Bulletus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Feit og ond faktisk ! Lo da jeg leste dette Jeg er feit (og litt ond da ) Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg synst PETA er litt trangsynte, med en vegetardiett får man ikke nok proteiner i seg. Jeg synst dem burde trekke uttalelsen sin, da man åpenbart må ha kosttilskudd for å ha et sunt kosthold. Lenke til kommentar
MaggiJR Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hvis Blizzard hadde lagt til lignende mat-system i WoW så hadde vi fått en del vegetarianere i verden og løst verdens sultproblem. Av hva jeg har hørt kreves det mer landområde til å lage tilsvarende energi for mennesker med flora, enn hva man trenger til å produsere energien i form av f.eks. en ku. Altså, om alle skulle være vegetarer ville vi trengt større områder til planting av føde siden mennesker nyttegjør seg dårligere av flora enn når vi kommer som et annet ledd i næringskjeden. Mulig Soylent Green er løsningen Heilt omvendt faktisk:) Man bruker et større jordbruksområde p.g.a dyrefôr. Det går 1:3 altså et jordområde til en ku er nok til å fø en mann, mens det samme område med korn kan fø 3 menn. Leste det i nysjerrigper xD Lenke til kommentar
MechaMan Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 En vegetardiett kan helt fint inneholde mer enn nok med proteiner. Kjøtt er langt ifra det eneste som inneholder proteiner. Så der, Dj_eLmO, tar du rett og slett feil. Når det er sagt, så synes jeg det er moro at man blir sunn og frisk i Fable av å være veggis! Men noe "verktøy for å vise spillere fordelene av en vegetardiett i det virkelige liv" er vel å ta litt hardt i haha. Man trenger ikke være "militant" eller sette "menneskeliv foran dyreliv" for å være veggis. Å være veggis er positivt for både miljøet, mennesker og dyr. Et godt alternativ er å kjøpe mer økologisk kjøtt. Lenke til kommentar
MechaMan Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 MEN nok om det! Fable 2 er kort ja! Kunne godt ha lært litt av det første og laget en lengre story. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg synes at vegetarianere alltid se litt bleke og blodfattige ut , men kanskje det bare er jeg som synes det.Variert kosthold er nok det beste. Lenke til kommentar
Saisuke Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Og kyllingsparkingen. Som man får poeng for... Lenke til kommentar
Bata Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 beviser bare hvor LITE maskulint dette spillet er :!: Lenke til kommentar
Morten Porten Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 mennesker er ikke planteetere Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Forøvrig interesant at man ønsker å skape fordommer for å fremme vegetarlivsstil. Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 mennesker er ikke planteetere Nei, vi er omnivore, vi spiser både planter og dyr, altså vi kan velge. Om du ser rent teknisk på det er vi mer egnet for å spise planter, nøtter og belgfrukter om man skal se hvordan kjeven/tennene våre er bygd opp. Du kan ikke leve bare på kjøtt, men du kan leve bare på planter Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Syns Fable 2 var super kort. Har gjørt alt jeg kunne og nå med flere millioner er det ingenting å gjøre... ingen hus å kjøpe, ingen våpen å kjøpe og bare samle foes å slakte... crapy game Enig med at det var et aaaaalt for kort spill, men de timene det varte var fantastiske Enig der! Og lysten på mer er derfor enda større Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Man trenger ikke være "militant" eller sette "menneskeliv foran dyreliv" for å være veggis. Å være veggis er positivt for både miljøet, mennesker og dyr. Et godt alternativ er å kjøpe mer økologisk kjøtt. Min kommentar var ikke ment å være kritisk mot vegetarianere, men mot PETA, PETA er ikke en bra organisasjon. Bla.a støtter de organisasjoner og mennesker som har utsatt andre mennesker for fare og trusler, for å få fram sine poenger. De har kjempet for å stenge sentre som jobber for å redde dyr. (omplassering etc). Fordi disse sentrene må avlive dyr som ikke lar seg omplassere. Etc Etc... Det finnes mange gode organisasjoner som kjemper for dyrenes rettigheter etc, men PETA er ikke en av dem. Endret 7. januar 2009 av Dipso Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hvis PETA bruker fordommer mot kjøttspisere som personer, som en del av sine kampanjer, så er det lavmål. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 De folka der er sinnsyke. Uansett, fable er vel ikke det mest dyrevennlige spillet med tanke på at det ligger en achievment i å sparke kyllinger. :!: meget bra, hvor mange må man sparke for å få den? Blir ikke bonden sint på deg? Fikk bot for å drepe en sau i oblivion, skjøt på den utenfor byen og en haug med bønder ble rasende så jeg løp inn i byen og ble arestert av vakten. Lenke til kommentar
frowen Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Må ikke glemme at PETA har gitt oss nakne damer på reklameskilt da =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg