junkboks Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 S-ATA - støtte har for meg vært en av hovedgrunnen til å kjøpe A78NX. Men hvis jeg sparer CPU-kraft på å bruke et S-ATA PCI-kort, så er jo ikke det å forakte. Leste at den onboard S-ATA Raid-kontrolleren ikke er like effektiv som en PCI-kontroller. Onboard-systemet mangler en del funksjoner som PCI-korta har, og bruker mer CPU-kraft. Og med tanke på oppgraderinger, etc. kan det jo være greit å ha kontrolleren som et eksternt kort man kan putte i det nye hovedkortet, eller erstatte med forbedrede S-ATA kontrollere. Men uansett er det jo skikkelig dust, at en onboard kontroller, som burde være det kjappeste, blir danket ut av en PCI-løsning, som i tillegg har 133MB-begrensningen, som S-ATA kan banke ned i støvlene. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Har du link til hvor dette er testet? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Det er vel noe med hvem som har produsert S-ATA chippen som sitter på ditt hovedkort. Jeg har hørt det kan være stor forskjell på de. Aner ikke hvem som er best men. :-? Lenke til kommentar
junkboks Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Kom over dette på Tom's Hardware-forumet. De tar opp RAID spesifikt, da. http://www.community.tomshardware.com/foru...=collapsed&sb=5 Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Det er vel diskene som er flaskehalsen, ikke grensesnittet. Så om du bruker ata100, ata133 eller s-ata er uten betydning sålenge diskene ikke klarer å levere data fort nok, noe de ikke gjør enda. Derfor vil det også være uten betydning hvorvidt det er onboard eller pci. Den teoretiske båndbredden brukes ikke fullt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå