Gå til innhold

HD-video hakker i VLC

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått meg HD-tuner (DM800). Jeg har tatt opp noen programmer, og disse vises helt fint på tv gjennom tuneren. Opptakene er fra BBC HD.

Hvis jeg prøver å spille de av på PC med siste VLC så hakker og henger bildet. Har prøvd på 2 maskiner, men samme resultat. Opptakene ligger da på intern HDD.

PC1: C2D 6400@3200Mhz, ca3.2GB RAM (XP32), 6600GT.

PC2: C2D E2200@3100Mhz, 4GB RAM (Vista64), 6600GT.

Jeg mener dette skal være mer enn nok maskinkraft til å kjøre disse opptakene. VLC bruker mellom 45-65% CPU og rundt 100MB RAM under avspilling, på begge maskinene. Formatet er .TS.

Hva er det som er galt? Trenger jeg andre Codecs, eventuellt forandre på innstillinger i VLC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 5 uker senere...
VLC er en grei spiller til å spille av det meste... men den er utrolig ustabil. Skaff deg heller en skikkelig codec-pack og Media Player Classic som nevnt ovenfor. :)

http://www.cccp-project.net/

MPC følger med CCCP pakken.

Si meg en ting. jeg prøvde denne spilleren. Men når jeg åpner dvdfilmer i denne spilleren, så bare pauser bildet når jeg trykker på venstre musetast for å gjøre menyvalg for filmen. Feks når jeg trykker "setup" i menyen for filmen, så skjer det ikke noe annet enn at skjermbildet går i pause. Altså venstre musetast fungerer som pause i dette programmet.

Blir litt slitsomt :)

Lenke til kommentar

Den har jeg fått endret. Så nå pauser det ikke når jeg klikker venstre musetast. Dog skjer det ingenting når jeg forsøker å klikke på menyvalgene. Har prøvd flere filmer.

Under "navigate" når filmen ruller... er alt også grått.

Endret av Aliventerio
Lenke til kommentar

Jeg måtte sette "Video Output Module" til "Directx video output" for at HD-film skal spilles av glatt i VLC. Du gjør dette i Preferences når du setter på "Show all settings/Show advanced settings". Merk at av og til får man kanskje ikke bilde til å begynne med i Vista, men da er det bare å stoppe og starte filmen på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...