Mischief Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hei Jeg har akkurat flyttet til en ny leilighet og skal så prøve å få tven til å fungere, men skjønner ikke noen ting. Der jeg flyttet fra var det kabel som gikk fra veggen og inn i tven, men nå er det ikke noe sånt. Alt jeg har er et internett uttak i veggen og en svart dekoder boks. :S Har fulgt instruksene i boka og koblet sånn det står, men det kommer ikke noe signaler, er det noe jeg må gjøre først? Hva slags tv kalles dette? Digitaltv eller heter det noe annet? Håper noen kan hjelpe meg Hilsen en litt forvirra meg Lenke til kommentar
avRack Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Kva står det på dekoderen ? Trur kanskje du skal kople ein nettverkskabel frå internettutaket og til dekoderen, også ein eller annan kabel frå dekodren til tvn. Spørs litt på kva leverandør du har og kor du bur i landet. Muligens du har fiber, evt. du har kabel-tv. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Må du ikke hat et kort fra leverandør for å få tilgang til kanaler? Lenke til kommentar
avRack Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Spørs kva leverandør det er. Som i Lyse har eg dekoder, men treng ingen kort for alt ligge inne i dekoderen og får tvsignala gjennom nettverkskabel som er kopla til ein heimesentral. Lenke til kommentar
Mischief Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Det er ikke noe sted å putte i et kort. Jeg har satt i internett kabel fra veggen inn i boksen, og en scart kabel fra boksen til tven. Husker ikke helt hvem levrandør det er for øyeblikket, noe på a ihvertfall Lenke til kommentar
avRack Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Altibox kanskje ? Står det på dekoderen då ? Får du nokon endring i bildet i det heile tatt om du dreg ut og inn scartkabelen ? Lenke til kommentar
Mischief Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Jepp altibox var det Vi får opp menyen , men ingenting videre. Kanskje det er noe galt med kontollen? hmmm.. Må man ha internett oppe å kjøre før man får tv kanskje? Lenke til kommentar
avRack Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Når du får opp menyen, så har du ei sånn lite rute sånn ca. midt på nede på skjermen. Er det bilde der eller berre svart ? Og du må nok ha internett oppe å køyre før ein har TV, meinar ein får det samtidig skjønner du, men spørs litt kva som er i abonnementet du har og slikt. Om du har tilgang til å sjå på heimesentralen kan du sjå om det er oransje lys på "Link", aller best blinkane oransjelys. Lenke til kommentar
Mischief Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Når menyen står der, er det et bilde nederst der som kjører en tv kanal eller noe lignende hele tiden. Vi har ikke internett oppe å kjøre ennå, har bare bodd der i 3 dager, men de som bodde der før oss la igjen dekoderen, så det er den vi har satt opp. Vet ingenting om abonementet, men det kan man jo finne ut. Og om det er lys på link tingen vet jeg ikke, siden jeg ikke har internett hjemme ennå, så må jeg spørre om hjelp når jeg er på jobb Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du er inne i "portalen" deres. - Trykk på rød knapp på fjernkontrollen og du vil gå "tilbake" til TV-bildet. (Hvis dette ikke virker er det mulig du må bla deg ned til det lille TV-vinduet nede og "klikke" på "TV" ikonet over dette bildet f.r du trykker rød knapp) Lenke til kommentar
Mischief Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Det var det vi ikke fikk til å fungere, men vi fikk ny kontoll til boksen så nå funker det helt fint Var jo litt rart, vi satte i nye batterier og kontrollen lyste osv, men vi fikk ikke kontakt med tven. Tusen takk for all hjelp, tv'en fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå