Gå til innhold

Telenor ADSL--> Jensen Airlink 59300

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp kjøpt en Jensen Airlink 59300 ruter, for å kunne sende ut trådløse signaler hjemme.

Jeg gjorde da følgende: 1: Kabelen som gikk mellom pc`en og ADSL boksen fra Telenor, satte jeg i ruteren, i WAN inngangen. 2: Deretter satte jeg en nettverkskabel fra ruteren, til Pc`en.

Når jeg gjorde dette, mistet jeg forbindelsen med nettet, som gjorde at jeg ikke klarte å logge meg inn på ruteren. Når jeg skrev inn IP-Adressen, så kom det opp at ADSL klarte ikke å ringe opp...

Hva skal jeg gjøre?

har brukernavn og passord på ADSL, som jeg fikk av telenor.. Må jeg få dette inn på ruteren? Men hvordan skal jeg gjøre det, når jeg mister nettet når jeg setter kabelen fra ADSL boksen inn i ruteren?

Takk for svar..

Mvh Kristian:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er sikker på at du har en Speedtouch ruter fra Telenor?

Hvis der slik hvorfor ikke ringe Telenor og be om en trådløs Speedtouch ruter fra dem? Så slipper du det med den nye ruteren du har kjøpt.

For å svare på problemet:

Speedtouch ruteren fra Telenor hvis du har det er egen ruter i seg selv...

Men du kan altid løse det ved å gjøre følgende:

Ta en titt bak Speedtouchen der finner du 4 gule utganger?

I utgang 2 skal du koble en kabel som går til ruterens Internett ingang!

Og i Speedtouch skal alt være som vanlig, det skal gå en kabel inn i Internett ingangen til Speedtouchen.

Og når du skal ha Internett fra din nye ruter tar du å putter en nettverkskabel inni port 1 eller hva du nå vil og vidre inn i din PC ;)

Lenke til kommentar

"Og når du skal ha Internett fra din nye ruter tar du å putter en nettverkskabel inni port 1 eller hva du nå vil og vidre inn i din PC"..

Takk for svar.

Jeg ønsker trådløst internett.. Har jo ikke kjøpt ruteren for å stikke en kabel inn i den for å kunne få internett..

Mvh Kristian.

Lenke til kommentar

Da forklarer vi:

Thomson SpeedTouch 546T

Slik du ser på bilde så ser du fire GULE uttakene?

Det du skal gjøre er å koble en kabel inn i port 2 på Speedtouchen, deretter så strekker du kabelen til den nye Jensen Airlink 59300 som har en nettverks utgang som heter WAN hvis ikke jeg tar helt feil.

Så får og få internett så må Internett kabelen din inn i din Speedtouch, der har du brukernavn + passord får å komme på nettet, videre inn i PORT 2 på din Speedtouch har du en kabel inn i din Jensen Airlink 59300 WAN utgangen. Så er det bare å søke opp det trådløse hvis du har koblet det opp!

Lurer på hvordan du kommer inn på Jensen Airlink 59300 sin IP-Adresse eller setter WEP/WPA key på din trådløse ruter så bare spør!

Lenke til kommentar

Sitter ikke med Jensen Airlink 59300 selv men kan prøve.

Trykk Start --> Kjør --> Der skriver du: cmd

Du får ett svart vindu som ser slik ut:

Der skriver du: ipconfig

Du vil nå få opp noen tall som dette bilde:

Det som er market med rødt er din ruters IP-Adresse! Men pass på at du er tilkoblet ruteren på en eller annen måte, enten det er kabel eller trådløst.

Nå åpner du din nettleser, der skriver du inn den de tallene du får, IKKE DET SOM STÅR PÅ BILDE!

Da får du opp en side tenker jeg og du får vel beskjed om brukernavn og passord? Hvis du ikke får det, hopp over dette steget!

Prøv med:

Brukernavn = Admin

Passord =

Det skal ikke stå noe i passord, får du feil prøv med:

Brukernavn = Admin

Passord = Admin

Du kan også prøve:

Brukernavn =

Passord = Admin

Her skal brukernavn feltet være tomt!

Prøv også med små bokstaver!

Hvis ingen av de funker må du se brukerhåndboken om det står noe om brukernavn og passord.

Nå er du inne på din ruter?

Her jeg veldig usikker på hvordan din meny ser ut, men kan du ta en screenshoot så jeg får se hvordan menyen ser ut slik at jeg kan veilede deg videre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...