andyboy92 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Som emne titelen tilsier skulle jeg gjerne hat noen anbefalinger av Eventyr/Fantasy filmer. Gjerne alla Ringenes Herre eller Conan. Det skader heller ikke om noen slenger med noen Pirat eller filmer hvor handlingen fåregår i middelalderen. Med litt fart selvsagt. Takker for anbefalinger. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Noen av mine fantay-favoritter: - El Laberinto del Fauno - Sen to Chihiro no kamikakushi - Star Wars IV-VI - The Princess Bride Er ganske sikker på at du ved et kjapt søk, vil finne frem til en god del tråder som tar opp akkurat det du spør om. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Filmatiseringen av Neil Gaimans Stardust fra et par år tilbake er en av de beste adapsjonene jeg har sett. Ellers så har du jo Willow fra mange år tilbake Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 midt i blinken må vel være final fantasy: advent children. Lenke til kommentar
Such Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Willow - Helt ok fra 90-tallet, basert på ett nintendo spill. Handler om en av "småfolket" som får i jobb å hjelpe til å returnere menneskenes prinsesse-arving til ett bestemt sted. Middelalder-fantasy Jurassic Park 1, 2 og 3 - Veldig bra filmer med utgangspunkt i en dinosaurpark hvor det hele går galt og dinosaurene begynner å jakte på de besøkende. Triologien avrundes med en T-Rex som slippes løs i en amerikansk storby. Eragon - Snakkende drager og en helt grei slagscene i den første av tre filmer som fortsatt er i produksjon. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 midt i blinken må vel være final fantasy: advent children. Yepp, maken til bedre fantasiunivers finner du ikke! Men Star Wars og Ringenes Herre er obligatorisk. Andre mindre kjente filmer er Broen til terabithia, Stardust, Eragon osv. Jeg så noen jævlig bra fantasifilmer fra asia for en stund siden, husker ikke helt hva de het nå. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Og Return to Oz, selvsagt. Ellers har vi Dragonlance (om du liker animasjon) og Clash of the Titans. Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Vi har jo også den litt mindre godtatte The Golden Compass. De fleste av Hayao Miyazaki, http://www.imdb.com/name/nm0594503/. Beowulf, kanskje? Eller Narnia? Kung fu og et eventyr bladet sammen = The Forbidden Kingdom. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Og Return to Oz, selvsagt. Ellers har vi Dragonlance (om du liker animasjon) og Clash of the Titans. Hvorfor ikke se The Wiz (huff) i samme slengen:P Den har hvertfall Michael Jackson med! Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Eragon - Snakkende drager og en helt grei slagscene i den første av tre filmer som fortsatt er i produksjon. Jeg vet at opplevelsen av filmen ble for meg farget av at jeg har lest boka, men vil påstå at dette kanskje er den værste fantasyfilmen jeg har sett. Mulig det hadde forandra seg vis jeg ikke hadde lest boka, men tror ikke det. Blir de neste bøkene overhode laget, trodde at den første var en så stor skuffelse at filmselskapet var veldig tvilende til å gjøre noe mer? Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Etter det jeg har forstått, var skuffelsen enda større blant de som hadde lest bøkene. Lenke til kommentar
fowl Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hva med Pirates of the Caribbean trillogien. Piratfilmer med mye fart action og humor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå