Newklear Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Hei : ) Jeg går VG1 nå og har slitt litt mde motivasjonen mht. skole og sånn i d siste, så nå ser jeg på muligheter etter vgs for å prøve å bli litt motivert til å jobbe vidre igjen! : ) Har spurt v/skolen min, men får generelt helt elendige svar. Så har jeg rota rundt på nettet en stund da (sidene til UiO, NTNU og sånn) og så en del spennende studier der, men fant bare obligatoriske fag osv. Det jeg lurte på da var: Hva kreves av meg karaktermessig for å komme inn v/f. eks. matematikk eller fysikkstudier på NTNU? Og finnes det en nettside med stats fra tidligere opptak? : ) edit: skriveleif Endret 7. januar 2009 av Newklear Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Det jeg lurte på da var: Hva kreves av meg karaktermessig for å komme inn v/f. eks. matematikk eller fysikkstudier på NTNU? Og finnes det en nettside med stats fra tidligere opptak? : ) Ja, stats finner du her. Poengsummene du finner i disse tabellene vil riktignok gå ned i år. Det er fordi det første kullet med Kunnskapsløftet-elever søker om plassene til høsten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) En lignende oversikt har jeg lett etter litt selv da jeg sliter veldig med å bestemme meg for et studie. Jeg har ikke funnet mye annet enn side opp og side ned med kjedelig tekst og info, og noen sider med info for spesielle felt. Hadde likt noe ala prisguiden med erfaringer og slikt, men er vel ikke noe profitt inne i bilde som muliggjør slikt. Flere ingeniørstudier ved NTNU Krever vel minst karakteren 4 i det siste året med matte (og fysikk?) edit: Der kom Lyngfisk med en fin oversikt over karakterkrav ja Endret 7. januar 2009 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) En lignende oversikt har jeg lett etter litt selv da jeg sliter veldig med å bestemme meg for et studie. Jeg har ikke funnet mye annet enn side opp og side ned med kjedelig tekst og info, og noen sider med info for spesielle felt.Hadde likt noe ala prisguiden med erfaringer og slikt, men er vel ikke noe profitt inne i bilde som muliggjør slikt. Flere ingeniørstudier ved NTNU Krever vel minst karakteren 4 i det siste året med matte (og fysikk?) edit: Der kom Lyngfisk med en fin oversikt over karakterkrav ja Er ikke krav til spesifike realfag jeg er bekymret for, det er gøy og da går det som regel lettere : D Det som jeg er redd for er at den totale poengsummen min blir for lav (er rett og slett driitlei samf\historie\geo etc. "les-og-husk-fag" og norsk) edit: og når er neste opptak? Vil følge med på kunnskapsløfte elevene : d Endret 7. januar 2009 av Newklear Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 edit: og når er neste opptak? Vil følge med på kunnskapsløfte elevene : d Man får vite de neste poengkravene i juli eller august. Så du får nesten bare vente til da. Og du bør selvsagt gå for minst 5 i snitt, pluss at du bør få alle realfagspoengene du kan. Det er mulig du ikke trenger så høye karakterer for rene realfag, men det er bedre å jobbe hardt nå enn å angre på lave karakterer når du er ferdig. Det er jo ikke sikkert at du vil studere matematikk eller fysikk om et par år. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) edit: og når er neste opptak? Vil følge med på kunnskapsløfte elevene : d Man får vite de neste poengkravene i juli eller august. Så du får nesten bare vente til da. Og du bør selvsagt gå for minst 5 i snitt, pluss at du bør få alle realfagspoengene du kan. Det er mulig du ikke trenger så høye karakterer for rene realfag, men det er bedre å jobbe hardt nå enn å angre på lave karakterer når du er ferdig. Det er jo ikke sikkert at du vil studere matematikk eller fysikk om et par år. DU har jo et godt poeng der : D Men har vel egentlig hatt lyst på realfag siden 6.-7. klasse på barneskolen, hehe ; D Ser at matematikkstudier har 46poeng i krav. trekker vi fra et par fordi jeg har kunnskapsløftet og slenger på et par til for realfag holder det altså med 4 i snitt : D Burde vel gå glatt uansett hvor lei jeg blir det : ) Edit: var fysikk & matte på 56 litt lengre opp ; o Skal tenke på det hver gang jeg kjeder meg i timen (a) Endret 7. januar 2009 av Newklear Lenke til kommentar
TWA Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Flere ingeniørstudier ved NTNU Krever vel minst karakteren 4 i det siste året med matte (og fysikk?) Alle siv.ing-studiene krever 4 eller bedre i 3MX eller tilsvarende, ja. Er ikke noe spesielt karakterkrav for fysikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå