4588pkdkrikue5c Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hei, Ja som emnetittelen seier - korleis lager eg "radioeffektar"? Eg kan jo laste dei ned frå internett, men eg vil lage dei sjølve óg. Har FL Studio og Logic Pro (utan at eg kan så mykje i sistenemnte). Eg legg ved eit lydklipp frå SmartSound eg berre tok opp i farten. Eg måtte nesten for å vise dykk korleis eg meiner. Sjå vedlegg. Nokon tips? radiolyd.mp3 Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Høres for meg som om disse lydene er består av flere "lag". Først har du wosh-lyden. Bruk white-noise og et resonansfilter. Båndpass filter kanskje. Den andre lyden høres ut som et orkester-hit med lang reverb-hale og noe delay. I tillegg høres det ut som om det er en cymbal av noe slag der. Muligens har de også brukt en jet-flanger. En sampler (fks. EXS sampleren i Logic) og effekter burde gjøre susen Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Takk, Eg skal prøve og sjå om eg får det til Andre forslag? Bruker du Logic Pro, eller Express? Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Takk,Eg skal prøve og sjå om eg får det til Andre forslag? Bruker du Logic Pro, eller Express? Jeg har brukt Logic i alle år, helt siden 1996. Brukte 5.5 Platinum (siste versjon for PC) inntil ifjor, men i år var den for utdatert. Skulle gjerne brukt Pro men akter ikke å oppgradere til mac, derfor har jeg gått over til Cubase. De mac svina får ikke noen penger av meg, i allefall ikke med slik underhendig taktikk som de driver med. Hadde jeg vært milliardær skulle jeg kjøpt opp Adobe og sluttet å lage grafiske verktøy for mac bare på pur f. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå