Gå til innhold

Hjelp til å velge ny PC!

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Hey!

Trenger en ny PC nå, og trenger hjelp av dere som har peiling :)

Har hatt en Dell laptop og en Acer Travelmate fram til nå, og disse to har bydd på ekstremt mye problemer i form av blåskjerm og ødelagt hardisk. Så grunnen til at jeg kjøper ny PC nå er at jeg vil ha en PC jeg kan stole på, som ikke bare bryter sammen eller begynner å bli treig/henge.

Jeg har også hatt en HP compaq nx7010 i fem år nå, og den har jeg aldri måttet ha med tilbake til butikken... til tross for at den har blitt brukt hver dag i så mange år og til og med stått på i flere uker i strekk så har den aldri blitt ødelagt (annet enn litt virus, men det var bare å formatere så var den like fin). Det negative med den var nettverkskortet, PC-en var utrolig dårlig egna til trådløs surfing, har en ruter i huset som ingen av de andre PC-ene har problemer med å koble seg på, mens denne drev alltid og hoppa ut og var bare treig.

Men over til saken, her er mine krav til PC-en ;)

Stasjonær/bærbar:

Har ikke bestemt meg ennå hva jeg skal ha... er det sant at jeg får litt mer for penga hvis jeg kjøper stasjonær, og velger ut deler og "bygger" selv? Hva er fordeler med stasjonær/bærbar?

Grafikk:

Maskinen skal IKKE brukes til spill, så trenger ikke noe særlig hi-tech... men vil se på film uten problemer!

Internett:

Viktigste med PC-en er at den er bra på å surfe på trådløst nett, skal laste ned en del, og vil surfe i høy hastighet (får fibernett i huset snart også) ;) dritlei av gamle HP-maskinen som detter ut hvert minutt og er drittreig når jeg veit at det ikke er noe galt med selve nettet...

Hardisk:

Trenger ikke mye plass, har en ekstern hardisk på 500gb der jeg får plass til det meste jeg trenger. Viktigste med hardisken er at den ikke går i stykker!

Så kort oppsummert: vil ha en PC jeg bare kan bruke, uten å være redd for at den bryter sammen. Skal kunne stå på mange dager i strekk, laste ned store filer fra nett, og være rask. No more treig PC med "programmet svarer ikke" og all den dritten

Hvor bør jeg kjøpe deler til PC om jeg bygger selv, kan noen hjelpe meg med å finne alt jeg trenger?

Takker for alle tips!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til ditt bruk ville jeg valgt en laptop pga dine krav til maskinvare, stasjonære maskiner er vel for tiden nesten forbeholdt veldig tunge applikasjoner, som de nyeste spillene og video\bilderedigering og programmering.

Lenovo Laptop er veldig solide maskiner, ser kanskje ikke super ut men er utrolig robust og veldig bra maskinvare i de. velg helst R eller T serien hvis du har penger til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...