Gå til innhold

Prince of Persia

Corey

Anbefalte innlegg

På forhånd så sier jeg beklager hvis det finnes en slik tråd allerede.Fant dessverre ingen når jeg søkte.

Nja,hva skal man si om dette spillet.

For egen del føler jeg at jeg har kjøpt katta i sekken,og det ergrer meg noe enormt.

Før jul leste jeg en artikkel, hvor fjorårets (2008) beste spill ble kåret.Høyt på flere av disse listene fant jeg Prince of Persia.Siden jeg sluttet i min jobb som Gaming-ansvarlig,rett før dette hadde release ble jeg veldig nysgjerrig på det.

Mange av anmeldelsene konkluderte med det samme,at dette var en fryd for både sjel,sinn og HD-tven min.Etter ca. 30 minutter spilling konkluderer jeg med dette: Gikk jeg seriøst i denne fella?Jeg ønsket meg faderivold gavekort til jul for å få kjøpe dette spillet!

Siden jeg har jobbet med gaming så har jeg lært fella ganske opplagt:Du tar en og annen gammel tittel,renoverer den,slipper den på samtlige konsoller (allerede HER burde vel varsellampa mi gått),og betaler anmeldere og diverse for å skrive finfine ord om spillet.

Som nevnt,så har jeg kun spilt 30 minutter,og ikke alt er dårlig med spillet.Grafikken er B-E-A-utiful,men så stopper det også der.Hva fader er dealen med at man ikke kan død?Blir man grisebanka av en svær djevel som spruter ild,lava og magma ut rævva så vil jeg dævve!

Prinsen er jo så langt fra en prins som man kommer(jeg har lest at dette forandrer seg,men spørs om jeg kommer så langt at jeg lever til å se det).

Fjellklatrer egenskapene til prinsen er også så som så (jeg brukte unødvendig lang tid på en bitte liten trase,og det endte opp med at han hoppet som Yoda på speed fram og tilbake imellom vegger,tak og gulv).

Slåssekomboene er jo..hehe..håpløse...Regner med dette kommer av at spillet er sluppet på alle konsoller.Jeg så for meg noe Ninety Nine Nights greier...Må si jeg ble skuffa.

Jeg skal prøve spille dette spille litt til,helst igjennom det,før jeg kommer med min endelige konklusjon.Men la meg si det sånn; jeg har fått et grusomt dårlig førsteinntrykkt.

Feel free to discuss my opinions...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge jobbet du som Gaming ansvarlig? og type bedrift?

Jeg har selv jobbet som Gaming ansvarlig i ca 3 år i div. elektrokjeder. og en av tingene jeg lærte meg var å ikke stole på reviews rundt om.

men tilbake til spillet.

når det gjelder vegg akrobatikken er jo det noe ubisoft har gått mere og mere inn for i sine eventyrspill. De prøver å mixe parkour med spill, dessverre har de gått bort fra å bruke det innen combat som gir bajs comboer. Det med at du ikke kan dø er vel bare en ide noen på ubisoft hadde for prince of persia sands of time, og noe de fortsatte med av en eller annen grunn. se alle prince of persia spillene i senere tid og asassins creed, kanskje de mener det er mere "vennelig" at man ikke dør, who knows.

Mitt intrykk av spillet er at de har hypet opp grafikken, men tatt fokus vekk fra alt det andre. storyen virker smal og dessverre er ikke karakterene velutviklet.

Dessverre er det ikke så mange kritikere som setter pris på disse tingene lenger, og det går mest på hvor lett spillet er å komme inn i, hvor god kontrollen føles og grafikk. de stedene gjør jo Prince of persia det bra.

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar

Jeg jobbet som Gaming-ansvarlig i Expert på flere plan (butikk,innkjøp,ledelse) i ca.3 år.

Og ja,du lærer fort at du ikke skal stole på reviews.Dette gikk meg selvfølgelig hus forbi,dessverre.

Jeg er enig med deg at "udødelig" greia mest sannsynlig er for å gjøre spillet mer salgbart.Jo flere aldersgrupper som kan kjøpe det,jo større marked.

Takker for dine synspunkter Go1den3ye.Dette spillet kan fort ende opp tilbake hos Gamestop,hvor jeg kjøpte det :p

Lenke til kommentar

http://www.escapistmagazine.com/videos/vie...rince-of-Persia

Lastet det ned til pc for å teste. Hadde ikke store forhåpeninger etter å ha sett videoene og jeg ble ikke positivt overasket akkurat. Vanvittig kjedelig slossing, kjedelig plattforming, kjedelige karakterer, kjedelig gameplay generellt. Glad jeg ikke blåste penger på dette. Sands of time er det eneste Prince of persia spillet jeg har likt.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
http://www.escapistmagazine.com/videos/vie...rince-of-Persia

Lastet det ned til pc for å teste. Hadde ikke store forhåpeninger etter å ha sett videoene og jeg ble ikke positivt overasket akkurat. Vanvittig kjedelig slossing, kjedelig plattforming, kjedelige karakterer, kjedelig gameplay generellt. Glad jeg ikke blåste penger på dette. Sands of time er det eneste Prince of persia spillet jeg har likt.

hehe, flere enn meg som er yahtzee fans? er vel ny video i kveld?

Lenke til kommentar
Vegas 2 er IMO det spillet av de to som ikke engang er verdt coveret sitt :)

oh, the ignorance :nei:

Har spilt masse Vegas og en del Vegas 2 også, så ikke si jeg ikke har det.

Min mening om Vegas 2 er at den burde vært en tilleggspakke til Vegas 1.

Lenke til kommentar

Det kan jeg være delvis enig i.Hvorfor sa du ikke bare det med en gang?

Men nå må vi ikke bevege oss off topic folkens :thumbup:

Etter hva jeg leser her,tror jeg at jeg besøker Gamestop,og bytter det i noe annet :thumbdown:

Lenke til kommentar

Og min mening er at Vegas ikke fortjener tittlen Rainbow Six. Siste Rainbow Six spillet etter min mening er Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...