgen og en henvisning til spesialist. Det er tankevekkende at jeg må ta tak i slike ting selv, spesielt når legen er fagkyndig og burde ta ansvar for slike henvisninger uten at jeg foreslår det. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hvordan ligger det an med skulderen? Her er det forøvrig et par bilder som viser en indikasjon på hvor stor skaden din er: Lenke til kommentar
ole85 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hadde det vært et tretthetsbrudd ville du fått store smerter umiddelbart. Siden dette ikke var tilfelle hos deg er det sikkert en AC skade ja. Skader er ikke min sterkeste side, men jeg vet endel om forebygging. Er sikker på at fysioterapauten kommer til å anbefale rotatorcuff øvelser, og dette er øvelser som bidrar godt til å holde skulderen på plass inni kapselen. Øvelsen styrker også passive strukturer og bindevev i tilknytning til skulderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå