Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et spark i skrittet

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg det.. sparket i skrittet, det gjorde ganske vondt, men jeg satt jo så si å venta på det. I et halvt år har jeg sagt til meg selv at nei, det vil ikke skje. I dag skjedde det altså; jeg fikk vite at hun har fått en ny kjæreste.

For litt over et halvår siden ble det slutt, jeg kvalte henne med depresjoner og dårlig humør. Ufrivillige krasse kommentarer og veldig feilvalgte ord ledet inn til det uunngåelige bruddet. Jeg satt der å så på mens den jeg elsket forsvant mellom hendene mine uten at jeg kunne gjøre noe.

Jeg hadde håpet på å kunne bli friskere, men ting tar tid og jeg har ikke kommet igang med noe behandling selv etter fire år. Jeg håpet å kunne få henne tilbake, men akk nei.. Nå er det forsent. Aldri mer vil jeg kunne holde henne i mine hender, aldri mer...

Det finnes riktignok mange fisker i havet, men det var denne fisken jeg ville ha mest av alt. Jeg visste det fra øyeblikket jeg så henne, jeg ville ha henne for alltid.

Nå sitter jeg her på en øy, uten penger, uten skole, uten jobb og uten henne... Akk ja.. Sånn er livet noen ganger :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De første ukene er vanskeligst, og selvom du ikke tror det nå, så vil du faktisk komme over denne jenta.

Beste måten å komme over hun på er å møte nye jenter, da finner du ut at hun ikke var så spesiel og unik som du først trodde.

Lenke til kommentar

Skal vel klare å komme over det, men det kjipe er at jeg hadde akkseptert det faktumet at det var slutt helt til i desember da jeg for alvor begynte å tenke på henne igjen.. Så nå må jeg på en måte begynne forfra igjen :/ Har full tro på nye fisker, men jeg kjenner meg selv såpass at jeg vet at jeg vil kvele den neste fisken også..

Lenke til kommentar
Skal vel klare å komme over det, men det kjipe er at jeg hadde akkseptert det faktumet at det var slutt helt til i desember da jeg for alvor begynte å tenke på henne igjen.. Så nå må jeg på en måte begynne forfra igjen :/ Har full tro på nye fisker, men jeg kjenner meg selv såpass at jeg vet at jeg vil kvele den neste fisken også..

Her har du noe å jobbe med.

Har du hørt om noe som heter Selvoppfyllende profetier?

Det er når en person tror så mye på at noe kommer til å skje, at han underbevisst gjør ting for at det han tror på skal skje. Og da skjer det.

F.eks. hvis en person går rundt og tenker "Jeg kommer aldri til å finne noen å dele livet mitt med.." så kommer han rett og slett aldri til å finne en å dele livet sitt med, fordi at innstillingen hans gjør det umulig for andre å komme nært nok innpå han til at de kan elske han. Han kommer ubevisst til å sabotere alle forhold han kommer inn i, rett og slett fordi han "veit" at det kommer til å gå i dass en eller annen gang.

Når det så går i dass, så forer det troen hans om at han aldri kommer til å dele livet med noen. Som gjør at han slutter å lete til slutt. Siden han "veit" at han aldri kommer til å finne noen.

Jeg har selv vært der.. Alle mine forhold gikk i dass fordi jeg gikk rundt og sa til meg selv at jeg aldri kom til å finne noen. Og ubevisst saboterte jeg alle forholdene mine. Når jeg ser tilbake på de forholdene og analyserer litt, kommer jeg frem til mange konkrete ting jeg gjorde som stammet fra min "viten" om forhold, som kunne relateres direkte til bruddet.

Så hvis du går rundt og "vet" at du kommer til å kvele den neste fisken også, så er det akkurat det som kommer til å skje.

Det du må gjøre akkurat NÅ, er å snu på dette. Fortid er fortid, det er ikke noe du får gjort med det. Du må huske at alle jenter (ja, alle) er forskjellige. Alle reagerer forskjellig på handlinger, følelser og opplevelser. Så det finnes garantert mange, mange, MANGE jenter der ute som passer din væremåte perfekt! Du må bare innse at den du mistet nå ikke var en av dem.

Du kommer garantert til å finne ei jente som er mye bedre enn hu du nettopp ga slipp på.

Det eneste sikre her i verden er at det skjer garantert ikke noe positivt med mindre du tror selv at det kan skje!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...