abene Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Et nettverk av kinesiske pirater har nylig fått strenge fengselsdommer. Les mer Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Jeg syns ikke det er det minste synd at pirater får svi. Ihvertfall ikke de som driver i stor stil. Endret 7. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Ifølge Microsoft skal piratkopiene delvis ha blitt oppdaget via programvaregigantens eget antipiratprogram (Windows Genuine Advantage), via rapporter fra kunder/leverandører og delvis via stikkprøver tatt av Microsoft. Noen som vet hvordan Microsoft tar stikkprøver? Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 De bruker Windows Genuine Advantage, hvis programnøkkelen er dobbelt opp, er det grunn til å sjekke. Er den delt 100 ganger, er det noe veldg svindel på gang. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Lite tilbakeslag her, dessverre så må vi holde med piratene det er jo tross alt de som har slaktet SecuROM slik til og med LOVLIGE brukere har en sjanse til å bli kvitt svineriet og fortsatt nyte produktet de har kjøpt! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Kan ikke si jeg føler noe for de her, kan nok være fordi de selger ulovlige versjoner av programvarer. Skikkelig dobbelmoral på meg, men det får så være . Endret 7. januar 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Viktig å presisere at dette er kommersiell piratvirksomhet, dvs. at de selger andres arbeid og tjener penger på det selv. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Synes også det er flott at disse får såpass strenge straffer. En ting er å distribuere programvare fritt, det er noe helt annet å lure kunden til å tro de kjøper ekte programvare. Endret 7. januar 2009 av Zlatzman Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) En ting er folk som legger ut gratis piratkopierte ting (støtter det ikke) Men når du tar penger for andres værk da er du en skikkelig drittsekk. Endret 7. januar 2009 av Perrern Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Det er ofte sånn med kriminelle. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Synes også det er flott at disse får såpass strenge straffer. En ting er å distribuere programvare fritt, det er noe helt annet å lure kunden til å tro de kjøper ekte programvare. Hvem har sagt de lurer kundene? For alt vi veit kan de jo selge det som åpenlyst piratkopier langt billigere enn orginaler, og kundene med viten og vilje kjøper piratkopien nettopp fordi det koster så mye mindre. Uannsett, har ikke akkurat stor sympati for de typene der. Å tjene på andres verk er rimelig frekt. Endret 7. januar 2009 av Ernie Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 En ting er folk som legger ut gratis piratkopierte ting (støtter det ikke) Men når du tar penger for andres værk da er du en skikkelig drittsekk. Er få som støtter det men 99% utnytter det... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg syns at de som utnytter det er nesten like ille. Hadde de ikke gjort det hadde ikke etterspørselen vært der. Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg syns at de som utnytter det er nesten like ille. Hadde de ikke gjort det hadde ikke etterspørselen vært der. Hvis du sier at du aldr har kopiert en sang eller programvare så tror jeg deg faktisk ikke. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hvem har sagt de lurer kundene? For alt vi veit kan de jo selge det som åpenlyst piratkopier langt billigere enn orginaler, og kundene med viten og vilje kjøper piratkopien nettopp fordi det koster så mye mindre. Jeg tolket det slik på bakgrunn av artikkelen, men jeg har ikke satt meg dypere inn i saken så jeg er på ingen måte sikker i min sak. Ifølge Microsoft skal piratkopiene delvis ha blitt oppdaget (...) via rapporter fra kunder/leverandører. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hvis du sier at du aldr har kopiert en sang eller programvare så tror jeg deg faktisk ikke. Jeg sier ikke at jeg aldri har gjort det. Jeg sier at jeg har sluttet med det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Med gratis programvare ville uautorisert kopiering vært et ikke-problem. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Men hvor mange store selskaper er villige til å utvikle programvare bare for moro skyld? Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Piratvirksomhet skjer over alt, og bare en brøkdel av de blir oppdaget. Og verden surrer videre. Desverre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå