Gå til innhold

Skal prøve meg på LN2/Dice

Anbefalte innlegg

Hei jeg og en kompis har planer om å prøve oss på ln2/dice kjøling

vi har drevet og klokka en del på luft og vann men nå vil vi prøve oss på neste nivå med dice/ln2.

vi har lest en del rundt på nettet og i ln2/dice nybegynnertråden her på forumet men kunne ha tenkt oss litt ekstra hjelp.

det systemet vi skal prøve oss på er deler kameraten min har bytta ut i et i7 oppsett så de blir bare liggende å støve uansett.

systemet er som følgende:

Asus rampage extreme

intel q6600 G0

corsair 1000w psu

corsair twin3x 1333mhx ddr3

et nvidia geforce gtx260 (216) eller et ati 4870x2

og en disk skal vi kjøpe inn.

det vi vet at vi trenger hjelp til er utforminga av røret og evt noen knep.

utstyr er ikke noe problem lærern vår skal sponse med penger til det vi har behov for.

så om noen kan hjelpe oss enten her på forumet eller via MSN hadde det vært flott!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koolance har akkurat laget pot til skjermkort for LN2. Men tipper at dere kan bruke den til dice. Da enesteforskjellen er at dice ikke går like kaldt som LN2.

Koolance VID-LN2 Liquid Nitrogen Evaporator

Som hifiking sier. Kondens må dere lære dere først. Da dette rimelig raskt tar livet av det meste i hardware verden.

Selv har jeg ikke gjort noe slikt før men har skjønt det slik at vaselin funker godt til å smøre inn hovedkort og det meste som første lags isolasjon da det ikke leder strøm og er vAnntett. Derigjen bruker de fleste litt isolasjons matter av et spesielt matreale som jeg ikke har snøring på hva heter eller hvor kan kjøpes. Og der stopper kunskapen min om dette emenet.

Lenke til kommentar

vi har alerede et emne av aluminium men har hørt at det antakelig vis ikke funker alt for bra sammen med dice. men vi har mulighet for å få i ett av kopper,

og har lest en del rundt på nettet og ser at folk pakker inn området rundt socket i noe plastelin lignende,

eller er det isolasjonsmetoder som er bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...