Haugli Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Finnes det noen Scrubs eksperter her? Jeg klarer ikke å finne ut om bakgrunnshistorien til produksjonen.. Hvordan og hvorfor ble Scrubs laget? Hva er hovedtema for serien? Har serien konkurenter innen serieproduksjon? Her tenkte jeg litt på House M.D og gode gamle MASH faktisk På forhånd takk Endret 7. januar 2009 av iPlex Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Kan ikke savre på alt, men kan komme med min mening om konkurrenter: MASH er for gammel ti å være en konkurrent til Scrubs. Dessuten tror jeg MASH den gang var rettet mot en annen målgruppe enn hva scrubs er rettet mot idag. Jeg ser likevel noen fellestrekk mellom seriene, til tross for at mash vel er en serie med en langt mer alvorlig undertone enn scrubs. House synes jeg er en helt annen type serie enn scrubs og slik ikke en konkurrent. House sikter seg vel mot et eldre mer seriøst publikum, selv om det nok er et overlapp i seersegmentet rundt 20år. Scrubs er i mine øyne en komiserie hvilket house ikke er. Det er en grunn til at den ene går kl 17 og den andre kl 22. Jeg finner egentlgi ingen serie å sammenligne scrubs helt med. Da tenker jeg at typsike trekk er: -Hovedpersonene er unge -Det er stort sett komikk, men uten studio audience/(latter på boks) og gjerne med litt moral på slutten -Fortellerstemme, særegen filming/fortelling (sammenlignet med mer a4-komisereier som feks friends) -Foregår på sykehus (egentlig ikke et nødvendig trekk) Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Kan ikke savre på alt, men kan komme med min mening om konkurrenter: MASH er for gammel ti å være en konkurrent til Scrubs. Dessuten tror jeg MASH den gang var rettet mot en annen målgruppe enn hva scrubs er rettet mot idag. Jeg ser likevel noen fellestrekk mellom seriene, til tross for at mash vel er en serie med en langt mer alvorlig undertone enn scrubs. House synes jeg er en helt annen type serie enn scrubs og slik ikke en konkurrent. House sikter seg vel mot et eldre mer seriøst publikum, selv om det nok er et overlapp i seersegmentet rundt 20år. Scrubs er i mine øyne en komiserie hvilket house ikke er. Det er en grunn til at den ene går kl 17 og den andre kl 22. Jeg finner egentlgi ingen serie å sammenligne scrubs helt med. Da tenker jeg at typsike trekk er: -Hovedpersonene er unge -Det er stort sett komikk, men uten studio audience/(latter på boks) og gjerne med litt moral på slutten -Fortellerstemme, særegen filming/fortelling (sammenlignet med mer a4-komisereier som feks friends) -Foregår på sykehus (egentlig ikke et nødvendig trekk) Takk for ditt svar, hjalp meg mye videre Noen andre? Endret 12. januar 2009 av iPlex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå