mreggen Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Min Samsung 204B monitor er død. Jeg kjøpte den hos pcutstyr.no i september 06, så det er fortsatt en garantisak, men PCutstyr.no svarer ikke på hverken mail eller tlf (dette har en egen tråd i webshop forumet). Er det mulig å gå utenom forhandleren i saker som dette og direkte til Samsung norge? Behandler de garantisaker på produkter kjøpt i norske webshops, eller er disse varene typisk importert utenom samsung nordic? Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Er det mulig å gå utenom forhandleren i saker som dette og direkte til Samsung norge? Behandler de garantisaker på produkter kjøpt i norske webshops, eller er disse varene typisk importert utenom samsung nordic? Hvorfor er du interessert i å behandle dette som garanti? Det til side: forbrukerkjøpsloven §35 gir deg retten til å fremme reklamasjonskravet mot tidligere salgsledd. Det lille usikkerhetsmomentet er vel hvorvidt Samsung Norge er et "tidligere salgsledd" for et Samsung-produkt kjøpt i Norge. Jeg synes det er rimelig å anta at dette er tilfellet. På det rent praktiske, ring Samsung, si at du har et av produktene deres som er defekt og at selgeren ikke er villig til å leve opp til sin del av avtalen og be om hjelp. Samsung har en opplagt interesse i å framstå som servicevillige overfor en kunde. Jeg har i sin tid bestilt en sykkeldel gjennom en norsk butikk. Etter uker med om og men ble jeg lei, og skrev en e-post til produsenten i USA hvor jeg la frem historien og uttrykket ganske sterk misnøye med hvordan saken ble håndtert. Importøren i Norge sendte meg en e-post noen dager etterpå hvor de lurte på hvordan de kunne være behjelpelige, og 2 dager etterpå var delen på vei til Norge med fly. Kan tenkes Samsung er mer opptatt av sitt ry enn pcutstyr.no. Lenke til kommentar
mreggen Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Er det mulig å gå utenom forhandleren i saker som dette og direkte til Samsung norge? Behandler de garantisaker på produkter kjøpt i norske webshops, eller er disse varene typisk importert utenom samsung nordic? Hvorfor er du interessert i å behandle dette som garanti? Det til side: forbrukerkjøpsloven §35 gir deg retten til å fremme reklamasjonskravet mot tidligere salgsledd. Det lille usikkerhetsmomentet er vel hvorvidt Samsung Norge er et "tidligere salgsledd" for et Samsung-produkt kjøpt i Norge. Jeg synes det er rimelig å anta at dette er tilfellet. På det rent praktiske, ring Samsung, si at du har et av produktene deres som er defekt og at selgeren ikke er villig til å leve opp til sin del av avtalen og be om hjelp. Samsung har en opplagt interesse i å framstå som servicevillige overfor en kunde. Jeg har i sin tid bestilt en sykkeldel gjennom en norsk butikk. Etter uker med om og men ble jeg lei, og skrev en e-post til produsenten i USA hvor jeg la frem historien og uttrykket ganske sterk misnøye med hvordan saken ble håndtert. Importøren i Norge sendte meg en e-post noen dager etterpå hvor de lurte på hvordan de kunne være behjelpelige, og 2 dager etterpå var delen på vei til Norge med fly. Kan tenkes Samsung er mer opptatt av sitt ry enn pcutstyr.no. Er ikke en garantisak det greiste? Hva annet kan jeg ta det som, reklamasjon? Jeg skal få ringt samsung norge og høre hva de sier, men hvis det er med dataskjermer som med TV'er så har jeg skjønt det sånn at samsung nordic ikke er så interessert i gråimport. Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Er ikke en garantisak det greiste? Det kommer an på garantivilkårene. Hva annet kan jeg ta det som, reklamasjon? Jepp. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Garantien er mest sannsynlig gått ut. Men, som forbrukerkjøpsloven sier, så kan du REKLAMERE direkte til produsent dersom pcutstyr ikke svarer. Ring samsung og forklar saken . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå