Gå til innhold

konica minolta af 28-100/3.5-5.6, godt objektiv?

Anbefalte innlegg

Hei

Er dette objektivet godt?

Siden jeg er rimelig nybegynner innen kameraverden så lurte jeg på hva dette objektivets nyttverdi er, samt om det er et godt objektiv i dag?

Ser det ligger en del sånne på Finn.no til rundt 500,- o.l.

Endret av Equanox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Er dette objektivet godt?

Siden jeg er rimelig nybegynner innen kameraverden så lurte jeg på hva dette objektivets nyttverdi er, samt om det er et godt objektiv i dag?

Ser det ligger en del sånne på Finn.no til rundt 500,- o.l.

Sjekk dyxum.com - et uvurderlig sted for alle med Sony alpha.

Her er objektivet, det kostet 89 dollar i Usa nytt.

Lenk: http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=35

mvh

Ståle Røhmen

Lenke til kommentar

Ikke la kjøpetrangen ta deg. :)

Du er dekket fra 18 til 300 mm. Bruk ukene og månedene framover til å ta masse bilder, lær deg kameraet og de ulike objektivenes styrker og svakheter. Når du har gjort det har du dannet deg et bra bilde av hvilke brennvidder du bruker og hvor skoen eventuelt trykker (lysstyrke, dybdeskarphet, AF-egenskaper etc). DA kan du dra fram shoppefoten igjen. Da vil du nemlig kjøpe det som er riktig for deg, ikke det du tror du har lyst på.

Edit: Og nei, 28-100 er ikke et godt objektiv. Det gjør seg knapt som brevvekt.

Endret av jokabele
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...