Gå til innhold

[Løst]Fall i nedlastningshastighet i uTorrent

Anbefalte innlegg

Lurer på hvorfor jeg får slike fall som jeg bildet her viser...?

Har en D-Link DIR-635 router med 300mBit overføring, samt pc med N-nettverkskort...;) Har 15 Mbit hjemme som internett linje og avast! Antivirus...har selvfølgelig full styrke fra router til pc under nedlastening, men opplever slike fall i hastigheten hvert 10-15 sek kanskje...:( Opplever fallet selv om jeg om jeg kobler direkte til modemet og kjører utenom routeren... :dontgetit: Har en sterk følelse av at det kan være programmet jeg kjører...

Ellers når jeg laster ned uten dette programmet f.eks. programmer fra microsoft etc. så har jeg stabil og kontinuerlig hastighet på 1,85 MB/s ned...:D

Er irriterende at det faller sånn hele tiden og at det ikke kan i det minste holde seg stabilt...noen som veit noe om dette??

Takker for alle svar...;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til å være litt for mye fall til at du er koblet til en litt dårlig tracker eller likende. Du kan jo prøve å forwarde porten som uTorrent bruker på routeren? Eller bare simpelt prøve å bytte hvilken port uTorrent bruker i instillingene, slik at du finner en port som er forwarda fra før av. Enten eller så kan du lese mer Her

Lenke til kommentar

Så vidt eg kan sjå av det grønne ikonet nederst i uTorrent er det ikkje portane som er problemet. Gjeld det alle torrentene du laster ned eller kun enkelte? Prøvd forskjellige trackere?

Prøvd same tracker og torrent på ei anna maskin i nettverket?

Du kan bruke eliminasjonsmetoden for å finne ut kvar problemet ligg.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Så vidt eg kan sjå av det grønne ikonet nederst i uTorrent er det ikkje portane som er problemet. Gjeld det alle torrentene du laster ned eller kun enkelte? Prøvd forskjellige trackere?

Prøvd same tracker og torrent på ei anna maskin i nettverket?

Du kan bruke eliminasjonsmetoden for å finne ut kvar problemet ligg.

Har finni ut at det ikke er portene det skyldes, og ja...har samme versjon, samme torrent og sånt på en annen pc...det faller uansett...:(

Har prøvd mange torrenter med mange seedere...:p men det faller like herlig...:( Hadde 5 torrenter en gang på 2,5-4 gb i størrelse og alle hadde over 300 seedere...det falt likt på alle sammen...

Er ganske utspekkulert innenfor programmer, men denne trenger jeg faktisk hjelp til..:p

Lenke til kommentar

I så fall høyrest det ut som det er ruteren som tuller, har du prøvd det Lugmeister skriv?

Går det ned uansett hastighet? Om du har ned-hastighet på 70kB eller 1,5MB, får du dipp uansett?

Sidan det kun gjeld torrent kan det ha med portane og ruteren å gjere. Brukar du uPnP forresten? Kunne kanskje sjekka innstillinger og sånt i ruteren.

Lenke til kommentar
Prøv og sette utlastningshastigheten til 90% av utlinje kapasiteten. Går noe båndbredde med til pakkeadminsistrasjon.

Har den opplastningshastigheten på 20% av opphastigheten bare for å sjekke...har jeg den på 20% ca for jeg optimal opplastning...har prøvd å sette den på 85%, men da synker hastigheten til 450 KB/s...

I så fall høyrest det ut som det er ruteren som tuller, har du prøvd det Lugmeister skriv?

Går det ned uansett hastighet? Om du har ned-hastighet på 70kB eller 1,5MB, får du dipp uansett?

Sidan det kun gjeld torrent kan det ha med portane og ruteren å gjere. Brukar du uPnP forresten? Kunne kanskje sjekka innstillinger og sånt i ruteren.

Leser du ikke innlegg før du skriver?!!

Skriver jo at jeg opplever fallet selv om jeg kobler utenom routeren...!

Lenke til kommentar
Kva modem har du? Sidan du kan kople deg direkte til det så må det ha ein eller anna ruterfunksjon som deler ut nettverksadresser, det kan ligge eit problem der.

Har den som sitter mellom routeren og linjeuttaket (ADSL pluggen) i veggen...helt vanlig Billion...;)

Lenke til kommentar
Har du modell på modemet? Kva ISP har du forresten?

Eg antar du har prøvd forskjellige torrentprogrammer.

Sitter ikke hjemme for øyeblikket, men har ADSL fra Ventelo...og jeg har bare prøvd Azureus utenom uTorrent...det funka sånn halvveis med hastigheten, men stabliteten var der...;)

Lenke til kommentar

Azureus har eg blanda erfaringar med, eg har ikkje noko forklaring på kvifor uTorrent eventuelt skulle ha problemer, men ein veit aldri.

Prøv BitComet og BitLord, to gode programmer som eg har brukt sjølv.

Sidan du fekk stabil nedlasting med Azureus er det nok grunnlag for å anta at uTorrent har eit problem. Har du siste oppdatering? Sjekka at innstillingene er riktig, eventuelt gått tilbake til standardinnstillingene?

Lenke til kommentar
Azureus har eg blanda erfaringar med, eg har ikkje noko forklaring på kvifor uTorrent eventuelt skulle ha problemer, men ein veit aldri.

Prøv BitComet og BitLord, to gode programmer som eg har brukt sjølv.

Sidan du fekk stabil nedlasting med Azureus er det nok grunnlag for å anta at uTorrent har eit problem. Har du siste oppdatering? Sjekka at innstillingene er riktig, eventuelt gått tilbake til standardinnstillingene?

Har ikke rørt noen innstillinger bortsett fra å sette porten til 54734...;) Skal prøve andre porter når jeg kommer hjemmat...;) Ellers har jeg ikke rørt annet...har prøvd å sette til standard innstillinger, men det funker dårligere da... :dontgetit:

Kjører versjon 1.8.1 i uTorrent...:)

Lenke til kommentar

Meiner forresten eg har lese at BitLord og BitComet er sperra enkelte stader, men kjenner ikkje noko meir til den saken. I dag er jo uTorrent fasiten på torrenttrafikk uansett, så det er dumt om det ikkje fungerer.

Likevel kan du vurdere å gje Azureus ein ny sjanse, om du fekk stabiliteten kan det være innstillinger som var årsaken til dårleg hastighet.

Det viktigaste i første omgang er å finne ut kvar problemet ligg, om det er uTorrent så er det greit, så lenge ein veit med sikkerhet kvar problemet ligg.

Er det kun i det siste dette har byrja å skje? Har du ikkje lasta ned torrenter tidlegare? Kan det ha vore ein oppdatering til uTorrent? Du kan jo kanskje prøve ein tidlegare versjon av uTorrent.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Meiner forresten eg har lese at BitLord og BitComet er sperra enkelte stader, men kjenner ikkje noko meir til den saken. I dag er jo uTorrent fasiten på torrenttrafikk uansett, så det er dumt om det ikkje fungerer.

Likevel kan du vurdere å gje Azureus ein ny sjanse, om du fekk stabiliteten kan det være innstillinger som var årsaken til dårleg hastighet.

Det viktigaste i første omgang er å finne ut kvar problemet ligg, om det er uTorrent så er det greit, så lenge ein veit med sikkerhet kvar problemet ligg.

Er det kun i det siste dette har byrja å skje? Har du ikkje lasta ned torrenter tidlegare? Kan det ha vore ein oppdatering til uTorrent? Du kan jo kanskje prøve ein tidlegare versjon av uTorrent.

Azureus er treig og maskinkrevende etter min mening...har selv vurdert å kjøre uTorrent ver 1.6...:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...