mari-jenta Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Det går fint Mari, jeg liker deg jeg Men egentlig er jeg overrasket. For meg fremstår du som en positiv og glad jente, med sunne mindsets. Hvordan føler du at folk oppfatter deg? Er det noe i det hele tatt som skulle tilsi at du ikke lever opp til andres standarder? Hehe Jeg er en veldig positiv og glad jente, men alle har en fortid som har gjort at man er den personen man er. Jeg opplevde mye vondt på ungdomsskolen, i tillegg har jeg en litt kald og hard mamma som har vært flink til å fortelle meg alle slags mulige mangler jeg tydeligvis har. Uansett om jeg prøver å overse alt som har skjedd, så klarer jeg fortsatt ikke å føle meg så bra som jeg kanskje fortjener. Jeg vet ikke. Det sitter liksom så dypt begravd inni meg. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Din fortid kan verken du eller jeg gjøre noe med. Det er den du er i dag som er viktig. Ja, jeg forstår deg. Pappa pleide å påpeke feil i meg når han ble frustrert over noe. I laaaang tid førte det til at vi alltid kranglet med hverandre. Jeg har vanligvis lang lunte, men det var bare noe med pappa som klarte å fyre meg opp iløpet av sekunder. Men så forstod jeg, at dette bare var hans måte å slippe ut sin frustrasjon på. Mine mangler er en del av meg, så vel som mine gode sider. Jeg aksepterer meg selv, og jeg aksepterer også at jeg kan utvikle meg til å bli et mer komplett og lykkelig menneske. Akkurat som jeg aksepterer og respekterer deg, Mari. At du har mangler gjør deg menneskelig. Det gir deg en sjanse til å utvikle deg, som er utrolig gøy Nå sier jeg ikke at det er om å gjøre å ha flest mangler så man kan bruke lengre tid på utviklingen ;p Dessuten er det ikke sikkert at moren din mener det hun sier. Og hvis hun skulle mene det... So what? Vi har alle mangler. Gjør det noe at man ikke er perfekt? Du fortjener å være lykkelig. Alle fortjener å være lykkelig By the way, heter moren din Monika? Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Nei, ingen kan gjøre noe med den, men det påvirker meg den dag i dag på en negativ måte. Og mamma påpekte egentlig ikke mangler heller, men hun kom med spydigheter som var unødvendige. Jeg syns egentlig ikke jeg har så mange mangler. Jeg er veldig følsom, og det lager ofte problemer for meg, men det er noe jeg ikke får gjort så veldig mye med. Det er mammaen min som har et problem, jeg tror hun hadde en litt tøff barndom, så da går det utover meg. Hun heter ikke Monika. Du skriver fine ting, Raijin, og du har jo helt rett Så må man bare jobbe med seg selv sånn at man virkelig kan føle det også. Føle seg lykkelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå